2006-11-11, 09:59
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
mossigt tv program för 40-talister, vem f-n tycker att Oldsberg är rolig ???

Oldsberg är fanimig alkoholist, det är humor i sig.
Citera
2006-11-11, 21:39
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Undrar vilken Ulf Karlsson det är, måste väl nästan vara friidrottsnissen.
Trodde det skulle vara pingis-nissen, men han är väl bra mycket yngre?
Citera
2006-11-12, 02:04
Moderator
Kyrpators avatar
Och i dagens avsnitt påstod de att Albanien skulle ha varit medlem i Warzawapakten. Jag bara gapar.
Citera
2006-11-12, 05:01
Medlem
Bananas avatar
Man häpnas över hur dåligt det går för lagen i årtalstävlingen. Trots att jag är född tio år efter -69 så visste jag svaret hyfsat snabbt. Att de inte reagerade på månlandningen t ex - en milstolpe - är för mig ofattbart.

Eller blir det så när man blir äldre tro?
Citera
2006-11-12, 08:50
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Man häpnas över hur dåligt det går för lagen i årtalstävlingen. Trots att jag är född tio år efter -69 så visste jag svaret hyfsat snabbt. Att de inte reagerade på månlandningen t ex - en milstolpe - är för mig ofattbart.

Eller blir det så när man blir äldre tro?

Att de inte klarade av året var svagt.

Annars tyckte jag båda lagen var ganska duktiga denna gång. Camilla Läckberg var dessutom rätt så rolig.
Citera
2006-11-12, 09:04
Medlem
Sinitsins avatar
Frågan om Warszawapakten var ju inte lite skum. Att ha med Lettland och Sovjetunionen som två alternativ (varav Lettland bedömdes vara rätt svar och Sovjet fel) var kanske inte så lyckat. Lettland var ju med i pakten - dock ej som självständig stat utan som en del av Sovjetunionen.
Citera
2006-11-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Och i dagens avsnitt påstod de att Albanien skulle ha varit medlem i Warzawapakten. Jag bara gapar.

Enligt bl a Försvarsmuseum (http://www.forsvarsmuseum.se/swe/archive.asp?YearStr=1950&ArchiveId=129 ) så var Albanien medlem i Warszawapakten men lämnade formellt pakten 1968.

Lettlandsgrejen var ju definitivt skum och den fattar jag inte riktigt. Det var ju inte ett eget land överhuvudtaget då det begav sig.
Albanien-grejen är också lite skum när jag tänkter efter.

Gällde frågan vilka som var medlemmar ett visst årtal eller hur var det?
Citera
2006-11-18, 12:16
Medlem
Trumpeters avatar
I kväll tävlar Natalia Kazmierska och Thomas Pettersson mot Caroline af Ugglas och Göran Hägg.

Med tanke på hur Göran Hägg imponerande förra avsnittet han var med skulle jag bli förvånad om hans lag förlorar i kväll. Ser de nog som favoriter till att vinna hela tävlingen.
Citera
2006-11-18, 14:33
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
På spåret verkar vara lika populärt bland tittarna som förr om åren. De hade flest tittare av samtliga program förra veckan, 1 995 000.

Tycker det nya inslaget, "tidsresan", var en bra förändring. Sketchen var ett av de svagare inslagen förra året.

Måste dock säga att jag blev lite besviken på lagens kunskaper som var på mellanstadienivå. Hoppas på bättring.

Jo för frågorna är ju väldigt lätta också...
Citera
2006-11-18, 16:49
Medlem
erikbes avatar
Bara att få vila ögonen på Natalia är värt titten
Citera
2006-11-18, 20:48
Medlem
LastCaresss avatar
Hon af Ugglas är ju så ful att man vill gråta. Tur att Natalia finns då.
Citera
2006-11-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neutrum
Enligt bl a Försvarsmuseum (http://www.forsvarsmuseum.se/swe/archive.asp?YearStr=1950&ArchiveId=129 ) så var Albanien medlem i Warszawapakten men lämnade formellt pakten 1968.

Lettlandsgrejen var ju definitivt skum och den fattar jag inte riktigt. Det var ju inte ett eget land överhuvudtaget då det begav sig.
Albanien-grejen är också lite skum när jag tänkter efter.

Gällde frågan vilka som var medlemmar ett visst årtal eller hur var det?

Frågan gällde vilka av de listade länderna (6st har jag för mig) som aldrig varit med i pakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in