Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Folk har väl stulit för mindre än 100:-. Det som stjäls oftast är ju billiga grejer. Batterier och kondomer kostar inte heller speciellt mycket, men det tvingas många affärer låsa in.
Om jag vore du skulle jag masa mig ner på stan och skälla ut personalen (först ringa och informera om läget kanske) och kräva kompensation för de extra resor du tvingats göra. Om de strular går du bara till lokaltidningen och klagar

Om du verkligen inte stulit tröjan är ju inget av detta något du borde motsätta dig.
hehe, gå till lokaltidningen... skulle vara något. kan verkligen se dem slänga upp det i en rubrik: AVLARMNINGSMISSTAGSCHOCK!
sant att mycket av det som snattas är billigt, men vad jag frågade var varför JAG skulle ha stulit en t-shirt för 100 spänn
man kanske inte skall vara för hård mot de anställda ändå. kön var lång och han var stressad, och han lyckades i alla fall larma av 6 av 7 varor.
EDIT: förresten, i vilka tattarbutiker handlar du där de LÅSER IN kondomer och batterier? på sin höjd har de väl dem bakom disk.