Citat:
Ursprungligen postat av
ed1
Hur är sidans pålitlighet ni som handlat där? Är varorna som köps original eller vad är grejen med sidan?Skumt att man kan köpa samma varor där just nu för 50% billigare än affärerna, för då borde ju alla göra det väl? Jag tänkte speciellt om man beställer från alibaba, då kan man ju räkna med felmarginal
Det är ett stort företag, väldigt osannolikt att de säljer fejks, utan de köper nog direkt ifrån fabriken.
Jag har ingen som helst inside informationen men min uppfattning är att kläder i europa har väldigt stora marginaler om vi räknar på originalpriset, varför annars skulle alla dessa olika klädbutiker ha sådana kraftiga reor hela tiden (50% och mer är väldigt vanligt). Men trots det, så även vid reor på 50% så är det ofta fortfarande dyrare än om du köper kläderna i gallerior i asien.
För mej är det ganska så naturligt att det är kraftiga marginaler på just kläder, för antalet returer måste ju vara betydligt högre när det gäller kläder än något annat. Jag kan bara gå till mej själv, jag returnera väl runt 50-60% då jag köper kläder på nätet. På andra produkter kanske 5%.
Har inte köpt något ifrån asos, men de är säkert bra.