2006-10-23, 22:53
Medlem
Champiss avatar
Jag har inrett mitt rum lite konstigt. Jag har en loftsäng och datorn på andra sidan rummet under sängen. Jag lyssnar mycket på musik när jag ska sova och skulle vilja ha en liten skärm eller LCDdisplay uppe i sängen. Guld vore en liten liten vanlig skärm (10"?) så jag kan välja låtar och betygsätta dem medan jag väntar på John Blund.

Är detta genomförbart på en tight budget? LCDdisplayen borde inte vara så svår eller dyr men är ju begränsad, tror knappast jag kan manövrera en mus på den.

Tips? Idéer? Erfarenheter?

Edit: Glömde säga att man lätt ska kunna koppla in och ur den från datorn då min burk ofta är på LAN.
Citera
2006-10-23, 23:08
Medlem
spliffsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champis
Jag har inrett mitt rum lite konstigt. Jag har en loftsäng och datorn på andra sidan rummet under sängen. Jag lyssnar mycket på musik när jag ska sova och skulle vilja ha en liten skärm eller LCDdisplay uppe i sängen. Guld vore en liten liten vanlig skärm (10"?) så jag kan välja låtar och betygsätta dem medan jag väntar på John Blund.

Är detta genomförbart på en tight budget? LCDdisplayen borde inte vara så svår eller dyr men är ju begränsad, tror knappast jag kan manövrera en mus på den.

Tips? Idéer? Erfarenheter?

Edit: Glömde säga att man lätt ska kunna koppla in och ur den från datorn då min burk ofta är på LAN.

Varför inte en liten och smidig 7" skärm för 895:- (7" TFT-färgskärm 800x600 med fjärrkontroll) Finns här: http://www.datorbutiken.com/home/def...Product=X-TFT7

Om man vill vara extra flashig, varför inte köpa en 7" touchscreen för 2595:- ? Det är förvisso något som förlänger ens e-penis, men vad vore världen om man inte fick vara lite prylbögig? -> http://www.datorbutiken.com/home/def...roduct=X-TFT7T
Citera
2006-10-23, 23:30
Medlem
Champiss avatar
Hmm.. Den första ser riktigt intressant ut!
Kan man ansluta den till datorn? Jag är inte så haj på skärmars spec.

Hmm.. Det är nog så att man kan kolla på film på den också? Vore guld i så fall
Citera
2006-10-23, 23:55
Medlem
spliffsters avatar
Yep, den verkar gå fint att koppla till datorn via vanlig analog kabel, dock ej DVI. Hittade följande information:

TFT-skärm 7tum med högtalare och fjärr

7 TFT-färgskärm utan högtalare med fjärrkontroll, 12V/230V
Kan anslutas direkt till okontakterad 12V i bilen, till cigguttagg
eller till 230V vanligt uttag.

Tekniska specifikationer
Skärmstorlek 7tum
Analog anslutning D-Sub

Digital anslutning Nej
Pixelpolicy OBS! Läs om pixelpolicy under garanti innan köp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in