Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-25, 01:58
  #1
Medlem
Jackthehammers avatar
Jag har inte en blekaste om vart jag skulle posta den här tråden.
Men jag behöver lite information om pizzerior i Malmö.

Finns det några goa pizzerior i Malmö, och isådana fall, vad har dem för adress.

Alltså, jag inser själv hur jävla märklig frågeställning det är, men jag har en bra anledning till varför jag måste veta

Tacksam för svar.

Jackthehammer
Citera
2006-10-25, 02:49
  #2
Medlem
El Zorros avatar
V.E.S.P.A. vid Gusaf Adolfs torg

http://sydsvenskan.se/skane/article107720.ece
Citera
2006-10-25, 12:25
  #3
Medlem
VESPA har som sagt fantastisk pizza.

Mer klassisk pizza har du på Via Veneto på Davidhallsgatan. Det har länge varit stans bästa pizzeria och håller de fortfarande hög klass blir du inte besviken.

Marathon på Södra förstadsgatan (mitt mot Lidl) mot dalaplan till har fantastiskt bra pizzor, men inte så trevlig lokal. Riktigt bra Gyros med.

Sådär, tre rekommendationer i olika prisklasser.
Citera
2006-10-25, 12:27
  #4
Medlem
Krokofils avatar
... och köp för guds skull inga pizzor på Torino (korsningen Nobelvägen/Ystadsgatan), om du inte är sugen på en rejäl magsjukdom
Citera
2006-10-25, 14:45
  #5
Medlem
Jackthehammers avatar
Tack för svaren gubbar.

Har dessa pizzerior som ni nämner några schyssta såser också? Lite olika kebab och vitlökssåser?
Citera
2006-10-25, 15:08
  #6
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
På Lundavägen finns det två pizzerior av högsta klass: Lazio vid värnhemstorget och San Remo på andra sidan (vid Segevångstorget). Lazios panpizzor är fantastiska. Riktiga råvaror och en enorm mängd ost på. Billigt dessutom, med tanke på storleken (de är stora). San remos pizzor är mer traditionellt italienska, även om botten vuxit till sig hos deras nya ägare. Men deras Quattro formaggio är väl unik i Malmö. Jag har i alla fall inte hittat den någon annanstans.
Citera
2006-10-25, 16:06
  #7
Medlem
Jag måste hålla med Le Grand Maître. Har du vägarna förbi Värnhem och hungern faller på så är Lazio ett givet val bland den uppsjö av skräpmatsställen som finns i dom krokarna.
Citera
2006-10-25, 16:17
  #8
Medlem
frankensteins avatar
Rockys Pizzeria vid Dalaplan är gosig, gillar den nedgångna inredningen pizzan där är mumsig.
Citera
2006-10-25, 23:25
  #9
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Pizzeria Lamare på Dammfrivägen. Stora välfyllda pizzor som måste vikas ner i kartongen på alla 4 håll.

Sen så ligger där en pizzeria på Videdalsvägen i samma hus som konsum/Coop också. Även där är det kanongott.

Slutligen på Linnegatan ~25 ligger där en pizzeria som håller hög standard.
Citera
2006-10-26, 18:41
  #10
Medlem
Jackthehammers avatar
Och som frågat tidigare; såserna håller liksom pizzorna också dem hög kvalité?
Citera
2006-10-26, 20:03
  #11
Avstängd
Schnitzel Fritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackthehammer
Och som frågat tidigare; såserna håller liksom pizzorna också dem hög kvalité?

Citera
2006-10-26, 21:06
  #12
Medlem
ostz0rs avatar
vill du ha god vitlökssås ska du till bellezza i limhamn, tvärgata till geijersskolan. annars har modena i limhamn extremt god pizza (minns inte adressen)

måste tillägga att pizzeria 28 (28an) i limhamn på linnegatan mittemot kungsan har den godaste gyrospizzan du kan hitta i malmö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback