• 1
  • 2
2006-10-26, 20:07
Medlem
Pqps avatar
Detta kanske låter fjantigt för er men är ett seriöst problem för mig. Jag dricker på tok för mycker cocacola, blir minst 0,5l om dagen. Jag är inte överviktig och har heller inte dåliga tänder men peppar peppar ta i trä får man nog säga för nån dag så kommer det och jag vill inte att den dagen skall komma. Så har ni några tips på hur man kan sluta förutom att bara bestämma sig och ha självdiciplin?
Citera
2006-10-26, 20:09
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Detta kanske låter fjantigt för er men är ett seriöst problem för mig. Jag dricker på tok för mycker cocacola, blir minst 0,5l om dagen. Jag är inte överviktig och har heller inte dåliga tänder men peppar peppar ta i trä får man nog säga för nån dag så kommer det och jag vill inte att den dagen skall komma. Så har ni några tips på hur man kan sluta förutom att bara bestämma sig och ha självdiciplin?

Tror du att du har koffeinberoende? I sa fall skulle jag successivt fasa ut drickandet om jag var du. Inte sluta chocktvart.
Citera
2006-10-26, 20:09
Medlem
lewls avatar
Citat:

Ät en frukt varje gång du känner av suget, för det är nog egentligen energin du är ute efter.
Citera
2006-10-26, 20:10
Medlem
Haengquis avatar
Pepsi cola!

Annars prova bara rent vatten.
Citera
2006-10-26, 20:34
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Pepsi cola!

Varfor skulle det vara battre?
Citera
2006-10-26, 21:17
Medlem
är det småpetflaskor du dricker?
kan det inte i så fall vara idé att börja köra burkar i stället? Då får du ju bara i dig 1/3 liter per dag.
Sedan går du över till flygplanscolor och då är du nere i 1/4 liter per dag.
Citera
2006-10-26, 21:20
Medlem
bfjs avatar
Första dagarna kommer vara pissjobbiga, håll ut 2veckor och du tappar suget mer och mer, och hmm ta inte någon "liten" då och då för då jävlar kommer värsting suget.
Citera
2006-10-26, 21:20
Medlem
Fan sluta klaga!
Jag har dragit i mig ca. 1,8 liter light cola om dan i över ett år nu..+snusande och har bestämt mig för att lägga av med båda på direkten..
DET är jobbigt, tackafan att det finns öl annars vettefan vad jag skulle göra
Citera
2006-10-26, 21:32
Medlem
Villons avatar
Drick kaffe istället som vanliga människor.
Citera
2006-10-26, 21:35
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Drick kaffe istället som vanliga människor.

Det är den goda smaken av colan jag fastnat för, vill inte ha nån varm, besk och äcklig svenssondryck.
Citera
2006-10-26, 21:53
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
vill inte ha nån varm, besk och äcklig svenssondryck.

Nej, cocacola ar ju en riktig indie-dryck!
Citera
2006-10-26, 22:04
Bannlyst
Jag har slutat dricka Coca Cola, Drack ca 4-5 burkar om dagen förut men nu dricker jag det endast när jag är på resturang lr liknande. Kan inte ens dricka så mycket längre för det känns så sött och slibbigt.

Det var ganska jobbigt i början, för man fick inte den där lilla extra energin, Men nu såver jag bättre på nätterna så det gämmnar(stavning?) ut sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in