• 1
  • 2
2006-10-29, 19:11
Medlem
Efter att ha haft piercing i tungan i 5 r s har det nu tagit stopp pga av jobb. Drfr behver jag veta vad man ska tnka p nr man tar bort den.

Och snlla skriv bara om du vet.
Citera
2006-10-29, 19:16
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta
Efter att ha haft piercing i tungan i 5 r s har det nu tagit stopp pga av jobb. Drfr behver jag veta vad man ska tnka p nr man tar bort den.

Du behver inte tnka p nnting. Tog sjlv ut min tungpiercing fr ett tag sen, utan att tnka.
Citera
2006-10-29, 19:20
Medlem
Claes!s avatar
Drick inte klorin och borsta tnderna morgon och kvll.
Citera
2006-10-29, 21:10
Medlem
Funderar p att ta ut den innan och lgger mig. det knns som en bra ide. Inget hngel vet jag. Men hur r det med mat? Tnkte d p frukost framfrallt..
Citera
2006-10-29, 21:14
Medlem
Nirps avatar
Det r bara att plocka ut den, du behver inte bry dig om ngonting alls. Varfr skulle du behva gra det? Den har ju lkt, eller hur? Det r knappast som om det kommer bli ngon skillnad bara fr att staven frsvinner, lev som vanligt.

Sjlv plockade jag ut min fr lite mer n ett halvr sedan, och jag gjorde ingenting speciellt efter att jag gjort det. Lite konstigt r det dock, kan fortfarande dra igenom tunnare "stavar" genom tungan, trots att jag inte ens frskt p ver sex mnader. Har alltid ftt berttat fr mig att tungpiercings lker snabbt. Min tog jag dock ut vissa kvllar nr jag gick och lade mig, satte i den igen morgonen efter eller ngra dagar senare, aldrig ngra problem.

r det ngon som har upplevt att deras tungpiercing "lkt igen" snabbt. Menar d inte om det r en "ny" eller relativt ny piercing utan nr man haft den i tminstone ngot r.
Citera
2006-10-29, 21:14
Medlem
Fittslaktarns avatar
Citat:
Funderar p att ta ut den innan och lgger mig. det knns som en bra ide. Inget hngel vet jag. Men hur r det med mat? Tnkte d p frukost framfrallt..

hum... Det r vad som vanligtvis gller nr du gr piercingen.
Nr du tar ut det s fattar du ett fast grepp om de bda kulor i vardera nde av staven. Vrid sedan t korrekt hll tills du knner att ena kulan brjar gnga av. Skruva sedan tills den lossnat helt och dra sedan ut staven ur tungan.
Men var frsiktig s du inte drar den kula som sitter kvar i ena nden genom tungan, utan dra den sidan dr du avlgsnat kulan genom tungan.
Drefter lgger du smycket p varfri plats, eller helt sonika slnger det i papperskorgen.

Nu har du en tunga utan smycke i, och du kan bde ta, hngla och slicka fitta
Citera
2006-10-29, 21:16
Medlem
Fittslaktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
r det ngon som har upplevt att deras tungpiercing "lkt igen" snabbt. Menar d inte om det r en "ny" eller relativt ny piercing utan nr man haft den i tminstone ngot r.

Tog ut min efter 2 r d den pajjade kften p mig. Fast hade kvar den och krde genom tungan ngra gnger om dagen. I brjan var den svr att f igenom efter bara 4 timmar.
Efter ntt halvr s glmde jag bort detta och var utan nn dag eller tv, d hade det vxt igen en liten hinna i hlet. Den gnagde jag av med en hrntand och nu har jag inte ngot problem lngre, kan g utan ngra dagar utan att den r svr att f igenom.
Citera
2006-10-29, 21:25
Bannlyst
Citat:

Huh?

Vad har det med ett jobb att gra?
r arbetsgivarna s frbannat dumma
att dom inte anstller folk med
tatueringar/piercingar frtjnar dom ett
par klickrena slag ver hakan & en spark
i arslet.
Citera
2006-10-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SenthaX
Huh?

Vad har det med ett jobb att gra?
r arbetsgivarna s frbannat dumma
att dom inte anstller folk med
tatueringar/piercingar frtjnar dom ett
par klickrena slag ver hakan & en spark
i arslet.

Ska jobba utomlands. De e stenhrda p piercingar, du fr inte ha ngon alls. Tatueringar gr bra (puh...) bara de inte r synliga. Allt fr din personliga skerhet.

BTW funderar p om man ska infrskaffa ngot munsklj andvnda nr jag har tagit bort den s att det hller sig rent.
Citera
2006-10-29, 21:58
Medlem
Citat:
BTW funderar p om man ska infrskaffa ngot munsklj andvnda nr jag har tagit bort den s att det hller sig rent.
Behvs inte, du kan gra allt utan tungpiercing som du kunde med tungpiercing.
Var inte orolig, den r lkt och kommer med strsta sannolikhet inte bli infekterad eller f ngonting annat roligt i sig.
Citera
2006-10-29, 23:37
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid
Behvs inte, du kan gra allt utan tungpiercing som du kunde med tungpiercing.
Var inte orolig, den r lkt och kommer med strsta sannolikhet inte bli infekterad eller f ngonting annat roligt i sig.
Quid har rtt, och AlphaBeta behver sluta oroa sig.
Citera
2006-10-30, 04:21
Medlem
pissoffs avatar
det finns ju sna barbeller som r kroppsfrgade och bara typ en halv kula p, d slipper du ju ta ut den och den syns inte om du inte r tvungen att sticka ut tungan..ett litet tips bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in