2011-12-09, 20:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Frågan är om CJ De Geer kan något utanför konsten område? Något kan han förstås, men jag tycker Frändén/ De Geer är ett svårtippat lag - kononers eler kalkoners.

de Geer är rätt matintresserad och det är rätt ofta matfrågor.

Frändén börjar rätt bra tycker jag.
Citera
2011-12-09, 20:08
Moderator
Dr Kings avatar
Om Carl Johan De Geer står följande i Wikipedia:

Carl Johan Louis De Geer, född 13 juli 1938 i Montréal i Kanada, är en svensk konstnär, författare, filmskapare, musiker, designer, kulturjournalist, fotograf, skådespelare och scenograf.

Minst sagt bred lista att ha på visitkortet. Återstår att se om hans kunskaper är lika breda.
Citera
2011-12-09, 20:10
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Direkt efter avslutat program ska den finnas uppe.

Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Heheh ja det gjorde det, man kunde se slutet innan programmet var över. Tror de kom på det och valde att dröja lite med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det kommer nog upp så småningom, jag började kolla på det första avsnittet kl 21 nånting.

Det är uppe nu!
Citera
2011-12-09, 20:11
Moderator
Dr Kings avatar
Johanna Fränden är alltså uppvuxen i Skara enligt henne själv. Undrar om produktionen hade koll på detta när de valde att ha den som ett resmål.
Citera
2011-12-09, 20:14
Medlem
Smerchs avatar
Var inte det här en av de större "skandalerna"? Om inte alla ska kunna det borde väl åtminstone De Geer göra det? Eller?
Citera
2011-12-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Var inte det här en av de större "skandalerna"? Om inte alla ska kunna det borde väl åtminstone De Geer göra det? Eller?

Du menar antiken och renässansen?

Vafan, sitter han med texten framför sig? Vad är detta för uppträdande i ett av Sveriges största underhållningsprogram? En pensionerad gubbe som sitter på en stol med käppen och läser från ett papper?
Senast redigerad av Killa_Mike 2011-12-09 kl. 20:20.
Citera
2011-12-09, 20:23
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Du menar antiken och renässansen?

Vafan, sitter han med texten framför sig? Vad är detta för uppträdande i ett av Sveriges största underhållningsprogram? En pensionerad gubbe som sitter på en stol med käppen och läser från ett papper?

Exakt, trodde att det var låg/mellanstadiekunskaper. Det är märkligt, det är inte många frågor per program jag kan, och ännu färre jag tycker är extremt lätta, men ofta är det just dom som de tävlande har problem med.
Citera
2011-12-09, 20:23
Moderator
Dr Kings avatar
Fattig bonddräng är otroligt bra. Detta var dock ingen av de bättre versionerna man har hört av den. Tacka vet jag när Tommy Körberg gör den som här:

http://www.youtube.com/watch?v=77eA18qtcnU&feature=youtube_gdata_player
Citera
2011-12-09, 20:26
Medlem
haha, stabilt av honom att behöva läsa ur papper för att kunna sjunga låten.

Niklas sa för kanske första gången någonsin något lite roligt när han sa- man blir ju tårögd över att få höra alfreds största hit
Citera
2011-12-09, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Fattig bonddräng är otroligt bra. Detta var dock ingen av de bättre versionerna man har hört av den. Tacka vet jag när Tommy Körberg gör den som här:

http://www.youtube.com/watch?v=77eA18qtcnU&feature=youtube_gdata_player

Nej låten klagar jag inte på, det är kulturhistoria. Jag menade snarare framträdandet.
Citera
2011-12-09, 20:38
Medlem
Carina Berg i publiken!!!1
Citera
2011-12-09, 20:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Carina Berg i publiken!!!1

Är väl ingen konstigt? Tillsammans med Luuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in