Citat:
Självklart är jag för våld mot kapitalister - i en revolutionär situation. Jag tror inte att jag skulle få ut något av att maskerad spöa min chef tillsammans med några polare, snarare skulle chefen vara förbannad och jobbig utav helvete på jobbet. Njutningen skulle inte väga upp den ökade irritationen på jobbet helt enkelt, därför tycker jag inte att det vore en bra idé.
Jag ställer mig mycket tveksam till din inställning Om jag minns rätt av vad du tidigare har skrivit på forumet så kallar du dig själv antifascist, du är alltså för våldsandvändning mot nazister/rasister/nationella och allt vad de vill kalla sig.
Militant antifascism går till stor del ut på att med våld/hot om våld skrämma nassarna till att inte längre uttrycka sina åsikter, något som fungerar ganska bra.
Dock fungerar inte våld på alla nazister, jag kan bara utgå från mig själv i mitt antagande om varför och det är för att när våld är en del av ens vardag så skrämmer det en inte så mycket att få stryk eller sina fönster krossade.
Personer som inte har våld som en del utav sin vardag kan däremot få men för livet utav bara några smällar, att få sina fönsterutor krossade mitt i natten eller få sin bil uppeldad bör vara ännu värre.
Borgare och kapitalister har inte våld i sin vardag, våld skrämmer dem oerhört, om man då riktar våld mot dessa just p.g.a. att de är aktiva inom politik och näringsliv, då borde om pressen blir allt för stor, (man blir misshandlad, ens hus blir utsatt för skadegörelse, ens familj blir förföljd osv.) borgaren/kapitalisten tillslut ge upp sitt politiska engegemang/sitt företag.
Detta är antagligen mycket svårare på vuxna personer med etablerade företag och politiska karriärer, men kalle i muf 17 år är det nog inte så svårt att få hoppa av, det är helt enkelt inte värt att gå på den där muf festen för ett par utslagna tänder eller att morsan fick sin bil uppeldad.
Nazister förstör inte särskilt mkt för mig visst jag hatar de jävligt mkt men deras påverkan på samhället är i stort sett obefintlig, till skillnad från muf´s och andra borgerliga ungdomsförbund/partier och hur de påverkar samhället missgynnar mig som arbetare något enormt, därför ger jag fan så mkt hellre en muffare på käften än nån blöjnasse från upplnads väsby.