2014-01-04, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Oslo sket sig för min del (innan lagen drog och svarade rätt) då jag fastnade på att jag såg en gul buss som såg ut som en från Värmlandstrafiken och jag då snurrade in på Karlstad...

Ingen höjdaromgång poängmässigt men Tom Waits är alltid trevligt att höra!

Annars var det som väntat att det roligaste var att Janne gjorde bort sig, han hade ju "inte direkt" uppnått en sådan position att han kunde rätta Lindström... Dock lite synd att man inte får garva åt honom längre.
Motståndarparet lär dock få otroligt svårt även de att avancera vidare till iaf en semi.

Ja, det blev som jag misstänkte - en jumbofinal
Citera
2014-01-04, 08:49
Medlem
CrimsonIdols avatar
Jag har en egen "nödbroms" hemma och även en avancerad elektrisk mojäng som ger mig en dödlig stöt om jag svarar fel.
Så det faktum att jag kan skriva detta inlägget bevisar att jag hade alla rätt.
Boom! Vattentät logik!

//Crimson
Citera
2014-01-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Linköping tog man på 10 poäng, inget snack om man precis sett Hermans historia om Karl IX Vem där var också ovanligt lätt, tog Elizabeth II efter ca 25 sekunder. De andra resorna kunde jag dock inte

Oslo klarade jag direkt, San Diego med lite hjälp av Första klassens diskuterande. Linköping bommade jag på, så även maken som sa Norrköping. Sen skämdes han ordentligt, hans pappa var ju för fanken född och uppväxt i Linköping samt att han har en halvsyster där.......
Citera
2014-01-06, 01:07
Medlem
Såg det senaste i repris nyligen.

San Diego tog jag inte innan någon av deltagarna drog, men frågorna tycker jag var hyffsat enkla (om än rätt dåliga).

Oslo tog jag nästan direkt på 8 poäng, och då brukar jag ha svårt för de högre ledtrådarna. Kristiania och "ett anagram för ett ensamprojekt" (eller något) tycker jag är alldeles för enkla ledtrådar på 8 poäng.

Brukar tycka att "Vem där?" är helt jävla omöjligt, men denna var rätt enkel, trots att jag inte fick rätt. Tänkte på Elizabeth II rätt så tidigt, men tyckte att det var för enkelt. Sen när de visade en bild på Eiffeltornet, som ju ritades av Gustav Eiffel, så var jag rätt säker på att det istället var vår kära Carl XVI Gustav. Aja.

Linköping var jag helt lost på.

Som sagt, kul att se Janne göra bort sig så!
Citera
2014-01-09, 13:53
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Del 8 av 13. I kväll står det mellan lagen Morgan Larsson/Christer Lundberg och Ylva Hällen/Anna Charlotta Gunnarsson. Musikgäst är Frida Hyvönen.

Gäspavsnitt... Ylva/AC bör vinna detta.
Citera
2014-01-09, 19:11
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Gäspavsnitt... Ylva/AC bör vinna detta.

Rätt tråkiga par. Även denna vecka. Som tur så är programmet och programledarna så bra att även med tråkiga deltagare är På spåret ändå underhållande att kolla på.

Tror även Ylva/AC vinner matchen. Rätt enkelt.
Citera
2014-01-09, 19:23
Medlem
Jag tycker Ylva/AC är ganska ok som deltagarpar.
Citera
2014-01-10, 13:14
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir nog rätt jämnt om man skall tippa. Dock tror jag damerna vinner men inte vidare enkelt.
Och som vanligt ser vi fram mot alla som får 60poäng här...
Citera
2014-01-10, 17:42
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Då väntar alla med spänning på Neus resultat. Kan det bli hans första omgång med alla rätt?

Kändes riggat åt Gijos men det räckte tydligen inte - de är alldeles för sega i skallen. Tanten verkar ju kunna en del men det gäller att vara snabbtänkt med. De höll ju inte ens i nödbromsen

Hade inte Jio varit en äcklig blattekramande kommunist hade jag tyckt synd om honom

Well, jag har haft alla rätt vid ett antal tillfällen, om nu sanningen skall fram. Detta faktum uppnåddes för första gången samma säsong, som firma Oldsberg och Hellberg tackade för sig. Även den säsongen, jag började intressera mig för På Spåret. Vid tillfället vill jag minnas att jag MEJLADE in till Björn Hellberg och förklarade att jag fått ALLA RÄTT. Han replikerade att jag är den första som NÅGONSIN fått maxpoäng, med ämnesrubriken "Geni?". Så det var ju skönt!

Var dock ett tag sedan jag prickade in alla rätt. Eller ja, det skall väl sägas att det är lite orättvist vinklat. Det förekommer ju trots allt massvis med frågor - OFTA matfrågor där man som åskådare, inte får ta del av de statuerade objekten etc. Ofta det jag fallit på.

Men denna säsong, har jag legat och lunkat kring det numer stilistiska poängspannet 54-56 poäng. Rätt mediokert egentligen! Senaste programmet gick dock lite bättre. Resedestinationerna var 10or givetvis. Otroligt enkelt som det ju brukar vara. Grönland och Cuba i samma stad, varav ledtråden ett anagram på fyra bokstäver följer, liksom. Hur kan man inte dra till med Oslo där liksom LOL?

Allt med Linköping var superlätt. Samma gäller San Diego. Räcker ju med yttersta baskunskaper. Vilket är lite tråkigt, för någon som vill briljera!

När jag tänker efter hade jag kanske alla rätt? Kommer åtminstone inte ihåg vad jag missade på. Hmmm ... eller jo. Tror jag missade någon dykarfråga där. Så jävla fånigt utformat. Satt istället mest och ironiskt heilade framför datorn som i en ren protestaktion. Musikfrågorna var på tok för simpla också! Tom Waits, Hasse & Tagge liksom? Och då stängde jag även av ljudet och tog det på ren känsla, då jag inte klarade av att höra Tomas von Brömssens totala avsaknad av those feels.

Så säg 58 poäng då! Jag skall dock försöka nå MAX, givetvis i det kommande avsnittet.

"Vart är vi på väg" .... ZzzZZZZZzzZzZZzz
Senast redigerad av Neus 2014-01-10 kl. 17:46.
Citera
2014-01-10, 20:03
Moderator
Dr Kings avatar
Tror Ylva och Anna-Charlotta tar det ikväll. Jag tror t.o.m. de kan vinna hela denna säsongen och det säger en hel del om hur svag den är.
Citera
2014-01-10, 20:04
Medlem
Bristol 8 p
Citera
2014-01-10, 20:04
Medlem
Yazmans avatar
Detta kanske bara är jag, men stör ni er också lite på Ylvas mustasch? Kan kan tycka att hon kunde raka bort den nu när hon ska sitta i Sveriges största nöjesprogram.

Annars ska detta bli spännande ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in