• 1
  • 2
2006-10-24, 14:03
Medlem
Jag nå några kompisar hade har en diskussion med vår lärare om homosexuella får åka till ett annat ställe och gå lumpen eller går alla på samma ställe typ??
Citera
2006-10-24, 14:05
Medlem
666Hates avatar
När jag gick i skolan så gick det rykte att alla bögar gjorde lumpen på Gotland.
Citera
2006-10-24, 14:06
Medlem
Ankdammsmans avatar
Jag har också hört ryktet om den berömda bögplutonen på Gotland. Tvivlar dock på sanningshalten.
Citera
2006-10-24, 14:33
Medlem
von Schmerzs avatar
Rosa Kompaniet i Gotlands Bögbataljon är ingen myt! Övrig militär verksamhet på Gotland må vara nedlagt, men de homosexuella stormtrupperna står alltjämt fast vid vattenbrynet, väntandes på att Röde Ivan kommer inmarscherande över vågorna!

Den som nekar är en del av konspirationen!
Citera
2006-10-24, 15:25
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Värnpliktsnytt är en del av konspirationen.

Citat:
Alla som på mönstringen säger att de är bögar får göra lumpen på Gotland. Så lyder en av de mest seglivade och välkända myterna om Gotlands regemente. Det har länge varit "allmänt känt" att Pliktverket skickar homosexuella till Gotland. På P 18 brukar man prata om det rosa kompaniet, ett kompani som naturligtvis aldrig existerat. Var myten ursprungligen kommer ifrån verkar ingen veta.
- Det är en underlig vandringssägen det där. På 70-talet och tidigare var det nog snarare så att homosexuella inte fick göra lumpen alls, säger överstelöjtnant Ronny Larsson, ställföreträdande regementschef på P 18.

Trist. Det var en klintbergare jag hade velat se överleva.
Citera
2006-10-24, 21:28
Medlem
Hans Castorps avatar
Fast baggen som stångade ut en dörr på minibussen under full färd på Essingeleden var ju ingen dålig story. Om den nu är sann.
Citera
2006-10-24, 21:45
Medlem
8222s avatar
Livkompaniet på LG - Lite finare, inte helt straight
Citera
2006-10-24, 21:48
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaha Johoansson
Värnpliktsnytt är en del av konspirationen.

Trist. Det var en klintbergare jag hade velat se överleva.
Jag tror snarare att han som har skrivit artikeln har legat på Gotland och skrivt allt själv... Han lever i förnekelse som det heter
Citera
2006-10-24, 21:49
Medlem
Engelbreckts avatar
Jag träffade en trevlig dam som jobbade på pliktverket. Jag tog upp myten med henne och det var inget hon kände till. När jag då säger att det trots allt var en myt med andra ord så invänder hon: "Inte nödvändigtvis, det skulle inte förvåna mig om det var så förr.".
Citera
2006-10-24, 21:54
Medlem
Rob Halfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8222
Livkompaniet på LG - Lite finare, inte helt straight

Inte helt omöjligt, ett regemente som har nakenmässar har säkerligen också ett bögkompani.
Citera
2006-10-24, 21:56
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av do0t
Jag nå några kompisar hade har en diskussion med vår lärare om homosexuella får åka till ett annat ställe och gå lumpen eller går alla på samma ställe typ??

Nu är det ju ingen större hemlighet att gottland KAN vara Arméns inoficiella bögförband, MEN hela FMs bögreserv ÄR flottan!
Citera
2006-10-24, 22:01
Medlem
c0nfuseds avatar
Har ni inte sett Gay Army som gick på 5an?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in