Svampfest:
Citat:
Ifall du hade levt för säg 200 år sedan och varit en bonde alternativt dräng alá Alfred i Emil i Lönneberga hur tror du då att din syn på arbete hade varit?
Alltså att du hade arbetat för annars hade du dött?
Samma som idag, jag hade jobbat på och hatat skiten. Alternativt knullat bonnjävelns fru eller dotter i syfte att sylta in mig riktigt ordentligt i bonnsläkten så att jag slapp jobba och istället kunde ägna mig åt mat och fitta hela dagen lång.
Vikdasick:
Citat:
"Världen är ett horhus, och jag vill fan inte ligga underst".
Antingen så känner din polare mig eller också har han läst någon av mina gamla noveller, vilket skulle vara smått otroligt eftersom de endast finns i några gamla undergroundblaskor som trycktes i kanske femhundra ex eller något för många år sedan. Där skrev jag något liknande, "Världen är en jävla slaskbordell och jag ligger underst."
DunderK:
Citat:
man kan ha kul med sina arbetskamrater osv.
Absolut! Det är de som är den trevliga delen i arbetslivet, inte själva arbetet, inte uppgifterna.''Om man inte har gett sig själv möjligheter till en jobb man gillar (genom att plugga t.ex.) så tycker jag inte man har något rätt att klaga.
Jockelo:
Citat:
Om man inte har gett sig själv möjligheter till en jobb man gillar (genom att plugga t.ex.) så tycker jag inte man har något rätt att klaga.
Finns inget jobb jag skulle gilla, därför var utbildning aldrig något alternativ för mig. Klarar mig bra ändå.