• 1
  • 2
2006-10-30, 00:31
Medlem
cecels avatar
Stockholm,
slutet av oktober 2006

Jag har länge misstänkt det, men efter idag ska det mycket till för att man ska kunna motsäga min teori.

Idol 2006 är en bluff, iscensatt av hjärnorna på Tv4. Ett montage, ett arrangerat underhållningsprogram med skådespelare. Är publiken äkta? Det skulle inte längre förvåna mig om även publiken är skådespelare.
Idol 2006 är en bluff. Det är märkligt att det inte kommit fram tidigare. Därför är jag också väldigt stolt över detta avslöjande. Detta bevis. Detta ögonblick, som kan komma att revolutionera våran syn på livesänd och oregiserad underhållningstv!

Misstankarna har länge funnits där, men det hela började egentligen idag. Mina riktiga misstankar. Klockan var runt 14.30. bakfull sitter jag och läser bland trådarna på Flashback. Går in i Idoltråden, och får läsa detta inlägg av Mr_Sinister.
http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=1007
Jag vet inte vem han är, hur pålitlig han är, och hur seriös han var, men jag trodde på det direkt. Jag ville tro på det. Första tanken var att det bara var jävligt skumt, vilket även post 1008(den efter Sinisters post) reagerar över.
Är Markus en skådespelare?
Varför har det inte tagits upp? Mer om det senare.

Hur konstigt det än var tänkte jag inte mer på det den eftermiddagen.

Klockan är runt halv-elva. jag tittar på filmen Ondskan. rollen Pierre ska upp på rutan och slåss. Publiken ropar och vill se blod, och vem är det jag ser, mitt i publikhavet, om inte Idol-Danny? Han syns tydligt. Man filmar honom inte mer än ett par sekunder, men jag är ganska säker på att det var han.
(någon som har tillgång till filmen får gärna ta en bild och visa i tråden. Det är när Pierre ska slåss i rutan som sagt)
= Danny är med och skådespelar i en 3 år gammal film. Det är ingen stor roll, han är ju knappt med och har inga repliker utöver det man hör från publiken. Men han är med. Han är skådespelare/statist.

Allting är en bluff. Idol 2006 består av skådespelare och en redan uttänkt vinnare, som troligtvis har fått jobba med sin musik längre än vad Tv4 vill få oss att tro.

Natalie. en snygg tjej som knappt kom till final, men till sist fick vara med på grund av juryn. Mot alla odds åker hon ut i andra finalprogramet. Hur? Det går inte. hon var snygg, och hon sjöng bäst.
Varför gör producenterna detta? Jo, för att skapa intresse. Programet blir intressant om vem som helst kan åka ut, och det mörklägger alla misstankar om ett upplagt program där bara dom bästa är kvar i slutet.

Cissi. själva motsatsen till en Idol. ni som har sett henne vet vad jag menar. visst, säkert en trevlig tjej, men ni vet liksom jag att om tittarna hade fått säga sitt hade hon varit borta för länge sen.
Varför håller producenterna kvar henne då? Egentligen samma anledning som med Natalie, men här vill man även lägga in ett politiskt inlägg. Hon är flata och anorlunda. man vill få henne att stå för jämnlikhet. Man behåller henne tills man vet att man kan skicka ut henne säkert.

Snäckan? Ja, han är också med för att skapa ett bra program. mångfald och intresse.

Programledarna byts ut hela tiden. Slump? knappast! Jag vet dock inte varför. Första vilda tanken är ju för att programledarna som byts ut har varit på väg att avslöja allting, men det vore lite väl science fiction och deckar-historia enligt mig. det är för mycket.

Varför nämns det inte att två av deltagarna, favoriterna dessutom, är skådespelare som varit med i andra produktioner? nu har jag ju inte sett alla avsnitt, eller ens hälften, så jag kan såklart ha missat nåt. Men samtidigt brukar jag faktist läsa på aftonbladet, och då hade det här garanterat nämnts för längesen.

Jag kan ha fel om alltihop, men det finns en risk att TV är mycket sånt här. bluff! Inget jag har nåt speciellt emot, så länge det görs bra.

Jag har bara just avslöjat sanningen om Idol 2006
Citera
2006-10-30, 00:43
Medlem
BigDukes avatar
Det enda du har att gå på är alltså att du tror dig ha sett en Idol-deltagare vara med som statist i en film.

wow...
Citera
2006-10-30, 00:44
Medlem
NOiDs avatar
Tror du är lack för att du inte kom med.
Svårt att tro att alla dessa skådespelare skulle kunna hålla tyst om det isånnafall
Citera
2006-10-30, 01:00
Medlem
Tolvans avatar
Tror snarare att de som är med i idol är mediakåta och vill bli "kändisar" skit samma vad för sort.
Citera
2006-10-30, 01:07
Medlem
atoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Tror snarare att de som är med i idol är mediakåta och vill bli "kändisar" skit samma vad för sort.

Dom som är med i Idol har väl gått Estetprogrammet på gymnasiet och just estet och media brukar få förfrågningar från produktionsbolag som vill ha statister i filmer. Så den slutsatsen låter vettig.
Citera
2006-10-30, 01:24
Medlem
LoTiXs avatar
Så för att en statist i en tre år gammal film ser ut som en av deltagarna i årets idol så är hela programmet en enda stor bluff. Helt seriöst, du måste skojja med oss grabben, hahaha.
Citera
2006-10-30, 01:26
Medlem
Har Agnes åkt ut än?
Citera
2006-10-30, 01:30
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oli
Har Agnes åkt ut än?

Ja, bara Darin och nån annan snubbe kvar nu.
Citera
2006-10-30, 01:40
Medlem
Oliveiras avatar
Att mycket reality-tv i själva verket är regisserad är ju klart, men i det här fallet vad skulle bluffen bestå i i det här fallet förstår jag inte. vad skulle poängen vara att ha skådisar i publiken??
Citera
2006-10-30, 07:14
Medlem
Dennos avatar
Konspirationsforumet?
Citera
2006-10-30, 07:41
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Konspirationsforumet?

Definitivt. Det ska bli spännande att få Mankans åsikt om detta

/mod
Citera
2006-10-30, 11:44
Medlem
Dejads avatar
Har flera bekanta som kommit en bit i idol och således fått lite tv tid. Det dom har att säga om är idol är att det är lite fult men det är inte så att dom får repliker och sånt.

Det som allmänheten har svårt att förstå är att man inte behöver vinna idol för att klara sig i musikvärlden. Det är många som bara syns i tv en gång och sen får kontrakt av nåt mindre bolag. En som var med i fjol och åkte ut i "första publikröstar veckan" (dvs när juryn har sagt sitt och man får rösta första gången) nu jobbar ihop med ett bolag. Visserligen suger låtarna han gör och han saknar all form av självinsikt men hans "15 min of fame" i idol gjorde det dom skulle. Men saker som att man får göra en audition före man kommer in till juryn är ju självklart. Man slipper nog en hel del ärkepuckon som extremnassar, röingar och annat folk. Själva målet med idol är samma som alla musikdokusåper tidigare. Att lansera en artist där marknaden redan är intresserad.

Se såpor som popstars osv. där gruppen som lanserades säljer guld så länge programmet pågår och sen knappt säljer nåt när dom slutar. Popstars nr 1 med bandet Excelence (eller hur dom nu hette) där följde tv bara med i singel släppet som sålde guld på några timmar men slutade serien före skivan gavs ut och den gick inte riktigt lika bra. Andra omgången följde upp och såg till att skivan blev släppt när det fortfarande var många avsnitt kvar. Där blev skivförsäljningen mycket bättre.

Idol bygger på att man bygger upp en hype på en artist som man ska sälja. Visst det finns säkert placeringar av redan skivbolagsuppknutna artister och jag tror säkert att fjolårets två Sebastian var en sådan. Det lät lite för bra med att hans mamma lura honom och han råkade bara vara så bra osv... Skivbolagen som är knutna till dessa program vill ha stora inkomster på det jobb dom lägger ner.

Visst kan vissa av dom som är med veta om exakt hur långt dom kommer att gå i idol men dom är nog inte skådespelare. Snarare musiker/sångare som har tagit ett jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in