Hejsan.
Har av olika anledningar rättegång i veckan och har seriösa planer på att ställa upp i tingsrätten i M/87.
Jag frågade min advokat om detta och han ansåg att det bara skulle vara till min fördel då den gröna baskern fortfarande är en statussymbol för alla gamla gubbar. Och detta skulle ju då medföra att jag framstår som en diciplinerad och skötsam ung man som gjort ett litet snedsteg.
Det gäller en misshandel av normalgraden så den enda nackdelen jag kan se med detta är att jag istället skulle framstå som en stridspitt som älskar närstrid osv.
Så jag är lite kluven vad det gäller mitt beslut här.
En annan av tankarna med att använda M/87 är att jag vill trycka på att jag har förändrats och hittat min plats, har b.la. dragit ner på supandet ordentligt och använder helgerna till vila och går in för min tjänst med all min kraft.
Jag vill verkligen göra ett bra intryck, och det tror jag att man gör i M/87, den är ju trots allt jävligt stilig
Men vad tror ni? Kan ju redan nu be om att få slippa diverse spydiga kommentarer om att jag skulle ge försvarsmakten dåligt rykte osv.
Tack
//OneManArmy