2015-11-16, 13:56
Medlem
Kakistokratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klissster
Hmm, ja du säger det. Men vad har dom gjort tidigare mer än att släppa filmer när dom hotar med krig etc.? Har inte sätt något konkret alls som dom har gjort efter sina videor. Tycks mest vara massa tomma hot, hoppas dom gör något åt ISIS, på riktigt...

Ja, de gick ut med nästan lika kraftiga hot efter Charlie Hedbo. Jag har inte försökt följa upp vad som hände sedan men inget har heller trillat över mig så jag undrar:
-Vad hände sedan?
Citera
2015-11-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prof.Balthazar
Hackernätverket Anonymus förklarar krig mot IS

Efter attackerna i Paris har nätverket nu släppt en video

http://www.msn.com/sv-se/video/nyheter/hackern%C3%A4tverket-anonymus-f%C3%B6rklarar-krig-mot-isis/vi-BBn3srl?ocid=mailsignoutmd

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/11997858/Paris-attacks-Anonymous-declares-war-on-Isil.html

Citat:
Hacker group Anonymous says in a video that it will "hunt" Islamic State after its terrorist attacks in Paris, France on Friday

In the video, an announcer wearing an Anonynous Guy Fawkes mask and speaking French says: "You should know that we will find you and we will not let you go.

"We will launch the biggest operation ever against you.

"Expect massive cyber attacks. War is declared. Get prepared.

"The French people are stronger than you and will come out of this atrocity even stronger."
Citera
2015-11-16, 18:31
Bannlyst
Anonymous har hotat IS att hacka Låt mig gapskratta lite

Seriöst vad är det för barnsliga grejer det sker? Först mesiga Frankrike som sent som igår gick och flygbombade, hur mesig är inte det med att hämna som en liten pussy? Det är precis som om du ska slå en tjej och hon gråter av ilska och sen kastar saker på dig under tiden hon gråter och har tårar för att markera hon hämnas. Det var precis samma sak jag fick bilden av Frankrike när jag fick höra den nyheten.

Och nu så kommer några ungdomar från Anonymous eller vem fan det är som ska komma med ett hot som liknas när en 3 årig hotar med att inte äta sin mat.

Skärpning nu för fan, det verkar som att ingen tar det på allvar utan alla kommer med sina löjliga hämnd.
Citera
2015-11-16, 19:04
Bannlyst
Haha existerar dom här idioterna fortfarande? Såg en artikel om dom nu på aftonbladet.

En grupp som uppstod p.g.a. att Christopher Poole angav alla besökares användarnamn som "Anonymous" är knappast något seriöst. Dom har då vad jag vet inte åstadkommit någonting förutom rädda en katt samt tagit ner några webbsidor.

Riktiga grupper är UG Nazi & Team Pois0n.
Citera
2015-11-16, 20:15
Medlem
Mamarketels avatar
Varför gjorde man videon på franska?
Citera
2015-11-16, 20:31
Medlem
Bent Metals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Anonymous har hotat IS att hacka Låt mig gapskratta lite

Seriöst vad är det för barnsliga grejer det sker? Först mesiga Frankrike som sent som igår gick och flygbombade, hur mesig är inte det med att hämna som en liten pussy? Det är precis som om du ska slå en tjej och hon gråter av ilska och sen kastar saker på dig under tiden hon gråter och har tårar för att markera hon hämnas. Det var precis samma sak jag fick bilden av Frankrike när jag fick höra den nyheten.

Och nu så kommer några ungdomar från Anonymous eller vem fan det är som ska komma med ett hot som liknas när en 3 årig hotar med att inte äta sin mat.

Skärpning nu för fan, det verkar som att ingen tar det på allvar utan alla kommer med sina löjliga hämnd.

Jag kan ju hålla med om att visst, det kan vara svårt att se vad anonymous kan göra som gör en skillnad i detta. Däremot så skulle jag nog vilja påstå att det inte var "en liten pussy" hämnd som Frankrike utkrävde. Tror nog att deras 30 air strikes eller hur många det nu var, fick ganska många att skita i brallan. Både IS-medlemmar och civila.
Citera
2015-11-16, 21:05
Medlem
Anonymous har aldrig lyckats något särskilt bra med några av deras ops. Om d tex outar några IS i tex tyskland som deras myndigheter redan spanar på så kommer d gå under jorden och vipps är dom borta å drar till danmark och startar om. Anonymous är bra korkade, de förstör mer än vad d tror. Och hur svårt är det att starta upp nya webbsidor och twitterkonton osv. Nä anonymous sugen apa.
Citera
2015-11-16, 22:18
Medlem
Kan Anonymous medlemmar leva på deras hobby? Jag menar försörjer de sig på att hacka?
Citera
2015-11-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Kan Anonymous medlemmar leva på deras hobby? Jag menar försörjer de sig på att hacka?

Nej. Plus att Anonymous inte direkt hackar.
Citera
2015-11-17, 16:34
Medlem
klisssters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen

Riktigt duktiga hackers brukar vara så smarta så dom förmodligen har ett riktigt jobb/företag. Kan hjälpa stora företag med dator säkerhet. Vet att det har förekommit att "hackers" bilvit tagna sedan har bilvit anställda för just dator säkerhet etc...

Vad anonymous inkomstkälla skulle vara har jag ingen aning om, men förmodligen mer en "ideell förening" skulle jag tro...
Citera
2015-11-17, 16:57
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Nej. Plus att Anonymous inte direkt hackar.

Jo faktiskt, dom kan få betalt för att överbelasta en viss hemsida. Kolla runt lite på deep web så finner du många hackers som annonserar om deras tjänster.
Citera
2015-11-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jo faktiskt, dom kan få betalt för att överbelasta en viss hemsida. Kolla runt lite på deep web så finner du många hackers som annonserar om deras tjänster.

DOS är inte hacking. Och ja, det finns hackers som försörjer sig på att hacka, men nu gällde det Anonymous. Vilka inte är hackers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in