2009-02-27, 22:25
Medlem
StraightShooters avatar
Katastrofalt dåligt val, vad har en elitistisk 08:a att göra som programledare i detta programmet? Frågan är vem som kommer bli domare eller om det huvudtaget kommer finnas med någon sådan. Luuk vill nog inte dela scenen med någon annan...
Citera
2009-02-27, 22:35
Medlem
Imponerads avatar
Luuk kommer göra succé och ge programmet en förnyelse som programmet verkligen behöver. Allting Luuk rört vid förutom möjligen hans senaste program har blivit enorma succér, ni kommer få se att det blir likadant med på spåret också.
Citera
2009-02-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Allting Luuk rört vid förutom möjligen hans senaste program har blivit enorma succér, ni kommer få se att det blir likadant med på spåret också.
Är det verkligen så? Hans comeback i "Sen kväll" var ju ett fiasko. Det känns som om hans stjärna har dalat sedan dess.
Citera
2009-02-27, 22:47
Medlem
zizacons avatar
Risken är att det blir lite tramsigt, men ska någon ta över det så varför inte Kristian Luuk. Jag hoppas bara att Fredrik Lindström får bli bisittare då kan det nog bli ganska bra.

Risken är bara att de gamla stötarna som brukar vara med tror det är för pajigt med Luuk. På Spåret blev ju så populärt för att alla kan titta på det. Bara närvaron av Oldsberg och Hellberg gör ju att folk vet att det är helt lungt som famlijeprogram, jag menar att Björn Hellberg skulle dra ett halvrått sexskämt är ungefär lika sannolikt som att månen skulle färgas lila.
Citera
2009-02-27, 22:54
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Oväntat. Men det kan bli bra. En av Luuks storheter är att hålla distans och det kan väl behövas när man ska åka långt.
Knappast Olsberghumor så då gissar jag att man gör som i så många andra program, man stjäl en bra idé och lockar en ny publik.
Resorna kommer bli till Roskilde och Hultsfred, Manhattan och Estland. Frågorna kommer handla om exempelvis vilket band, varifrån de kommer och vilket år de drog 3728 åskådare på festivalen i Luleå 19-hundra kallt. En variant kan vara att man ska veta var Madonna köper sina underkläder och förståss en massa frågor om totalt okända kvinnliga blogskrivare.
Jag gillar Luuk men anar hönor i panelen....

Njae...betänk att teamet Oldsberg/Hellberg undvek att ställa en tennisfråga t o m när man landade i Melbourne! Mot denna tes talar att det varit en hel del frågor om sponken ( ).

Luuk känns jävligt fel. Hans oerhört krystade Sen-kväll-med borde indikera att det inte riktigt är hans pryl att sprida trivsel, eller ens uppvisa någon form av esprit. Sätt Kuuk att göra Andres Lokko-intervjuer i radio 24-7 på någon våglängd det omöjligt går att ratta in.
Citera
2009-02-27, 22:56
Medlem
Imponerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Är det verkligen så? Hans comeback i "Sen kväll" var ju ett fiasko. Det känns som om hans stjärna har dalat sedan dess.

Då har du missat hans insats i Melodifestivalen där han som enda programledare i modern tid fick leda Sveriges största TV-program två år i rad och troligen var tillfrågad även i år, och han fick goda recensioner för sina insatser i melodifestivalen. Så att hans stjärna dalat är inte sant.
Citera
2009-02-27, 22:58
Medlem
Jag gillar Luuk, men det här känns inte riktigt som hans program. Varför inte han som vann denna säsongen (namn?), eller SVT-gubben som också var med i år? Lugnare och mysigare. Fredrik Lindström var inget dumt förslag heller.

Edit: Yep, Luuk är en av de få som gjort bra ifrån sig som programledare i melodifestivalen. Förutom Peter Settman, förstås.
Citera
2009-02-27, 23:07
Bannlyst
luuk är en av sveriges mest osannolika tv-personligheter. att han nått framgång utanför den genomironiska humorvärlden är en gåta med tanke på hur hjärtlös och kall han är. luuk ska ringa bussamtal eller ha sen kväll på fyran - resten kan ha ge fan i.
Citera
2009-02-27, 23:30
Medlem
quaertys avatar
Jag har mortlat det här beslutet hela dagen. Gnytt en aning och mortlat lite mer. Det kan kanske funka. Kanske. Jag gillar Luuk. Men framförallt så har jag älskat programmet sedan start. Det är möjligt att det funkar utan Oldsberg. Egentligen är det tävlingsmomentet jag uppskattar.

Jag kommer att ge det en säsong. Ni som vill att Lasse Kronér ska ta över bör väl vara samma människor som saknar hans forna kollegor. Fy fan för dem.

Min kvalificerade gissning blir att Luuk får en säsong, efter det läggs det antingen ner eller så kryper Ingvar till korset.

"Här är ditt liv" är omöjligt att genomföra utan en rejäl portion fusk nuförtiden. Tyvärr. Han kommer att tröttna.
Citera
2009-02-28, 00:11
Medlem
plagueiss avatar
Alla som tycker Luuk är dåligt val? Visst Oldsbergs är oersättlig det är nog alla ense om men finns det någon som skulle vara bättre än Luuk. Alla som sett Knesset vet att Luuk är mycket kvick smart och rolig programledare.
Citera
2009-02-28, 00:42
Medlem
Det fattades bara ett Luuk att leda på spåret, haha.

Nä, men jag hade hellre sett att Peter Apelgren skulle tagit Oldsbergs plats.
Citera
2009-02-28, 00:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Undrar om frugan blir den nya sidekicken? Lär väl gå rätt fort innan programmet är en upprepning av sen kväll med Luuk och själva tävlingsmomentet en bisak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in