2010-12-08, 23:28
Medlem
Daddy Staphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Staph
Försöker bidra här men det lilla geek-programmet står bara och tuggar på att försöka logga in. Hjälp en gubbjävel nu! Ja jag har tagit ner brandväggen.

Testade att köra som administratör. Funkar fint
Citera
2010-12-08, 23:29
Medlem
peel-offs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
30 min kvar på "idag"

men vart kan jag läsa detta finns det någon hemsida för detta ?
loggade in på någon icr eller vad det hette men gick ej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Inse att om bankvärlden faller, faller världsekonomin med den. Vi skulle kastas in i en depression. Miljontals människor skulle förlora sina livs besparingar.
Mer balans och rättvisa i världen, underbart!
Citera
Medlem
Tykes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laikaspace
Correctomundo. Just nu är det faktiskt jag som kör

Sen blir det jag =P
Citera
Medlem
oveoves avatar
Citat:
Correctomundo. Just nu är det faktiskt jag som kör
Helvete vad smörigt!!
Citera
2010-12-08, 23:30
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNero
Men om du inte får räkningen hur ska du då kunna betala den?

Ja, jag vet att de bara attackera visa/MC men de kan ju gå steget längre

Jag vill inte låta arrogant. Men jag hoppas verkligen att du skämtar.

Räkningar har inget med detta att göra. Tror du att din ISP fortsätter att leverera dig internett om de inte kan få betalt a.k.a. skicka räkningar?

Detta är nu mycket, mycket simpelt förklarat:

Det är faktiskt så enkelt. Finns det inga likvida medel så finns det ingen handel. Finns det ingen handel så faller all infrastruktur som inte är ägt av staten. Och eftersom riksbanken bland annat under de senaste åren sålt ut en hel del av sitt depositioner av hårdvaluta såsom guld och silver så har inte heller staten några cash.

Banker skapar pengar från tomma intet. Hela vårt banksystem bygger på räntor som ger dem möjlighet att skapa pengar. Mer pengar skapar värde minskning i de pengar som finns ute på marknaden som skapar inflation som i sin tur är en förminskning i värdet på de pengar som finns.

På grund av inflation är ex 100 kr nu inte alls lika mycket värt i köpkraft som det var på 70-talet.

När du sätter in 1000 kr på ditt bakkonto så ligger inte dessa 1000 kr på ditt konto och skräpar. Banken lånar ut dina pengar till någon och får ränta på dessa och så vidare.

I och med att majoriteten av alla pengar i värden består av ettor och nollor i bankernas system så kan du själv räkna ut vad som sker om allt kollapsar.

När en kollaps uppstår kommer alla springa till banken och försöka få ut sina besparingar, detta klarar inte banken av då de lånat ut dessa pengar. Och de har enligt lag bara en skyldighet att ha en viss procent som back-up.

När banken töms på pengar och det samma sker i alla banker runt om i världen så kan inte din bank låna pengar för att betala dig. Räntorna bankerna mellan och från centralbankerna skjuter i höjden, och tillslut kollapsar bankerna.

Medan räntorna skjuter i höjden så kommer dina föräldrars bolån, företagens lån ja alla lån att börja kosta enormt mycket. Ingen klarar av att betala och då kan vi räkna ut vad som händer.

Jag understryker en gång till. Detta var en väldigt förenklad förklaring. Och detta händer inte på några timmar eller en natt eller dag. Men nu handlade ju detta om de att jag svarade på ett inlägg där man ville att hela det globala banksystemet skall falla.

Sedan kan vi gå vidare med att titta historiskt på vad liknande situationer har medfört. Om bankerna faller, folk förlorar jobbet, företagen slutar producera mat etc. Så har du snart full anarki.
Citera
2010-12-08, 23:31
Medlem
TheStorytellers avatar
Jag har stått i kassa idag, och kortbetalning HAR strulat med vissa kort under em/kväll - inte bara i min butik utan även i andras enligt kunderna. Vet inte om det har ett samband med detta, och jag kollade inte specifikt vilka kort det var eftersom jag inte visste att en sån här grej var på gång. Intressant, nonetheless.
Citera
2010-12-08, 23:32
Medlem
laikaspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyke
Sen blir det jag =P
Haha, om det vore så pass
Citat:
Ursprungligen postat av oveove
Helvete vad smörigt!!
Vet, vill Flashback höra någon speciell låt?
Citera
2010-12-08, 23:33
Medlem
Fashbacks avatar
Nu blev jag disconnectad från IRC:en.
Citera
2010-12-08, 23:33
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Haha, om det vore så pass

Vet, vill Flashback höra någon speciell låt?

Jaa... we are the winners
Citera
2010-12-08, 23:34
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.2246670/natattack-mot-visa-under-onsdagskvallen
Citera
2010-12-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag vill inte låta arrogant. Men jag hoppas verkligen att du skämtar.

Räkningar har inget med detta att göra. Tror du att din ISP fortsätter att leverera dig internett om de inte kan få betalt a.k.a. skicka räkningar?

Du har helt rätt

Jag tänkte åt helvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in