Citat:
Ursprungligen postat av
sremla
Då väntar alla med spänning på Neus resultat. Kan det bli hans första omgång med alla rätt?
Kändes riggat åt Gijos men det räckte tydligen inte - de är alldeles för sega i skallen. Tanten verkar ju kunna en del men det gäller att vara snabbtänkt med. De höll ju inte ens i nödbromsen
Hade inte Jio varit en äcklig blattekramande kommunist hade jag tyckt synd om honom

Well, jag har haft alla rätt vid ett antal tillfällen, om nu sanningen skall fram. Detta faktum uppnåddes för första gången samma säsong, som firma Oldsberg och Hellberg tackade för sig. Även den säsongen, jag började intressera mig för På Spåret. Vid tillfället vill jag minnas att jag MEJLADE in till Björn Hellberg och förklarade att jag fått ALLA RÄTT. Han replikerade att jag är den första som NÅGONSIN fått maxpoäng, med ämnesrubriken "Geni?". Så det var ju skönt!
Var dock ett tag sedan jag prickade in alla rätt. Eller ja, det skall väl sägas att det är lite orättvist vinklat. Det förekommer ju trots allt massvis med frågor - OFTA matfrågor där man som åskådare, inte får ta del av de statuerade objekten etc. Ofta det jag fallit på.
Men denna säsong, har jag legat och lunkat kring det numer stilistiska poängspannet 54-56 poäng. Rätt mediokert egentligen!

Senaste programmet gick dock lite bättre. Resedestinationerna var 10or givetvis. Otroligt enkelt som det ju brukar vara. Grönland och Cuba i samma stad, varav ledtråden ett anagram på fyra bokstäver följer, liksom. Hur kan man inte dra till med Oslo där liksom LOL?
Allt med Linköping var superlätt. Samma gäller San Diego. Räcker ju med yttersta baskunskaper. Vilket är lite tråkigt, för någon som vill briljera!
När jag tänker efter hade jag kanske alla rätt? Kommer åtminstone inte ihåg vad jag missade på. Hmmm ... eller jo. Tror jag missade någon dykarfråga där. Så jävla fånigt utformat. Satt istället mest och ironiskt heilade framför datorn som i en ren protestaktion. Musikfrågorna var på tok för simpla också! Tom Waits, Hasse & Tagge liksom? Och då stängde jag även av ljudet och tog det på ren känsla, då jag inte klarade av att höra Tomas von Brömssens totala avsaknad av those feels.
Så säg 58 poäng då! Jag skall dock försöka nå MAX, givetvis i det kommande avsnittet.
"Vart är vi på väg" .... ZzzZZZZZzzZzZZzz