Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-24, 11:38
  #1
Avstängd
Partizans avatar
Kunde inte somna härom kvällen så jag gick ner och satte på tv:n. Klockan var runt 3-4 på morgonen, satt på fyran där det var ett matlagnings program. Då undrade jag vilka som programmet vänder sig till? är det folk som lagar mat 4 på morgonen eller är det till alla tanter som jobbar natt osv?

Förrut fanns det sändnings uppehål på fyran då var det national sången, har dom tagit bort den o ersätt med detta?
Citera
2006-10-24, 11:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partizan
Förrut fanns det sändnings uppehål på fyran då var det national sången, har dom tagit bort den o ersätt med detta?

Sändningsuppehållet försvann för flera år sedan. Ibland visar man repriser av sitt matlagningsprogram från 02-06 eller när nu nyhetsmorgon börjar.
Citera
2006-10-24, 12:00
  #3
Medlem
Tror det kostar dem nästan ingenting att sända program på natten, då all "infrastruktur" redan finns.

Säkert några som ser, folk som inte kan sova/somna, folk som arbetar natt här o var, kockar.

Själv spelar jag in mycket såna här program och ser senare då matlagning är ett stort intresse.
Citera
2006-10-24, 12:04
  #4
Medlem
Johnny Blades avatar
Ja, man kan ju undra vilken publik programmet egentligen vänder sig till? Jag skulle i alla fall tro att hyfsat många studenter med skev dygnsrytm (exempelvis jag) kollar rätt så ofta! Har jag väl börjat titta på ett program så är det svårt att stänga av tv:n, för man vill ju se vad de ska laga i nästa program. Det brukar sluta med att man ligger där i sängen klockan fyra på morgonen och är jättesugen på Kalvfilé Oscar eller nåt liknande!
Citera
2006-10-24, 12:10
  #5
Medlem
Finns redan en ganska lång tråd om ämnet har jag för mig,
Citera
2007-01-11, 01:44
  #6
Avstängd
Partizans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Finns redan en ganska lång tråd om ämnet har jag för mig,

ok
Citera
2007-01-11, 01:54
  #7
Medlem
TuXIs avatar
Dessa "Lättlagat" och "Köket" har sänts i flera år på natten. Förstår faktiskt inte heller vitsen riktigt, men det kanske är som någon sa ovan att, kostar inte direkt något att fylla ut hålet med. Speciellt inte matprogram som går i repris från 2002.

Rätt kul att kika på ibland dock. Eller ja, när jag bara hade kanal 1, 2 och 4.
Citera
2007-01-11, 19:10
  #8
Avstängd
Partizans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Dessa "Lättlagat" och "Köket" har sänts i flera år på natten. Förstår faktiskt inte heller vitsen riktigt, men det kanske är som någon sa ovan att, kostar inte direkt något att fylla ut hålet med. Speciellt inte matprogram som går i repris från 2002.

Rätt kul att kika på ibland dock. Eller ja, när jag bara hade kanal 1, 2 och 4.

Men det händer att man blir sugen på mat man inte kan laga så sent.
Citera
2007-01-11, 19:26
  #9
Medlem
Gromnas avatar
Jag tycker det är helt underbart. Jag kan nu tillaga gurka på tolv olika sätt. Ja, tolv olika!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback