2015-01-08, 00:41
Medlem
MDCCCXCIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king87
nån som kan uppskatta fraktkostander för att skicka tillbaka ett par skor..lite bootsaktiga med "läder" .

Jag returnerade nyss en vinterjacka. Det kostade exakt 200kr så det blir väl där i korkarna.
Citera
2015-01-30, 13:14
Medlem
Om man skickar tillbaka en vara pga att den är trasig vid leverans, blir man ersatt för returkostnaden då?
Citera
2015-07-04, 12:17
Medlem
Storlek L 'muscle fit' sitter tight när jag normalt kör på M :/
Citera
2015-10-13, 19:56
Medlem
Hur funkar det när man beställer från asos? kommer dhl hem med paketet till dörren eller hämtar man det hos sitt ombud? det är nämligen så att jag inte fått något sms att paketet har kommit fast när man trackar det så har det anlänt....
Citera
2015-10-15, 23:08
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessx
Hur funkar det när man beställer från asos? kommer dhl hem med paketet till dörren eller hämtar man det hos sitt ombud? det är nämligen så att jag inte fått något sms att paketet har kommit fast när man trackar det så har det anlänt....
Olika från gång till gång. Senast skickades det från Tyskland via dhl som gav över till postnord vilka i sin tur körde paketet till dörren. Tog ovanligt lång tid.
Annars har det alltid kommit till mina postombud i närheten.
Citera
2017-12-29, 01:03
Hur är sidans pålitlighet ni som handlat där? Är varorna som köps original eller vad är grejen med sidan?Skumt att man kan köpa samma varor där just nu för 50% billigare än affärerna, för då borde ju alla göra det väl? Jag tänkte speciellt om man beställer från alibaba, då kan man ju räkna med felmarginal
Citera
2017-12-31, 00:21
Medlem
lakritcs avatar
Köpte ett par handskar därifrån nyligen, men det blev fel storlek så jag returnerade dem. Returen tog lite tid, men var enkel och problemfri. Fint att de numera är gratis för oss svenskar.
Citera
2018-01-04, 11:41
Medlem
Har köpt därifrån flera gånger, inga problem alls
Citera
2018-01-18, 18:37
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Hur är sidans pålitlighet ni som handlat där? Är varorna som köps original eller vad är grejen med sidan?Skumt att man kan köpa samma varor där just nu för 50% billigare än affärerna, för då borde ju alla göra det väl? Jag tänkte speciellt om man beställer från alibaba, då kan man ju räkna med felmarginal

Det är ett stort företag, väldigt osannolikt att de säljer fejks, utan de köper nog direkt ifrån fabriken.

Jag har ingen som helst inside informationen men min uppfattning är att kläder i europa har väldigt stora marginaler om vi räknar på originalpriset, varför annars skulle alla dessa olika klädbutiker ha sådana kraftiga reor hela tiden (50% och mer är väldigt vanligt). Men trots det, så även vid reor på 50% så är det ofta fortfarande dyrare än om du köper kläderna i gallerior i asien.

För mej är det ganska så naturligt att det är kraftiga marginaler på just kläder, för antalet returer måste ju vara betydligt högre när det gäller kläder än något annat. Jag kan bara gå till mej själv, jag returnera väl runt 50-60% då jag köper kläder på nätet. På andra produkter kanske 5%.

Har inte köpt något ifrån asos, men de är säkert bra.
Citera
2018-02-22, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MSCL
Någon som beställt kläder från www.asos.com
och kan rekommendera eller avråda mig?

Inte köpt själv, men vet flera som gjort och är jättenöjda.
Citera
2018-03-17, 05:10
Medlem
Alltid varit supernöjd med ASOS, köper det mesta därifrån.
Citera
2018-03-18, 16:36
Medlem
Asos.com

Blev rekommenderad att kika in på Asos för köp av billiga skor med relativt bra kvalité.

- Någon som har erfarenhet av denna sida?

- Fungerar frakt och retur som de ska? (enligt hemsidan så var de gratis frakt över 200kr, samt gratis retur).

- Såg att de generellt är väldigt billigt, får man kvalité därefter?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in