2007-05-27, 16:12
Medlem
BrainDisorders avatar
Behandling av klamydia receptfritt?

Finns det någon medicin man kan få utskriven som fungerar mot klamydia utan att behöva gå till sjukhuset/vårdcentralen och göra pissprov, och sedan vänta en vecka.
Då man redan är medveten om att man har det. igen
Citera
2007-05-27, 16:16
Medlem
Nej, antibiotika kan man inte köpa receptfritt.
Citera
2007-05-27, 16:35
Medlem
BrainDisorders avatar
är det det enda sättet att behandla det på ?
Citera
2007-05-27, 16:43
Medlem
Trazigs avatar
Såg på ett forum för ett tag sen att det fanns tabletter som verka mot dom mesta köns sjukdomarna, Kosta ca 500 kr för en kur.
Citera
2007-05-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
är det det enda sättet att behandla det på ?

Klamydia är ju en bakterie. Bakterier har man ihjäl med ett antibiotikum, vilket är receptbelagt i Sverige. Du får nog bege dig till ett sjukhus/vårdcentral iaf, är jag rädd.
Citera
2007-05-27, 16:48
Medlem
Slints avatar
"Klamydiainfektioner behandlas med antibiotika av typen doxycyklin. Om doxycyklin är olämpligt av någon anledning, får man i stället antibiotika som innehåller azitromycin. Antibiotika botar alltid klamydia, men medicinen kan ibland ge biverkningar som exempelvis illamående och diarré. Man behandlas på det ställe där provet tagits, vanligen en vårdcentral, en ungdomsmottagning eller en könspoliklinik på sjukhus. Behandlingen är kostnadsfri för patienten."

Klamydia lyder under smittskyddslagen.
Se fan till att du går och gör en undersökning!

Dom ska ju spåra smittan, så var inte ego och skit i det.
Citera
2007-05-27, 17:08
Medlem
BrainDisorders avatar
Grejen är att jag var där, gjorde ett test som visade positivt.
Jag fick medicinen utskriven, jag skrev ner alla jag har haft sex med och gav dom listan, men jag var helt övertygad om att det var min nya tjej som jag fått det av, och det visade sig att hon haft det 2 ggr, en gång behandlad, och så hon hade fått tillbaka det utan då några symptom.

Av någon dum anledning så hade jag sex utan kondom i något svagt tillfälle innan hon vart behandlad. Sen sket vi i det där, men eftersom det är hon så behöver jag inte gå och ge dom några mer namn eftersom jag inte haft sex med någon annan än henne.
Citera
2007-05-27, 17:10
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Grejen är att jag var där, gjorde ett test som visade positivt.
Jag fick medicinen utskriven, jag skrev ner alla jag har haft sex med och gav dom listan, men jag var helt övertygad om att det var min nya tjej som jag fått det av, och det visade sig att hon haft det 2 ggr, en gång behandlad, och så hon hade fått tillbaka det utan då några symptom.

Av någon dum anledning så hade jag sex utan kondom i något svagt tillfälle innan hon vart behandlad. Sen sket vi i det där, men eftersom det är hon så behöver jag inte gå och ge dom några mer namn eftersom jag inte haft sex med någon annan än henne.

Ok, men enda sättet att få antibiotika är ju att få ett recept. Så jag antar att du ändå får knalla ner till doktorn.
Citera
2007-06-19, 21:40
Medlem
Klamydia via "vanligt" urin/blodprov?

Var hos doktorn idag efter att jag haft ont i nedre delarna av magen de senaste dagarna och idag började svida som fan när jag pissade.
De hittade inga tecken på urinvägsinfektion eller liknande genom pisseprov och blodprov. Doktorn kände även på min prostata Och skrev till slut ut antiobiotika till mig för nån prostata infektion (har glömt namnet)
Verkade dock inte jätteövertygad att så var fallet.

Kan det vara så att jag drabbats av klamydia? Hade tyvärr oskyddat sex med en brud på fyllan för ca en månad sen, men borde doktorn inte se på proverna i fall jag blivit smittad?
Eller krävs det ett seperat klamydiatest för att se det?
Citera
2007-06-19, 22:54
Medlem
paggans avatar
Det är säkert prostatit som doktorn gett dig antibiotika för, även fast prostatit är svårdiagnostiserat. Klamydia hade de säkert sett på urinprovet.
Han kanske kände att prostatan var lite svullen och då visar det oftast på prostatit. Hade samma känningar som dig, fast i två år...då hade jag gjort tre klamydiatester för att jag inte litade på resultaten. Diagnosen? Prostatit. Gick över av sig självt sen.
Citera
2007-06-20, 00:25
Bannlyst
Aids kanske?
Citera
2007-06-20, 14:09
Medlem
Går det inte över med antibiotikan så är det ju något annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in