2023-02-11, 08:14
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Närmast vinner blev ju helt avgörande här. Minimalt skiljde och löjligt när det blir så vilket gör att momentet känns idiotiskt när det blir så.

På tal om Närmast vinner så var kartan de använder otroligt usel denna gång. Fanns flera svenska älvar utsatta på kartan, men inte Umeälv???? Skellefteåälven fanns utplacerad på kartan, och den är mindre än Umeälven på alla sätt och vis. Det är ju den typen av landmärken som hjälpt lagen vid tidigare Närmast vinner; vikar i Italien, små halvöar i Brasilien och floder vid Niagarafallen.

Josefin var t.o.m. på väg att nämna det, men både Luuk och Lindström var DIREKT där för att stoppa henne och försöka att snabbt skoja bort det:

"Jag tänkte att det skulle ligga vid... någon form av vatten... en...en... äl"
"Amen det gör det ju, ett stort vatten här" Avbryter Luuk och viftar med handen över HRLA Östersjön.
"Det här är Östersjön" säger Lindström och pekar med pekpinnen

Och på så sätt har de räddat situationen och alla har skrattat åt lilla dumma Josefins tokigheter istället...
Citera
2023-02-11, 08:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
På tal om Närmast vinner så var kartan de använder otroligt usel denna gång. Fanns flera svenska älvar utsatta på kartan, men inte Umeälv???? Skellefteåälven fanns utplacerad på kartan, och den är mindre än Umeälven på alla sätt och vis. Det är ju den typen av landmärken som hjälpt lagen vid tidigare Närmast vinner; vikar i Italien, små halvöar i Brasilien och floder vid Niagarafallen.

Josefin var t.o.m. på väg att nämna det, men både Luuk och Lindström var DIREKT där för att stoppa henne och försöka att snabbt skoja bort det:

"Amen det gör det ju, ett stort vatten här" Avbryter Luuk och viftar med handen över HRLA Östersjön.

Och på så sätt har de räddat situationen och alla har skrattat åt lilla dumma Josefins tokigheter istället...
Ja. Det var också märkligt. Uselt
Citera
2023-02-11, 08:45
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
En intressant joker denna säsong är Fritte Fritzson. Han har ju podden ”Allt du velat veta” som i över 400 avsnitt har trängt in på djupet i en mängd olika ämnen. Har han bra minne och har snappat upp mycket från alla dessa inspelningar kan han visa sig vara rejält allmänbildad.
Min spekulation inför säsongen visade sig vara korrekt. Fritte har snappat upp en hel del under alla sina poddinspelningar i andra sammanhang och är allmänbildad. Han är helt klart säsongens ”stjärnskott”.
Citera
2023-02-11, 08:54
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:

Jag bommade dumt nog Närmast vinner denna gång på grund av att jag placerade mig vid en älv längre upp, trots att jag vet att Umeå ligger vid Kvarken
Citera
2023-02-11, 10:53
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ganska ensam om att gilla Fröken Bergmans uppträdande vad det verkar, tyckte hon gjorde ett lysande framträdande.

Absolut, hon gjorde bra ifrån sig. Gav en ny tyngd åt Gärdestads pojkmelodi. Att ha Benny Andersson bakom sig istället för Smith & Thell är förstås ingen nackdel heller...
Citera
2023-02-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ganska ensam om att gilla Fröken Bergmans uppträdande vad det verkar, tyckte hon gjorde ett lysande framträdande.

Ja, Gärdestadtolkningen var ju helt fantastisk.
Citera
2023-02-11, 12:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Lindström har inte så mycket mer hår än Luuk och Luuk är mycket snabbare. Nu försökte han ju inte slå honom. Han försökte hålla för munnen på honom.

Hur många gånger har Stockholm varit resmålet? Borde vara förbjudet att åka dit igen. Närmast vinner borde förbjudas det också. Skönt att inte J&J vann.
Trollhättan och Kristianstad är andra orter det gått inflation i.
Citera
2023-02-11, 13:05
Medlem
tråkigt att det bara är 2 musik uppträdanden och istället "närmast vinnerr ´"
Citera
2023-02-11, 13:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Trollhättan och Kristianstad är andra orter det gått inflation i.

Håller med om att det känns som att Trollhättan har varit ett vanligt förekommande resemål, men varken Trollhättan eller Kristianstad har varit med speciellt många gånger. Stockholm däremot - har varit resemålet FEM ggr sedan Luuk och Lindström tog över

https://lowsociety.github.io/pa-sparet/
Citera
2023-02-11, 13:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Håller med om att det känns som att Trollhättan har varit ett vanligt förekommande resemål, men varken Trollhättan eller Kristianstad har varit med speciellt många gånger. Stockholm däremot - har varit resemålet FEM ggr sedan Luuk och Lindström tog över

Det tyder ju på dåligt fantasi speciellt med tanke på att de inte längre slaviskt följer att frågorna strikt måste handla om resmålet. De kunde väl haft några fler finska städer?

Fin länk!
Citera
2023-02-11, 13:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Ja, vi får hoppas Stockholm får en låååååång paus.

Tack för den upplysande länken!
Citera
2023-02-11, 14:30
Medlem
PartyPittochPungs avatar
Skymtade jag birfilaren Kalle Moreaus i bakgrunden?? Spelandes elplanka istället för fela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in