• 1
  • 2
2011-02-04, 13:26
Medlem
TiniZs avatar
Vill inte öppna en ny tråd, utan har ungefär samma problem.

Jag köpte ett par manchesterbyxor på MQ (av märket Blueprint, vilket jag förstår är deras egna märke) och de har gått sönder i grenen. Detta var för ungefär ett halvår sedan, och jag har inte kvittot kvar. Jag blir trött på skitkvalité och vill för en gångs skull reklamera skiten eftersom jag både har ont om pengar, ont om byxor och som sagt trött på att jeans eller manchesterbyxor inte kan hålla....

Hur ska jag gå tillväga för att reklamera skiten? Gå dit med byxorna och klaga? Ta med kontoutdrag?
Citera
2011-02-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ

Jag köpte ett par manchesterbyxor på MQ (av märket Blueprint, vilket jag förstår är deras egna märke) och de har gått sönder i grenen. Detta var för ungefär ett halvår sedan, och jag har inte kvittot kvar. Jag blir trött på skitkvalité och vill för en gångs skull reklamera skiten eftersom jag både har ont om pengar, ont om byxor och som sagt trött på att jeans eller manchesterbyxor inte kan hålla....

Hur ska jag gå tillväga för att reklamera skiten? Gå dit med byxorna och klaga? Ta med kontoutdrag?

Kontoutdrag brukar räcka, med hjälp av transaktionsnumret kan dom spåra köpet och fixa fram en kopia av kvittot.

Frågan är dock om du verkligen kan reklamera dem, att byxor nötes ut när du går med dom så dom spricker i grenen är ju inget direkt ovanligt och händer mig efter i bästa fall ett halvårs tid av användande 1-2ggr/vecka i snitt... Så det beror väl lite på hur dom gått sönder, men med tanke på att det gått ett halvår och inte en vecka tror jag inte att man kan kalla det för fabrikationsfel heller. Men det är väl alltid värt ett försök, möjligheten finns ju alltid att dom byter in dina byxor av ren goodwill.
Citera
2011-02-05, 02:20
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX3L
Kontoutdrag brukar räcka, med hjälp av transaktionsnumret kan dom spåra köpet och fixa fram en kopia av kvittot.

Frågan är dock om du verkligen kan reklamera dem, att byxor nötes ut när du går med dom så dom spricker i grenen är ju inget direkt ovanligt och händer mig efter i bästa fall ett halvårs tid av användande 1-2ggr/vecka i snitt... Så det beror väl lite på hur dom gått sönder, men med tanke på att det gått ett halvår och inte en vecka tror jag inte att man kan kalla det för fabrikationsfel heller. Men det är väl alltid värt ett försök, möjligheten finns ju alltid att dom byter in dina byxor av ren goodwill.

Men... blir galen. Inte lägger jag 599:- på byxor som går sönder efter ett halvår.
Citera
2011-02-05, 09:26
Medlem
Citat:
Men... blir galen. Inte lägger jag 599:- på byxor som går sönder efter ett halvår.

Antingen har du väldigt smala lår eller så har du helt enkelt haft en väldig tur tidigare, men ett halvår om du använder byxorna en del och framförallt går mycket i dom är inte på något sätt ovanligt (om än jäkligt jobbigt).
Men vad som är intressant är också hur mycket du använt dom och inte bara under hur lång tidsperiod. Är byxorna i övrigt i nyskick och inte använda mer än ett par gånger tror jag att det är lättare att reklamera än om det är uppenbart att du bott i byxorna under sex månader.

Hur som helst, alltid värt ett försök även om jag är lite skeptisk till varför du skulle få reklamera dom... Återkom gärna med utfallet sedan hur som helst
Citera
2011-02-05, 14:32
Medlem
Citat:

efter 6 månader kan du glömma en sådan reklamation, det är tyvärr slitage och det blir så när man köper dålig kvalitet.
Citera
2011-02-05, 17:10
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-special-one
efter 6 månader kan du glömma en sådan reklamation, det är tyvärr slitage och det blir så när man köper dålig kvalitet.

Jag tycker också det låter sniket, men trött jag blir!
Citera
2011-02-06, 11:32
Medlem
dentrognes avatar
Citat:

Det har hänt mig några gånger också, alltså att det blir hål i grenen. Och jag har antingen fått dom lagade eller så har jag fått ett tilgodokvitto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in