Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Och du reagerar inte när du ser ordet pöbel?
Förklara.
"Pöbel (av lat. populus "folk"), mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.
Pöbelvälde kallas plebokrati (av plebs) eller oklokrati (av grek. όχλος).
Pöbel är en benämning på en folkmassa, oftast använd i samband med demonstrationer eller upplopp. Ordet används i svenskan starkt nedsättande och betyder folkmassan med föraktade personer ur de lägsta samhällsklasserna. Ursprungligen kommer ordet från det fornfranska substantivet peuble (fra. peuple), av latinets populus, folk. Jämför med engelskans mob, som är en förkortning av "mobile party", en politisk organisation som försöker påverka genom demonstrationer, upplopp och skadegörelse"
Citat:
Och det tog dig alltså 3 timmar att hitta en miss i min text, dvs avsaknaden av kommatering. Medan du helt misstog dig gällande språkbruket, dvs användandet av kapital bokstav.
3 timmars intensiv lusläsning av en nazists sinnesförvirrade inlägg. Jo, men så var det nog. Visst.
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Haha, men jag förstår vad M Skilt syftar på, men jag tycker ändå inte arbetare är vitt drägg eller white trash. White trash idag syftar ju såklart på den inavlade alkis-lantisen som inte vet vad en bok är. Det stämmer inte in på arbetare i allmänhet direkt...
Det var Skillt som började dravlet om arbetare och annat sinnesförvirrat struntprat. Jag förstår fortfarande inte vad han menar. Frågan är om übernazisten gör det själv.
Det är enkelt: "Slödder är ett skällsord för de längst ner på samhällsstegen, dvs arbetarna som byggt det här landet". Hur tänkte du här? På riktigt.