Finns det att köpa nån "tyst" mus, dvs. som inte klickar så högt. Använder datorn mest på kvällen när andra har lagt sig, inklusive hunden som hör väldigt bra. Min just nu låter extremt högt (gammal microsoft mus), så måste ha en tystare. Har kollat igenom Clas Ohlson och Kjelle men har inte hittat nån, tips någon?
aningen dyr kanske, men smakar det så kostar det
edit. såg att d va japanska pengar "
haha. Visste att det fanns. För själva klickandet är för oss att fatta "att det händer"/"att man gör nånting" läste jag nånstans. Så att ta bort den borde vara enkelt.
--
"oops! får nog ta tillbaka det jag sa .. men.. håll med om att tangenterna smäller hårdare än musklickningarna?"
Man kan ju trycka mjukt på tagenterna, och surfar mest vardagskvällar/nätter
och lirar mycket spel (chattar knappt nåt då) såsom NHL-EHM och FM, massa knapptryckningar. Då är behovet av en tyst mus mycket större än tagentbordet.
Alltså musen måste inte vara helt knäpptyst, utan ville ha mer tips på några som är rätt så tysta, om ni själva har någon.
sjukt, satt och letade efter en tyst mus tidigare idag faktiskt, enda jag hittade var den från thanko som går bort eftersom den är ful och inte är trådlös (de gör förövrigt tangentbord med). man kan ju iofs modda sin egen mus, men det är ju lite pilligt...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!