• 1
  • 2
2006-10-25, 19:53
Medlem
Sven95s avatar
Jag har ett litet problem. Köpte en t-shirt på H&M. Idioten i kassan glömde (eller sket i) att ta bort larmbrickan, och jag pallar definitivt inte asa mig ner till stan utan kvitto och förklara att jag inte alls stulit en skitbillig t-shirt och nu vill ha den avlarmad. Så nu till min fråga: finns det några beprövade knep för att ta bort larmet utan att totalt sabba t-shirten som man kan göra i hemmets lugna vrå? Kanske överflödigt att nämna, men larmet är av typen som inte har färg i sig.
Citera
2006-10-25, 19:56
Medlem
Monoceruss avatar
man kan också undra hur du lyckades få igenom tröjan genom larmbågarna med larmet på?

Tror snarare att du hade tröjan i en påse klädd med folje eller liknande. Du är alltså en simpel tjuv hopps du blir upptäckt nästa gång du gör något liknande.
Citera
2006-10-25, 20:06
Medlem
egge87s avatar
Du kastar kvittona direkt efter du köp ngt? smaaaaart

Betalade du med bankkort, visa ett kontoutdrag och masa dig ner på stan.
Citera
2006-10-25, 20:06
Medlem
roppans avatar

Testa att bända upp det med hjälp av något verktyg? Att bomulls-tops inte gör sig värda att nämnas säger ju sig självt..
Citera
2006-10-25, 20:11
Medlem
Sven95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egge87
Du kastar kvittona direkt efter du köp ngt? smaaaaart

Betalade du med bankkort, visa ett kontoutdrag och masa dig ner på stan.

nej, inte direkt efter köp, köpte t-shirten i helgen, rensade ur plånboken igår och upptäckte inte larmbrickan förrän i morse. inte precis att man går och oroar sig att det skall vara fel på en t-shirt för 100 spänn och tänka sig att man behöver gå tillbaka och klaga eller byta den. fast kontoutdrag kanske är en idé.
Citera
2006-10-25, 20:14
Medlem
Monoceruss avatar
ok
men om du inte stuligt den kan du ju förklare hur du utan din vetskap lyckades få tröjan genom larmbågarna? Du borde väll ändå märkt något när det börjar pipa eller?

Man kan också undrar varför du inte sprade kvittot är inte det lite konstigt?
Citera
2006-10-25, 20:30
Medlem
relativs avatar
Folk har väl stulit för mindre än 100:-. Det som stjäls oftast är ju billiga grejer. Batterier och kondomer kostar inte heller speciellt mycket, men det tvingas många affärer låsa in.

Om jag vore du skulle jag masa mig ner på stan och skälla ut personalen (först ringa och informera om läget kanske) och kräva kompensation för de extra resor du tvingats göra. Om de strular går du bara till lokaltidningen och klagar Om du verkligen inte stulit tröjan är ju inget av detta något du borde motsätta dig.
Citera
2006-10-25, 20:32
Medlem
Sven95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monocerus
ok
men om du inte stuligt den kan du ju förklare hur du utan din vetskap lyckades få tröjan genom larmbågarna? Du borde väll ändå märkt något när det börjar pipa eller?

Man kan också undrar varför du inte sprade kvittot är inte det lite konstigt?

som sagt, jag har inte stulit den. känner inget behov av att förklara saker för dig, men eftersom du bad på ett artigt sätt kan jag berätta att det inte pep (vad jag kunde märka) när jag fick ut. skulle kunna tänka mig att det berodde på att larmet var ganska djupt inpackat i andra kläder. köpte nämligen 4 andra t-shirts, en tröja och en keps samtidigt och hade desstom fler kassar med kläder som jag bar i samma arm. har hört att de stängt av larmen i flera stora kedjor nuförtiden p g a att det inte var så nyttigt att gå igenom dem då de övergick något gränsvärde för något. du kan säkert hitta nyheterna om du söker i google.
Citera
2006-10-25, 20:34
Medlem
Sven95s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...813508,00.html

jag sökte åt dig. antar att de kan behålla märkningen som avskräckande medel ändå om folk inte vet att lamrbågarna är avstängda.
Citera
2006-10-25, 20:46
Medlem
Sven95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Folk har väl stulit för mindre än 100:-. Det som stjäls oftast är ju billiga grejer. Batterier och kondomer kostar inte heller speciellt mycket, men det tvingas många affärer låsa in.

Om jag vore du skulle jag masa mig ner på stan och skälla ut personalen (först ringa och informera om läget kanske) och kräva kompensation för de extra resor du tvingats göra. Om de strular går du bara till lokaltidningen och klagar Om du verkligen inte stulit tröjan är ju inget av detta något du borde motsätta dig.

hehe, gå till lokaltidningen... skulle vara något. kan verkligen se dem slänga upp det i en rubrik: AVLARMNINGSMISSTAGSCHOCK!

sant att mycket av det som snattas är billigt, men vad jag frågade var varför JAG skulle ha stulit en t-shirt för 100 spänn

man kanske inte skall vara för hård mot de anställda ändå. kön var lång och han var stressad, och han lyckades i alla fall larma av 6 av 7 varor.

EDIT: förresten, i vilka tattarbutiker handlar du där de LÅSER IN kondomer och batterier? på sin höjd har de väl dem bakom disk.
Citera
2006-10-25, 20:53
Medlem
relativs avatar
Ring och snacka med dem iaf, det kan du ju göra utan kvitto

Citat:
Ursprungligen postat av Sven95
EDIT: förresten, i vilka tattarbutiker handlar du där de LÅSER IN kondomer och batterier? på sin höjd har de väl dem bakom disk.

Ica. Många affärer har börjat göra så. Du vet, man köper ett litet kort, som man sticker in i en automat och vips - så får man sina batterier (eller vad det nu må vara).
Citera
2006-10-25, 20:59
Medlem
Sven95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Ring och snacka med dem iaf, det kan du ju göra utan kvitto

Ica. Många affärer har börjat göra så. Du vet, man köper ett litet kort, som man sticker in i en automat och vips - så får man sina batterier (eller vad det nu må vara).

ja, det är iofs sant. tacka vet jag apoteket och ikea! där kan man fortfarande stjäla vad man behöver! eller jag menar inte jag, men andra som stjäl saker...

hehe, mycket besvär för 100 (eller 98 spänn om man skall vara ärlig) därför jag tänkte att det skulle vara bra med någon hemmametod.

den här tråden kommer troligtvis urarta och jag kommer att vara tvungen att visa upp ett kontoutdrag för att rentvå mitt namn... varför litar ingen på mig??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in