2011-02-18, 22:53
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Hur fan får du det till att hon varit med i AFA? Bortsett ifrån att hon inte nämner vilken "mörk organisation" hon varit med i, skulle lika gärna kunna vara NSF, så ärligt talat: kan du inte se en posör när du ser Quetzala Blanco kommer du fan aldrig kunna se en posör. Hon har naturligtvis aldrig varit med i någon "mörk organisation", vilken idiot som helst ser ju att hon ljuger. Quetzala Blanco har garanterat aldrig varit aktivist för någonting, det faller på sin egen orimlighet, däremot bli hon säkert överlycklig över att du svalde betet och nu basunerar ut på internet att hon var en äkta radikal när hon var ung. Hon vill bara ha upprättelse för att hon blev mobbad när hon läste genusvetenskap.

Trot om ni vill, men att hon varit med i AFA kan jag gå i döden på.
Citera
2011-05-05, 15:28
Medlem
Fi satan vilka negativa vibbar, alla möjliga korkskallar ger i denna tråd?

Quetzala är supersnygg! Intelligent till max. Rolig å provokativ, vad kan man mer önska sig?
Citera
2011-05-05, 16:57
Medlem
techmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Trot om ni vill, men att hon varit med i AFA kan jag gå i döden på.

Haha! AFA? Mmm..jo men tjena.

Vad gjorde hon då? Kastade bubbelgum och my little pony på polisen eller?

Vilket skämt, som om AFA skulle vilja ha med sig henne. Ha! Hon kanske knullade med nån i organistaionen. Men "aktiv", mm.. virre pirrre päronpung.
Citera
2011-05-06, 03:59
Medlem
Gideon-Stures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Haha! AFA? Mmm..jo men tjena.

Vad gjorde hon då? Kastade bubbelgum och my little pony på polisen eller?

Vilket skämt, som om AFA skulle vilja ha med sig henne. Ha! Hon kanske knullade med nån i organistaionen. Men "aktiv", mm.. virre pirrre päronpung.
Precis för afa e ett så tungt gäng liksom. Hehe seriöst, dom flesta medlemmarna i afa skulle gå sönder om man blåste på dom

Hon e tydligen programledare för nåt sopigt jävla program som handlar om ingenting. Hela programmet heter stay fresh å e sponsrat av stimorol, kan det bli risigare ...såg det på grund av att det visades på svenskafans.com av nån jävla anledning. Jag sökte på stay fresh för å se mer vad det var för något å blev länkad till hennes värdelösa blogg. Jag hade ingen aning om vem den här dåren var innan dess.

Så hon e alltså Musikskribent, kolatorsk, stureplans"kändis", f.d. afa-medlem, djurrättsaktivist, bästa vän med en mordmisstänkt å en jävla massa annat skit som inte går ihop, enligt den här tråden. Gissar att hon verkligen gör allt för att få uppmärksamhet, för vad och varför spelar ingen roll. Hon har såklart jobbat på nöjesguiden också. Sämre skitblaska får man leta bra jävla länge efter.

Stockholm skulle fan vara en jävligt härlig stad om det inte vore för alla äckliga inflyttade medie"kändisar" som bor här. T.ex Fredrik Virtanen och annat pack.
Senast redigerad av Gideon-Sture 2011-05-06 kl. 04:25.
Citera
2011-05-11, 07:09
Medlem
Bockstensmannens avatar
Hörde att hon åkt dit för snatteri på NK, har det avhandlats i tråden? Lågt i vilket fall
Citera
2011-05-11, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Hörde att hon åkt dit för snatteri på NK, har det avhandlats i tråden? Lågt i vilket fall

Quetzala Blanco köpte varor på parfymavdelningen för 5 000 kronor och betalade allt utom Gucciparfymen för 635 kronor.
– Jag hade inte för avsikt att stjäla den. Jag var lite förvirrad och råkade ta med parfymen då jag lämnade butiken, säger hon i förhör.

Det låter ju faktiskt som om hon kan ha gjort ett misstag. Eller snarare två misstag. 1) Glömma att betala en parfym (brottsligt). 2) Köpa parfym för 5000 (sorgligt).
Citera
2011-05-11, 07:25
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrundsvral
Fan vad löjlig hon är med sitt drogromantiserande. Varför posta en bild på sin egen smskonversation där hon skryter om hur trammad hon är. Kompisen verkar inte bry sig heller. Kan ingen gola ner henne, i just detta fallet har golare iaf mig som polare.

Du skrev det här i februari men jag är ändå nyfiken, finns den bilden kvar?
Kan ju varit att hon fått Tramadol legalt utskrivet av en läkare, det är rätt lätt att få om man har smärtproblematik. Annars är det sorgligt om folk stylar med att de är höga på painkillers...

Finns bilderna från konversatonen kvar?
Citera
2011-05-11, 08:18
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Quetzala Blanco köpte varor på parfymavdelningen för 5 000 kronor och betalade allt utom Gucciparfymen för 635 kronor.
– Jag hade inte för avsikt att stjäla den. Jag var lite förvirrad och råkade ta med parfymen då jag lämnade butiken, säger hon i förhör.

Det låter ju faktiskt som om hon kan ha gjort ett misstag. Eller snarare två misstag. 1) Glömma att betala en parfym (brottsligt). 2) Köpa parfym för 5000 (sorgligt).

En så kallad stjärnbloggare åker fast för att snatta . Sen att det var just en Gucciparfym, vilken pinsam grej haha. Egocentriska bloggerskor och snatteri känns iofs inte som någon skräll när man tänker efter.

Quetzala Blancos förklaring om varför hon snattade måste ha slagit något nytt slags rekord också: "det är livet".

Har aldrig hört talas om henne tidigare, men ordet stjärnbloggare får mig alltid att se rött.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle13006901.ab
Senast redigerad av marreparre 2011-05-11 kl. 08:33.
Citera
2011-05-11, 08:31
Medlem
Someisheres avatar
Är det inte så här att den här typen av människa är i stort behov av att komma med uttalanden för att skapa rubriker för att i sin tur den vägen upplevas som "intressant" och "värd att veta mer om". På så sätt får hon utrymme i massmedia och tjänar pengar den vägen. Alltså hon är förmodligen inte mer än en nolla som på något sätt lyckats med att dra uppmärksamheten till sig. Hon känns igen, upplevs som klok och intelligent, får förfrågningar om hon kan ställa upp än här än där. Jag tycker det kokar med sådana människor runt Stureplan t.ex. Är det någon som förresten vet vad hon har för studier?
Citera
2011-05-11, 08:38
Medlem
marreparres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someishere
Är det inte så här att den här typen av människa är i stort behov av att komma med uttalanden för att skapa rubriker för att i sin tur den vägen upplevas som "intressant" och "värd att veta mer om". På så sätt får hon utrymme i massmedia och tjänar pengar den vägen. Alltså hon är förmodligen inte mer än en nolla som på något sätt lyckats med att dra uppmärksamheten till sig. Hon känns igen, upplevs som klok och intelligent, får förfrågningar om hon kan ställa upp än här än där. Jag tycker det kokar med sådana människor runt Stureplan t.ex. Är det någon som förresten vet vad hon har för studier?

Håller med om att skapa lite skandalier ligger i den självfixerade bloggerskans och bloggarens natur. Uppmärksamhetstörsten tar över det sunda förnuftet, klassiskt.
Men att snatta en Gucciparfym känns inte direkt fräscht, det känns bara White Trash fjortis.
Senast redigerad av marreparre 2011-05-11 kl. 08:53.
Citera
2011-05-11, 08:44
Medlem
drunknars avatar
Lyssnade på henne för ett par veckor sen när hon hade hand om Musikguiden på P3. Vet inte om hon var med flera dagar men jag lyssnade i alla fall 2-3 timmar en kväll. Det var faktiskt intressant att höra henne berätta om sin barndom och ungdom, som konstaterats tidigare i tråden var hon åt emo-hållet och hade svårt att hitta "sin grej". Sen fick hon tydligen praktikantplats eller liknande på någon tidning och så vidare. Hade ingen aning om vem hon var eller hur hon såg ut men nu när jag snabbkollade igenom hennes blogg förvånar det inte att hon är en riktig poser. Fan hon hade ju det värsta poserbandet av de alla som sitt absoluta favoritband, The Rolling Stones.....
Citera
2011-05-11, 09:37
Medlem
Yeamons avatar
Från att ha varit Expressens nya fixstjärna till att skriva om Kissies nya silikonbröst för slaskhålet Nyheter24. Inte ett lyft direkt.

Och nu snattare. Ja jösses.

Hon umgås med folk i min bekantskapskrets och om jag ska döma henne utifrån deras vanor så är jag relativt övertygad om att hon inte är helt oblyg för en lina då och då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in