Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Tänkte bara snabbt höra lite vad AFA:iter brukar skämta om på sin fritid? Brukar ni skämta om baroner eller rikemansfolk, för det är nämligen extremt roligt! Men negerskämt, kan ni göra sådana? Dra t.ex. skämt om negern i diket etc. är ju en fest på många sätt, måste ni undvika sådana?
Detta är bara en fråga och inte provocerande eftersom att de flesta politiskt korrekta jag mött haft svårt för både neger och bögskämt, och jag undrar bara om detsamma gäller för antifa?
AFA är knappast politiskt korrekta. Politiskt korrekt tycker jag används mycket underligt, som om det vore 1999 (eller t.o.m. 1969!) och inte 2009. AFA är väl ungefär så långt ifrån politiskt korrekt man ö.h.t. kan komma i dag, medan höjden av politiskt korrekthet ligger ungefär vid liberalkonservatism/batongliberalism. SD är tveklöst mer politiskt korrekt än t.o.m Vänsterpartiet.
Ang. skämt så tycker jag personligen att man kan skämta om nästan vad som helst - Englaskämt, judeskämt, negerskämt o.s.v. har jag inga problem med. Men jag skulle inte skämta om det i ett sammanhang där människor skulle ta illa vid sig.