2009-03-09, 02:38
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
"Slödder, synonym för drägg, pack, pöbel. En grupp, eller enskild person, med icke accepterat eller asocialt beteende."

Om det är så du vill kalla arbetarna, så..

Apropå?

Ok!
Och du reagerar inte när du ser ordet pöbel?

Enligt modernt språkbruk använder man gemener när man hänvisar till svenska språket, men enligt äldre språkbruk använder man kapital bokstav. Fler frågor?

Och det tog dig alltså 3 timmar att hitta en miss i min text, dvs avsaknaden av kommatering. Medan du helt misstog dig gällande språkbruket, dvs användandet av kapital bokstav.

Men så har vi ju konstaterat att de mest arbetarfientliga här på Flashback även är de mest obegåvade. Sorgligt...

/Micke
2009-03-09, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Och du reagerar inte när du ser ordet pöbel?
Förklara.

"Pöbel (av lat. populus "folk"), mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.

Pöbelvälde kallas plebokrati (av plebs) eller oklokrati (av grek. όχλος).

Pöbel är en benämning på en folkmassa, oftast använd i samband med demonstrationer eller upplopp. Ordet används i svenskan starkt nedsättande och betyder folkmassan med föraktade personer ur de lägsta samhällsklasserna. Ursprungligen kommer ordet från det fornfranska substantivet peuble (fra. peuple), av latinets populus, folk. Jämför med engelskans mob, som är en förkortning av "mobile party", en politisk organisation som försöker påverka genom demonstrationer, upplopp och skadegörelse"

Citat:
Och det tog dig alltså 3 timmar att hitta en miss i min text, dvs avsaknaden av kommatering. Medan du helt misstog dig gällande språkbruket, dvs användandet av kapital bokstav.

3 timmars intensiv lusläsning av en nazists sinnesförvirrade inlägg. Jo, men så var det nog. Visst.

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Haha, men jag förstår vad M Skilt syftar på, men jag tycker ändå inte arbetare är vitt drägg eller white trash. White trash idag syftar ju såklart på den inavlade alkis-lantisen som inte vet vad en bok är. Det stämmer inte in på arbetare i allmänhet direkt...
Det var Skillt som började dravlet om arbetare och annat sinnesförvirrat struntprat. Jag förstår fortfarande inte vad han menar. Frågan är om übernazisten gör det själv.

Det är enkelt: "Slödder är ett skällsord för de längst ner på samhällsstegen, dvs arbetarna som byggt det här landet". Hur tänkte du här? På riktigt.
Senast redigerad av Sportsbetting 2009-03-09 kl. 03:02.
2009-03-09, 03:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Förklara.

"Pöbel (av lat. populus "folk"), mobb, är en uppretad folkmassa med drag av masspsykos.

Pöbel är en benämning på en folkmassa, oftast använd i samband med demonstrationer eller upplopp. Ordet används i svenskan starkt nedsättande och betyder folkmassan med föraktade personer ur de lägsta samhällsklasserna. Ursprungligen kommer ordet från det fornfranska substantivet peuble (fra. peuple), av latinets populus, folk. Jämför med engelskans mob, som är en förkortning av "mobile party", en politisk organisation som försöker påverka genom demonstrationer, upplopp och skadegörelse"

3 timmars intensiv lusläsning av en nazists sinnesförvirrade inlägg. Jo, men så var det nog. Visst.

Det var Skillt som började dravlet om arbetare och annat sinnesförvirrat struntprat. Jag förstår fortfarande inte vad han menar. Frågan är om übernazisten gör det själv.
Ajaj...

Citat:
Ordet används i svenskan starkt nedsättande och betyder folkmassan med föraktade personer ur de lägsta samhällsklasserna. Ursprungligen kommer ordet från det fornfranska substantivet peuble (fra. peuple), av latinets populus, folk.
Jag ska även förklara lite närmare angående den franska delen, så är det ett skällsord som användes av aristokraterna när man pratade nedsättande om folket, dvs arbetarna. Att du inte själv kan tolka texten som du klipper in säger ju en hel del om din skolning.

Citat:

The Plebs was the general body of Roman citizens (as distinguished from slaves) in Ancient Rome. Återigen ska jag förklara innebörden av texten, här hänvisar man än en gång till folket längst ner på samhällsskalan, dvs arbetarna. Eller den obildade pöbeln som inte var en del av aristokratin.
Citat:
The term is used more commonly today to refer to one who is in the middle or lower class.

Men historia och Svenska kanske inte var dina starkaste ämnen i skolan? Gör dig själv en tjänst och försök inte ens debattera med någon som inte fortfarande befinner sig i särskolan, för det duger du inte till.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2009-03-09 kl. 03:08.
2009-03-09, 03:07
Medlem
Citat:
Ajaj...

Jag ska även förklara lite närmare angående den franska delen, så är det ett skällsord som användes av aristokraterna när man pratade nedsättande om folket, dvs arbetarna. Att du inte själv kan tolka texten som du klipper in säger ju en hel del om din skolning.

Men historia och Svenska kanske inte var dina starkaste ämnen i skolan?

/Micke

Då binder du automatiskt in arbetare där. Den ursprungliga diskussionen handlade om slödder ("En grupp, eller enskild person, med icke accepterat eller asocialt beteende.").

Tja.. Din tolkning av läget.
2009-03-09, 03:11
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Då binder du automatiskt in arbetare där. Den ursprungliga diskussionen handlade om slödder ("En grupp, eller enskild person, med icke accepterat eller asocialt beteende.").

Tja.. Din tolkning av läget.
Det är en modern tolkning som saknar någon som helst förankring i verkligheten, dvs en tolkning av ordet gjord av en obildad person. En slutsats som du själv borde klara av att göra utifrån din egna inklippta text, eller?

Använd istället ord som du behärskar, så slipper vi dessa pinsamheter.

/Micke
2009-03-09, 03:16
Medlem
Citat:
Det är en modern tolkning som saknar någon som helst förankring i verkligheten, dvs en tolkning av ordet gjord av en obildad person
Nej. "Pöbel är en benämning på en folkmassa, oftast använd i samband med demonstrationer eller upplopp". Kan det bli klarare?

Citat:
Använd istället ord som du behärskar, så slipper vi dessa pinsamheter.
Din tolkning av ordet slödder kan jag inte stå bakom. Sedan så står ju inte White Trash för vitt slödder heller, utan för vitt skräp. Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Ord jag behärskar..
Senast redigerad av Sportsbetting 2009-03-09 kl. 03:26.
2009-03-09, 03:17
Medlem
BushwickBills avatar
Jag tillhör inte dem som är något större fan av polisen, övervåld eller rättighetsbrott kan aldrig vara okej, men det jag såg på videon tyder dock på att vi har med djur att göra. Hur tänker ni egentligen? Vill ni hålla på som babianer? Är det verkligen förvånande att poliser kallar er apejävel? Vad skiljer er , huvudsakligen, från apor?
2009-03-09, 03:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
felpost
Det gjorde du bäst i... Dvs att göra en felpost, för maken till större självmål har jag aldrig sett.

Men kan du inte klippa in din text från wikipedia igen där du hänvisar till ordet white trash, så vi alla får se och skratta?

Men för att återknyta till AFA, hur ska ni ha det är dessa arbetare eller borgare?

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2009-03-09 kl. 03:23.
2009-03-09, 03:29
Medlem
Citat:
Det gjorde du bäst i... Dvs att göra en felpost, för maken till större självmål har jag aldrig sett.

Men kan du inte klippa in din text från wikipedia igen där du hänvisar till ordet white trash, så vi alla får se och skratta?

Jag misstog WT för vitt slödder, vilket var fel. Vilket även du hängde med på. Inte ett anmärkande ord från dig. Så även du trodde WT stod för vitt slödder.

Citat:
Men för att återknyta till AFA, hur ska ni ha det är dessa arbetare eller borgare?

/Micke

AFA är en terrorgrupp med blandad kompost. Jag känner flertalet AFA:iter som på fritiden inte drar sig för att skrika blattejävel som en svordom.
2009-03-09, 08:50
Medlem
McDonnells avatar
Citat:

AFA är en terrorgrupp med blandad kompost. Jag känner flertalet AFA:iter som på fritiden inte drar sig för att skrika blattejävel som en svordom.
Yeah right. "Flertalet"? Känner du alltså majoriteten av AFAs aktivister? De flesta har inte ordet "blatte" i sin vokabulär, om dom inte är blattar själva förstås. "På fritiden"... jösses...

För övrigt tycker jag om debatten här mellan högern och Skillt, enligt principen "låt ulv riva ulv så får guds får vandra ifred"...

i frågan om "pöbel" så är pöbel en grupp människor man inte gillar, nån annan definition är omöjlig. Så fort arbetare har gjort något tillsammans har de kallats för pöbel av borgarna.
2009-03-09, 12:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag tillhör inte dem som är något större fan av polisen, övervåld eller rättighetsbrott kan aldrig vara okej, men det jag såg på videon tyder dock på att vi har med djur att göra. Hur tänker ni egentligen? Vill ni hålla på som babianer? Är det verkligen förvånande att poliser kallar er apejävel? Vad skiljer er , huvudsakligen, från apor?

Vrede över Gazamassakern och förakt mot de judemuppar som skämde ut sig i Baltiska hallen är fullt förståeligt - men givetvis anser jag att patrasket som skränade "knolla din mama, knolla hela din familj mannen" och på ett så imbecillt sätt attackerade polisfordonen genast ska avhysas från svenskt territorium, inklusive hela deras felavlade satans storfamiljer.
Jag skulle önska att vi kunde bjuda dem på en livslång gratissemester i old school Kambodja, men tidsandan är så feminiserat hyperkänslig... Sådant läder skall sådan smorning hava:

http://www.lyricsfreak.com/d/dead+kennedys/holiday+in+cambodia_20038157.html

Citat:
"---Well you'll work harder
With a gun in your back
For a bowl of rice a day
Slave for soldiers
Till you starve
Then your head is skewered on a stake

Now you can go where people are one
Now you can go where they get things done
What you need, my son.---"
2009-03-09, 18:03
Medlem
feed-mes avatar
Tänkte bara snabbt höra lite vad AFA:iter brukar skämta om på sin fritid? Brukar ni skämta om baroner eller rikemansfolk, för det är nämligen extremt roligt! Men negerskämt, kan ni göra sådana? Dra t.ex. skämt om negern i diket etc. är ju en fest på många sätt, måste ni undvika sådana?

Detta är bara en fråga och inte provocerande eftersom att de flesta politiskt korrekta jag mött haft svårt för både neger och bögskämt, och jag undrar bara om detsamma gäller för antifa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in