2011-02-12, 10:47
Medlem
kostymnisses avatar
Det har onekligen blivit svårare de senaste två veckorna, veckorna innan det tyckte jag det var väl enkelt faktiskt. Nu är det ofta tvärtom även om man fortsatt plockar poäng.
Alsings miss måste vara en av de "värsta" någonsin? Att missa vilken sida av vägen de kör på, ja där snackar vi verkligen "generalfel".

Synd att Birro åkte ur, de var ju riktigt bra ifjol och hade kunnat utmana... Det var väldigt skev kunskapsfördelning i grupperna får man säga men det är ju lätt att säga såhär efteråt.
Vad jag funderade över igår var även att de inte sa i sändningen vilka tvåor som gick vidare, kan det möjligen bero på att avsnitten inte helt spelas in i den ordning de sedan sänds? "slutspelet" fattar jag ju sänds i den ordning det spelas in men gruppspelet.

Jag tycker även det vore intressant för oss alla som tycker vi är så duktiga om det nån gång kunde ges en chans till ett lag för "vanligt folk", där olika par får kvala in på något sätt för att sedan ta en plats bland kändisparen. Det blir ju iaf inte sämre än Py&Kalle...

Ska man nu tippa fortsättningen så tror jag på följande:

Kvartsfinal:
Brunnberg&Palmlöf-Ylva&AC. Detta tar de förstnämnda hem "enkelt" tror jag, det enda som kan stoppa dom vore väl en gigantisk miss på nån av resorna som sedan ger dom för många pinnar att ta igen.

Semifinaler:
Östergren&Strömstedt-Haags. Detta blir nog rätt jämnt men jag tror Haags tar det efter en tuff kamp, vem som vågar rycka på personfrågan kan bli avgörande.

Benno&Apelgren-Brunnberg&Palmlöf. Inget större snack om saken.

Final:

Haags-Benno&Apelgren. Detta bör de sistnämnda plocka.
Citera
2011-02-12, 14:25
Medlem
vis avatar
jävla svårt det var igår. kunde inte en enda stad men någon fråga här och där tog jag.
på personfrågan inbillade jag mig hela tiden att det skulle vara en svensk.. annars hade jag nog fattat att det var Schwartzenegger
Citera
2011-02-12, 15:07
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Pinsam insats av bägge lagen. Fick stänga av ljudet under resan till Oskarshamn.
Sen blev det ännu pinsammare när Alsing ryckte och gissade på "Loden".

Djävligt besviken på Alsing/Blitz. De hade en bra personkemi och såg ut att ha det allmänt mysigt i kupén.

Tyvärr innebär detta att vi får se mer av Haags.
Sitter slipsen för hårt åt? Det är ju det som gör programmet underhållande, när de inte kan direkt under resorna och göra vilda chansningar (så att man själv kan sitta och gissa).
Citera
2011-02-12, 15:19
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie.
Det är ju ögonblick som det där som gör På spåret så fantastiskt! "Så vi säger Loden ... som ju borde vara en stad." Respekt! Som när Fredrik Lindström drog på 10 poäng och gissade Malta. Det var visserligen ingen vild gissning på samma sätt, men det var fel och underbart. Underbart fel.

http://www.youtube.com/watch?v=s9sApYtZn2o

Fast Malta är ju helt korrekt, bara det att de inte kan att Valetta är huvudstaden.

Benno och Apelgren måste ju segla igenom slutspelet, inte direkt någon konkurrent kvar.
Citera
2011-02-12, 15:26
Medlem
wonderlands avatar
Nja svaret är fortfarande fel. Han tänkte ju inte ens på att Malta har städer.

Dock självklart inte i närheten av att svara "Loden".

Benno/Appel lär väl krossa hela vägen så länge de inte drabbas av finalnerver men de verkar ju säkra. Svårt att sia om motståndare då ett feldrag kan förstöra så mycket. Men blir väl Haags.
Senast redigerad av wonderland 2011-02-12 kl. 15:29.
Citera
2011-02-12, 15:36
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Lite kuriöst också att även Alsing var osäker ifråga om Lars Johan Hierta när pappa Alsing varit framgångsrik redaktör för just Aftonbladet i mer än femton år.
Citera
2011-02-12, 19:18
Medlem
Crookens avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8555559.ab

"SVT:s krångliga regelverk berövade båda tävlingsparen på en kvartsfinalplats."

Det var inte båda lagens inkompetens som berövade dem kvartsfinalplatsen då?
Citera
2011-02-12, 19:25
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8555559.ab

"SVT:s krångliga regelverk berövade båda tävlingsparen på en kvartsfinalplats."

Det var inte båda lagens inkompetens som berövade dem kvartsfinalplatsen då?
Jo, så var det så klart. De var helt enkelt för dåliga. De berövades ingenting, de borde ha svarat rätt på fler frågor istället.
Citera
2011-02-12, 23:16
Medlem
Virrevargs avatar
Otroligt, första gången jag kände igen mig direkt. Tog en sekund och jag såg att det var Färjestaden vi var i. Trodde dock vi var på väg till Borgholm.

Hade varit snyggt och göra en "Hoa Hoa" och dra direkt innan ledtrådarna hunnit komma.
Citera
2011-02-13, 11:01
Medlem
Von Drakes avatar
Det jag tyckte var intressant var hur Ebba kom fram till Hälsningborg med ledordet kärnan? Och hur fick hon ihop det med Oskar den andres pappa? Trodde hon att han hette Van Helsing?
Citera
2011-02-13, 11:36
Medlem
MsMoulds avatar
Kärnan är Helsingborgs IFs supporterklubb. Tror inte hon hade fadern till Oscar i åtanke där...
Citera
2011-02-13, 11:38
Medlem
Någon annan som la märke till att keyboardisten spelade Light My Fire-slingan mitt i första musikstycket. Trodde det var det som var det korta inpasset man skulle identifiera, men så alltså icke. Minst sagt förvirrande och snudd på otillåtet tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in