• 1
  • 2
2006-10-29, 02:27
Medlem
Devours avatar
Själv så är man inte så insatt i modevärlden och all världens märken, så jag tänkte fråga det modeinsatta folken på FB :> : Vad är det för skillnad på D&G och Dolce & Gabbana ? Är det två helt skillda märken, eller olika kollektioner från samma ? Alltid trott att de var samma märke jag
Citera
2006-10-29, 02:31
Bannlyst
D&G är en underlinje till Dolce & Gabbana.
Citera
2006-10-29, 04:14
Medlem
Frieds avatar
D&G anses väl inte vara lika "fint" som dolce&gabbana (inte utseendemässigt alltså).
Citera
2006-10-29, 04:17
Medlem
roppans avatar
Det är samma varumärke men olika "kollektioner" ja.
http://eng.dolcegabbana.it/main.asp
Där kan du jämföra lite
Citera
2006-10-29, 04:30
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxiee
D&G är en underlinje till Dolce & Gabbana.

Citat:
Ursprungligen postat av Fried
D&G anses väl inte vara lika "fint" som dolce&gabbana (inte utseendemässigt alltså).

D&G är Dolces budgetkollektion precis som Emporio Armani är fattigare än Giorgio Armani eller Hugo är billigare än Boss!

Hyfsade kläder till ok pris som vänder sig till pöbeln men ingenting man köper om man man vill ha ett par märkesplagg, skillnaden är oftast stor och du gör inte fel om du istället sparar lite längre för att köpa kläder från "storebror" det borgar oftast för lite mer stil och inte så mycket förort, hur många solnastekare har inte en collegetröjja från AJ osv?

Sensmoral: Underlabels är för den breda massan!
Citera
2006-10-29, 13:44
Medlem
X-limers avatar
Det är alltid lätt att snacka skit om ett billigare märke när man kan köpa två uppsättningar av det dyra.
Varför måste du just ha D&G-kläder? De allra flesta tröjor, jeans, byxor etc jag sett från dem är inte ens snygga! Leta hellre runt lite och skit i att köpa det dyraste du kan hitta, det finns inget värre än en köpt stil.
Citera
2006-10-29, 14:09
Medlem
Carolus.Rexs avatar
Nån som vet hur kollektionen "&" ska uttalas?
Citera
2006-10-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus.Rex
Nån som vet hur kollektionen "&" ska uttalas?
Tror inte det uttalas, D&G uttalas "DG" tror jag, iaf är det så jag uttalar märket
Citera
2006-10-29, 22:31
Medlem
I disagree

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
D&G är Dolces budgetkollektion precis som Emporio Armani är fattigare än Giorgio Armani eller Hugo är billigare än Boss!
Hyfsade kläder till ok pris som vänder sig till pöbeln men ingenting man köper om man man vill ha ett par märkesplagg, skillnaden är oftast stor och du gör inte fel om du istället sparar lite längre för att köpa kläder från "storebror" det borgar oftast för lite mer stil och inte så mycket förort, hur många solnastekare har inte en collegetröjja från AJ osv?

AJ, betyder Armani Jeans och är sk "high street" precis som A|X (Armani Exchange), och i samma prisklass (och kvalité) som H&M.

Både Emporio Armani och Giorgio Armani presenteras som "ready to wear", men Emporio är något billigare än Giorgio, och vänder sig till en yngre kundkrets. Om jag kommer ihåg rätt så betyder Emporio varuhus och går därför att köpa just där.

Jag ser inte heller någon uppenbar skillnad på kollektionerna (men.style.com). Enligt wikipedia kostar en Emporio Armani kostym $900-$2000. Och Du som bara köper riktiga märkeskläder som Giorgio Armani kan väl berätta vad en sådan kostym kostar?
Citera
2006-10-29, 23:00
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
AJ, betyder Armani Jeans och är sk "high street" precis som A|X (Armani Exchange), och i samma prisklass (och kvalité) som H&M.

Både Emporio Armani och Giorgio Armani presenteras som "ready to wear", men Emporio är något billigare än Giorgio, och vänder sig till en yngre kundkrets. Om jag kommer ihåg rätt så betyder Emporio varuhus och går därför att köpa just där.

Jag ser inte heller någon uppenbar skillnad på kollektionerna (men.style.com). Enligt wikipedia kostar en Emporio Armani kostym $900-$2000. Och Du som bara köper riktiga märkeskläder som Giorgio Armani kan väl berätta vad en sådan kostym kostar?

Det beror på material, från femtontusen och uppåt, det var länge sedan jag köpte en Armani, jag föredrar Brioni då kvaliteten i mina ögon är bättre.
Citera
2006-10-29, 23:19
Medlem
haha

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det beror på material, från femtontusen och uppåt, det var länge sedan jag köpte en Armani, jag föredrar Brioni då kvaliteten i mina ögon är bättre.

Ok, så bra, men tycker du fortfarande att Emporio Armani är "förort" för "pöbeln" eller är det Du som inte riktigt har koll på skillnaden på AJ och Emporio Armani.

Jag vet att det kan vara lite svårt att hålla isär begreppen, häromdagen illustrerade tidningen Metro dagens ord "haute couture" med en bild från Pradas kollektion.
Citera
2006-10-29, 23:28
Medlem
El Zorros avatar
När det gäller Armani så får man ju inte glömma Collezione-serien som ligger mellan Giorgio och Emporio. Alla de tre märkena har schyssta prylar. Armani Jeans och framförallt AX är inte lika roliga med sina stora loggor och liknande trams.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in