Citat:
Det är tankeväckande att ponera att det faktiskt var Zodiac som mördade Cheri Jo Bates. Då det skulle peka på att Zodiac sannolikt var student på Riverside City College och delvis bekant med Cheri Jo Bates. Dikten "Sick of living/unwilling to die" inne i biblioteket på Riverside City College skriven av en "rh" är också intressant.
Det är exempelvis möjligt att exempelvis Bob Barnett var "vän" med den sedermera Zodiac och Cheri Jo Bates var ett kärleksintresse till Bob. Man tror att Cheri Jo Bates blev mördad av "a scorned love interest". Det kan mycket väl ha varit två personer som mördade Cheri Jo Bates varav den ena var Zodiac. Zodiac är en psykopat som fantiserar om att mörda. Likt alla seriemördare måste han någon gång ta klivet från fantasi till handling. Det är ett starkt begär som inte går att motstå. Någon gång måste han testa att döda någon. Bara för att känna om det ger den kick som han fantiserat om. Påhejad av Zodiac kan man ha planerat att "ta ut hämnd" och mörda Cheri Jo Bates. Vilket man också gjorde. Tänk dig en vänskap som den mellan Eric Harris and Dylan Klebold.
Det är exempelvis möjligt att exempelvis Bob Barnett var "vän" med den sedermera Zodiac och Cheri Jo Bates var ett kärleksintresse till Bob. Man tror att Cheri Jo Bates blev mördad av "a scorned love interest". Det kan mycket väl ha varit två personer som mördade Cheri Jo Bates varav den ena var Zodiac. Zodiac är en psykopat som fantiserar om att mörda. Likt alla seriemördare måste han någon gång ta klivet från fantasi till handling. Det är ett starkt begär som inte går att motstå. Någon gång måste han testa att döda någon. Bara för att känna om det ger den kick som han fantiserat om. Påhejad av Zodiac kan man ha planerat att "ta ut hämnd" och mörda Cheri Jo Bates. Vilket man också gjorde. Tänk dig en vänskap som den mellan Eric Harris and Dylan Klebold.
Jo visst men det finns för mycket som talar emot tycker jag. T.ex skrev inte Zodiac ner Riversidemordet på bilen vid Lake Berryessa, och dessutom attackerade Zodiac sina offer by surprise medan Riversidemordet var ett organiserat mord. Det är ovanligt att folk som begår ett personligt mord senare blir seriemördare.
Det är inte heller säkert att det var Bates mördare som skrev The Confession-brevet. Fingeravtrycken på brevet matchade inte DNAt man har från mördaren.
Dikten i biblioteket tror jag man senare fastställde kom från en elev på skolan som tog livet av sig, har jag för mig att jag läste nånstans.
Det var förmodligen Barnett och en vän till honom som begick mordet. Mycket talar för det. Bob friades via DNA senare, fast det kan ju ha varit hans vän som begick mordet på Bobs begäran.