2014-12-05, 21:04
Medlem
Deferos avatar
En av vinnarparen ska ha avslöjats på text-TV.

http://www.expressen.se/noje/har-avslojar-text-tv-en-finalist--i-pa-sparet/

Expressen avslöjar inte vilka det är. Någon som vet?

OBS! Skriv det såklart inom en spoiler-tag.
Citera
2014-12-05, 21:05
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Jag har aöltid tyckt och trott att Fredrik är den betydligt smartare av de två. Medhåll? Mothugg?
Han är åtminstone den mer rationellt lagda av de två - Filip är ju kristen, och tror dessutom mycket lättare på diverse historier eller anekdoter utan någon kritik eller skepticism.
Citera
2014-12-05, 21:10
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
En av vinnarparen ska ha avslöjats på text-TV.

http://www.expressen.se/noje/har-avslojar-text-tv-en-finalist--i-pa-sparet/

Expressen avslöjar inte vilka det är. Någon som vet?

OBS! Skriv det såklart inom en spoiler-tag.

Förmodligen skrev de att FoF var klara för final istället för semifinal.
Bara en gissning.
Citera
2014-12-05, 21:11
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Han menade väl att fotbolls-vm var i Rio?

Möjligt att jag missuppfattade det men även hans lagkompis rättade honom.
Citera
2014-12-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
En sak jag tänkt på. Varför är det så många som ibland snöar in sig på svenska städer när man tydligt ser på omgivningen att de inte är i Sverige?

Eftersom de alltid utgår ifrån en station så ser man ganska snabbt om de andra tågen på perrongen är svenska eller inte. Eller är det bara jag som tänker så?
Det räcker ju att se på vilken sida tåget kör. Vänster sida, troligen Sverige. Det finns säkert fler länder, men knappast med liknande miljö.
Citera
2014-12-05, 21:25
Medlem
Idag var det inte lätt. Tog ingen av ledtrådarna på mer än runt 4 poäng och stadsfrågorna hade jag stora problem med. Musikfrågorna klarar jag inte alls om de inte går i samma tempo som orginalet. Däremot var jag inne på Bond, men kom inte ihåg vad filmen hette.

Radiopratarna kommer inte att vinna nästa match

Sen har det uppstått problem för På Spåret i samband med ev extraval då Schyman är med i På Spåret samtidigt som hon har valrörelse, men ingen kunde väl förutspå nyval när programmet planerades
Citera
2014-12-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Han är åtminstone den mer rationellt lagda av de två - Filip är ju kristen, och tror dessutom mycket lättare på diverse historier eller anekdoter utan någon kritik eller skepticism.
Verkligen??? Jag har alltid uppskattat båda. Fredrik är smartast, men även Filip ligger långt över snittet. Är Filip verkligen religiös??? F-n vad besviken jag blir!! Har du källa?
Citera
2014-12-05, 21:44
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Verkligen??? Jag har alltid uppskattat båda. Fredrik är smartast, men även Filip ligger långt över snittet. Är Filip verkligen religiös??? F-n vad besviken jag blir!! Har du källa?
Exempelvis: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=3241335
"jag är katolik. konverterade när jag var typ femton. alla i min familj gjorde det."

OnT
Tyckte att rätt par vann, och för övrigt så passade det bra med Finlandsfrågor med tanke på att det är Finlands självständighetsdag imorgon.
Citera
2014-12-05, 21:59
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Idag var det inte lätt. Tog ingen av ledtrådarna
på mer än runt 4 poäng och stadsfrågorna hade jag stora problem med.
Musikfrågorna klarar jag inte alls om de inte går i samma tempo som orginalet.
Däremot var jag inne på Bond, men kom inte ihåg vad filmen hette.

Radiopratarna kommer inte att vinna nästa match

Sen har det uppstått problem för På Spåret i samband med ev extraval då
Schyman är med i På Spåret samtidigt som hon har valrörelse, men ingen
kunde väl förutspå nyval när programmet planerades

So what, programmen är ju inspelade redan så ur den synvinkeln är det inga problem.
Citera
2014-12-05, 22:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
So what, programmen är ju inspelade redan så ur den synvinkeln är det inga problem.
Vilken synvinkel? Problemet är att en partiledare får synas i ett underhållningsprogram i "oberoende" SVT under en valrörelse.

Även om man kan misstänka att hon inte gör så bra ifrån sig eller beter sig sympatiskt så är det ändå gratis PR.
Citera
2014-12-05, 22:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Feat
Var det bara jag som hörde Nordegren säga Siw Malmkvist innan låten drog igång? Sabbade ju lite.

Jag hörde det också. Jag visste i och för sig att musikfrågan skulle bli Siw så fort Landskrona var identifierat, men ingen hör ju mig av de tävlande. Speciellt inte med tanke på att det är förinspelat.
Citera
2014-12-05, 22:36
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vilken synvinkel? Problemet är att en partiledare får synas i ett underhållningsprogram i "oberoende" SVT under en valrörelse.

Även om man kan misstänka att hon inte gör så bra ifrån sig eller beter sig sympatiskt så är det ändå gratis PR.

Det är ju ändå Schyman vi talar om så då ser nog SVT inget problem med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in