2011-12-28, 20:37
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Jag håller verkligen mina tummar för Zandén och Ljungmark i den matchen. Zandén är närmast ljuv och rena drömmen (i vacker och ljus mening) i jämförelse med den enerverande och hysteriska Nisti.

(

Håller också tummarna för Zandén och Ljungmark dock tror jag inte att de riktigt räcker till Strömstedts.
Citera
2011-12-29, 06:00
Medlem
Kanske lite förståeligt ändå att så många kändisar nobbat programmet med tanke på alla fiaskon för zinat, kalle moraeus, kjell bergqvist, peter wahlbeck, m.fl. och så nu denna kurdiska. Ingen fjärder i hatten precis.

Tycker Fredrik börjar bli lite tjatig med sitt gnällande på Kristians ordvitsar. Visst, kärleksfullt måhända men varje program... Kom igen.

Visst var resmålen i de tre inledande programmen denna säsong svenska sådana? Förra säsongen var ju nästan alltid de sist, så även alltså i detta program.

Håller på Ralf och De Geers lag nu, förutom Haagarna förstås.
Citera
2011-12-29, 09:55
Medlem
rogerks avatar
Men Zanden, minns när hon tävlade tillsammans med sin bror för några år sedan. Så stora kunskapshål har jag inte sett tidigare.
Citera
2011-12-29, 11:19
Medlem
Detta programet ägde när jag var mindre. Blev förvånad att folk tar det så seriöst med lagen. Det är ju bara underhållning och ingen tävling egentligen. : )
Citera
2011-12-29, 23:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
Jag såg nyss på senaste avsnittet och herregud, vem tog egentligen in den här kvinnan Sterk? Personen borde avskedas. Att vara okunnig är en sak, det är ändå förståeligt även om det inte blir lika spännande, men hon var så otroligt påfrestande, jag var irriterad under hela programmet.
Citera
2011-12-29, 23:56
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag såg nyss på senaste avsnittet och herregud, vem tog egentligen in den här kvinnan Sterk? Personen borde avskedas. Att vara okunnig är en sak, det är ändå förståeligt även om det inte blir lika spännande, men hon var så otroligt påfrestande, jag var irriterad under hela programmet.

Kan inte annat än instämma
Hon beter sig som en lätt mentalt handikappad person.
Även om man kanske inte är den vassaste kniven i lådan så borde dom ha någon slags gallring för programmet?

Får lov att säga att jag var lite överraskad av Ralf veckan innan, han var betydligt kunnigare än vad jag trodde!
Citera
2011-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teddyB_VBG
Kan inte annat än instämma
Hon beter sig som en lätt mentalt handikappad person.
Även om man kanske inte är den vassaste kniven i lådan så borde dom ha någon slags gallring för programmet?

Får lov att säga att jag var lite överraskad av Ralf veckan innan, han var betydligt kunnigare än vad jag trodde!

Det kallas inkvotering i PK-Sverige, Kurd och Kvinna = Välkommen in!, trots att du knappt kan ditt eget namn...

Roligt att se ett så starkt samband mellan henne och den senaste kvinnliga kurden som va med i På Spåret, den lika pantade Zinat "Di Leva gjorde det alla tänkte" Perzad eller vad hon heter. Bägge var komiker, skådisar mm mm och bägge var totalt humorbefriade och värdelösa rent tävlingsmässigt. Bägge satt också och logg falskt som billiga fnask och lät mest av alla trots att dom hade minst att komma med...
Citera
2011-12-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Usel i fjol men en fena fiol!

En rolig ordvits. Sådant bör premieras.
Citera
2011-12-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Det kallas inkvotering i PK-Sverige, Kurd och Kvinna = Välkommen in!, trots att du knappt kan ditt eget namn...

Roligt att se ett så starkt samband mellan henne och den senaste kvinnliga kurden som va med i På Spåret, den lika pantade Zinat "Di Leva gjorde det alla tänkte" Perzad eller vad hon heter. Bägge var komiker, skådisar mm mm och bägge var totalt humorbefriade och värdelösa rent tävlingsmässigt. Bägge satt också och logg falskt som billiga fnask och lät mest av alla trots att dom hade minst att komma med...
Mycket av det du skriver stämmer tämligen väl.

Jag försöker fundera på hur SVT egentligen har tänkt i valen av Nisti Stêrk och Zinat Pirzadeh, som alltså har en snarlik bakgrund, kultur, personlighet, karakteristika m.m. Och fattar inte hur de resonerat egentligen.

De borde ju tänkt ett varv till när det gäller valet av denna Nisti med tanke på den kompetensmässigt lytta Zinat tidigare!
Icke – SVT upprepar misstaget .

Vad är tanken? Ska vi tittare alltså bli "underhållna"? Är det vitsen med deras medverkan i På spåret? Ett klart feltänk ifrån Sveriges Television, om jag får säga det.

Och då är årets säsong inte alls slut: den 13 januari är det dags för Nisti Stêrk (och Claes Borgström) igen, då mot Lundberg och Larsson ...
Huruvida SVT:s kvoteringspolitik därmed är avslutad (), kan väl någon ur researchstaben F. Askerup, J. Cleris eller U. Nandra, eller rent av programmets producent Magnus Sundborn svara på redan nu inför nästa säsong.
Citera
2011-12-30, 02:42
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Jag försöker fundera på hur SVT egentligen har tänkt i valen av Nisti Stêrk och Zinat Pirzadeh, som alltså har en snarlik bakgrund, kultur, personlighet, karakteristika m.m. Och fattar inte hur de resonerat egentligen.

De borde ju tänkt ett varv till när det gäller valet av denna Nisti med tanke på den kompetensmässigt lytta Zinat tidigare!

Vad är tanken? Ska vi tittare alltså bli "underhållna"? Är det vitsen med deras medverkan i På spåret? Ett klart feltänk ifrån Sveriges Television, om jag får säga det.

Och då är årets säsong inte alls slut: den 13 januari är det dags för Nisti Stêrk (och Claes Borgström) igen, då mot Lundberg och Larsson ...
Huruvida SVT:s kvoteringspolitik därmed är avslutad (), kan väl någon ur researchstaben F. Askerup, J. Cleris eller U. Nandra, eller rent av programmets producent Magnus Sundborn svara på redan nu inför nästa säsong.

Det är nog bara att bereda sig på att det blir värre och värre. Det pursvenska är dåligt när idiotiska uttalande från partiledare gillas.
  • Fredrik Reinfeldt: Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.
  • Maud Olofsson: "Nybyggarna" är bättre än oss svenskar på alla sätt och vis. De har bättre utbildning, de är driftigare, de har högre intelligens, de har mer kreativitet, de har bättre arbetsmoral, de har bättre arbetsvilja.
  • Mona Sahlin: Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.
Citera
2011-12-30, 02:50
Medlem
Citat:

Grejen är ju att dom alltid har med ett eller två "Kalle Anka"-lag som man inte har något större hopp om. I dom lagen kan dom slänga in såna personer som inte kan så mycket för att tjäna billiga poäng hos PK-människorna.

Och jag vill förtydliga att jag inte har något emot varken Kurder eller Kvinnor men jag blir förbannad när dom väljer såna bojsänken som Zinat och Nisti som det är så uppenbart att dom inte har något där att göra, ta några som kan något och ger en bra bild av Kurdiska Kvinnor istället för dom två idioterna som bara funkar som röstvinnare åt SD.
Citera
2011-12-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det är nog bara att bereda sig på att det blir värre och värre. Det pursvenska är dåligt när idiotiska uttalande från partiledare gillas.
  • Fredrik Reinfeldt: Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.
  • Maud Olofsson: "Nybyggarna" är bättre än oss svenskar på alla sätt och vis. De har bättre utbildning, de är driftigare, de har högre intelligens, de har mer kreativitet, de har bättre arbetsmoral, de har bättre arbetsvilja.
  • Mona Sahlin: Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker.

Saken handlar inte om att invandrare/nysvenskar inte ska få vara med i På Spåret, för det spelar ingen roll vilken hudfärg, original-nationalitet folk har så länge dom är så pass duktiga att dom platsar i tävlingen och inte bara sitter där som ett kuttersmycke...

Så gör det här inte till en diskussion om "svenskar vs invandrare" för det har passerat gått om stolpskott som varit svenskar också genom åren i det programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in