2012-10-04, 09:44
Medlem
JBXs avatar
Kommer inte polisen att haffa massa folk nu som gjort ddos attackerna? De flesta gömmer sig nog bakom VPN eller liknande men några kanske är oskyddade och då syns deras ip nummer ?
Citera
2012-10-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBX
Kommer inte polisen att haffa massa folk nu som gjort ddos attackerna? De flesta gömmer sig nog bakom VPN eller liknande men några kanske är oskyddade och då syns deras ip nummer ?

Nä det tror jag inte. Jag va med och dosade FBI från mitt eget IP i våras, jag tror dem jagar folk med botnets istället. Det finns alltförmånga hackade datorer som är med i botnets, man kan skylla på att man kör med öppet nätverk eller ha lite trojaner i datorn i förberedande syfte som man aktiverar om polisen skulle knacka på dörren
Citera
2012-10-04, 09:55
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komtitta
Ja förlåt det kanske va lulz som attackerade sony.Men i grund och botten är dem Anonymous, men körde just då efter annat flagg och agenda innan dem återgick till Anonymous igen. Lät konstigt men ja du förstår.

Lulzsec gör det 'for teh lulz' Anonymous attackerar syrien, regeringar, iran, och allt annat som inte står för mänskliga rättigheter (till viss del)
Citera
2012-10-04, 10:03
Medlem
Någon av er som var aktiva inatt när Anonymous gjorde sin ddos attack?
Citera
2012-10-04, 10:05
Medlem
JAG ÄR SÅ GLAD... Anon har mitt fulla stöd kommer alltid ha det. Att någon slår tillbaka mot regeringen, ja det är på tiden. Vi "normala" människor som inte sitter med kunskapen med datorer mm kan i stort sätt inte göra något. Tycker man borde bygga på detta. Starta demonstrationer, att vi börjar slå tillbaka mot regeringen. Man kan inte ta hur mycket som helst. Tycker vi borde sätta ner foten..

Dags att vi börjar slåss mot regeringen!!

JAG ÄR SKIT GLAD hahaha..
Citera
2012-10-04, 10:09
Medlem
Hur var det, va de bara omöjligt att komma åt hemsidan under någon timme?
Citera
2012-10-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
JAG ÄR SÅ GLAD... Anon har mitt fulla stöd kommer alltid ha det. Att någon slår tillbaka mot regeringen, ja det är på tiden. Vi "normala" människor som inte sitter med kunskapen med datorer mm kan i stort sätt inte göra något. Tycker man borde bygga på detta. Starta demonstrationer, att vi börjar slå tillbaka mot regeringen. Man kan inte ta hur mycket som helst. Tycker vi borde sätta ner foten..

Dags att vi börjar slåss mot regeringen!!

JAG ÄR SKIT GLAD hahaha..

Du behöver ingen kunskap. Du kan också vara med. Kör Tors hammer http://pastebin.com/Vq90V9yn eller kör HOIC http://www.mediafire.com/?5su5vuj90cirm4p (HOIC) via VPN då såklart. Har du inte råd med en VPN så kör gratis med Cyberghost VPN men tanka inte ner något medans den är på finns en trafikgräns för nedladdning på gratisverisionen.
Citera
2012-10-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __087
Hur var det, va de bara omöjligt att komma åt hemsidan under någon timme?

Ja i ca 1 timme låg den nere, ,vi bytte även till polisen.se under ett par gånger.
Citera
2012-10-04, 10:23
Medlem
SuperBlaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Lönt att D-Dosa hemsidor mitt i natten när ingen läser dem
Det handlar inte om vilket klockslag det är, det handlar om att Anon gör nånting i över huvudtaget för att visa sitt missnöje. Budskapet har ju gått fram i alla fall, tidningarna skriver om det och det är med på nyheterna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choskar
Det är det som är grejen, att jag inte fattar vad du menar där ens :P..

Ladda ner HOIC från länken jag länkade klicka på plustecknet i programmet och ange webbadressen tex HTTP://www.polisen.se sen sätter du lasern på Medium sen är det bara att klicka men gör det inte ensam vänta tills attacken har börjat. Här är chattrummet där du får veta vilket som är current target (vilken hemsida som ska ddosas) http://search.mibbit.com/channels/AnonOps gå sedan in på #OPpiratebay. Om du utför en attack ensam finns en risk att du åker dit så vänta tills attacken redan har startat sen är det lungt.
Citera
Medlem
Det dom gjorde igår var väl bara en ddos

Här har ni ett enkelt sätt att göra det på utan en massa extra program.
Vi förutsätter att vi vill sänka aftonbladets hemsida som är www.aftonbladet.se.

Öppna dos-fönster med cmd.exe

Skriv följande: Ping www.aftonbladet.se
Som svar får ni normalt aftonbladets IP-adress.

Skriv nu: Ping "aftonbladets IP-adress" -t -l 65500

Ju fler som gör det samtidigt ju snabbare kommer servern att krascha. Gör du det själv kan det ta upp emot 4 timmar såvida ingen på deras IT-avdelning ser vad som sker.

Lycka till!
Citera
2012-10-04, 10:38
Medlem
gladdes avatar
Mentaliteten i att supporta och frälsa en grupp som kontinuerligt under en vecka utför cyberattacker mot svenskt näringsliv, svenska universitet och det svenska samhället i helhet är fan pinsamt.

Framförallt då det motiveras av en polisräd mot Tankafetast? Som att det vore ett världsligt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in