2009-01-05, 00:06
Medlem
Som några har antytt tidigare, några deltagare i årets verson håller inte måttet varken kunskapsmässigt eller underhållsmässigt.
Citera
2009-01-05, 11:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum

Och programmet hade inte blivit ett dugg bättre om de hade sänt Aschbergs otroligt urusla vits.

Det var väl inte vitsen som var rolig utan Hellberg smått bisarra skrattanfall som var det roliga.
Citera
2009-01-09, 02:44
Medlem
Fickludds avatar
Ikväll är det På spåret igen. Förra fredagen var det ett riktigt bottennapp.

Jag hoppas att det kommer att bli bättre med kvällens tävlande Lisa Syrén och Johan Wester mot Mari Jungstedt och Rickard Olsson.
Citera
2009-01-09, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Jag hoppas att det kommer att bli bättre med kvällens tävlande Lisa Syrén och Johan Wester mot Mari Jungstedt och Rickard Olsson.
Det är till att längta efter programmet! Redan torsdag natt startar darrningarna... hehe
Men jag håller med dig. Jag ska kudda upp mig i soffan med en kopp te och njuta av atmosfären!
Citera
2009-01-09, 17:45
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Det borde abslout bli ett roligare avsnitt. Personligen hoppas (och tror) jag att Syrén/Wester vinner så att Apelgren/Lindström får en till chans.
Citera
2009-01-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Det borde abslout bli ett roligare avsnitt. Personligen hoppas (och tror) jag att Syrén/Wester vinner så att Apelgren/Lindström får en till chans.
Rolig Westerberättelse om "På Spåret" i dagen AB (plus)
citat:
En gammal dröm för mig har varit att få vara före Björn Hellberg på någonting, någon gång. Vad jag gjorde var att jag lärde mig var 30 svenska tennisspelare kom ifrån, bara för att om vi hamnade i någon av de orterna skulle jag kunna säga något om det före Björn. Ingen har någonsin rättat Björn Hellberg när det kommer till tennis. Han kan ju säga vad skit som helst och alla tror att det är sant. Så hamnade vi i Mariestad och jag var snabb med att berätta att den kände svenske tennisspelaren Thomas Högstedt faktiskt är uppväxt i Mariestad. Björn började frusta som en jävla oxe och sen kom en utläggning på en och en halv minut med allt som Thomas Högstedt har gjort i hela sitt liv. Men den klippte de bort sedan, hela tennisbiten.
Citera
2009-01-09, 19:24
Medlem
Tack för påminnelsen, höll på att glömma bort att det sänds på fredagar. Härlig story från Wester
Citera
2009-01-09, 20:09
Medlem
mishimas avatar
Rickard Olsson kan väl inte visa sig på stan imorgon. Vad fan? Tog även jag Berlin på åtta poäng...Så jävla knepigt var det inte.
Citera
2009-01-09, 20:20
Medlem
raskenss avatar
Angående svaret att Kennedy skulle sagt att han var en syltmunk så är det tydligen felaktigt, verkar bara vara en vandringssägen som förekommer i sverige. Få berlinare missförstod vad han menade, enligt wikipedia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner

från wiki
"En vandringssägen berättar att citatet är grammatiskt inkorrekt och att Berliner är en sorts syltmunk. Formulering är i själva verket både grammatiskt och kontextuellt korrekt och kan inte missförstås i sitt sammanhang. I Tyskland är sägnen inte nämnvärt spridd; istället ses talet som en milstolpe i landets efterkrigshistoria."
Senast redigerad av raskens 2009-01-09 kl. 20:22.
Citera
2009-01-09, 20:21
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Rickard Olsson kan väl inte visa sig på stan imorgon. Vad fan? Tog även jag Berlin på åtta poäng...Så jävla knepigt var det inte.

Nä, det blev riktigt pinsamt när de inte klarade av staden alls. Gissade på 10 poäng och var säker på 8 poäng.
Citera
2009-01-09, 20:30
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Angående svaret att Kennedy skulle sagt att han var en syltmunk så är det tydligen felaktigt, verkar bara vara en vandringssägen som förekommer i sverige. Få berlinare missförstod vad han menade, enligt wikipedia.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner

från wiki
"En vandringssägen berättar att citatet är grammatiskt inkorrekt och att Berliner är en sorts syltmunk. Formulering är i själva verket både grammatiskt och kontextuellt korrekt och kan inte missförstås i sitt sammanhang. I Tyskland är sägnen inte nämnvärt spridd; istället ses talet som en milstolpe i landets efterkrigshistoria."

Jag reagerade också för detta och nog kan man tycka att en frågeredaktion på ett så pass prestigefyllt program borde ha kunnat undvika en sådan tveksamhet. Eller är de så sugna på att få med en liten anekdot och ett litet fniss att de bara struntar i det?

Här finns lite mer om citatet:
http://urbanlegends.about.com/cs/historical/a/jfk_berliner.htm
Citera
2009-01-09, 20:34
Medlem
mishimas avatar
Magnus Ladulås för helvete! Olsson ska ju skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in