• 1
  • 2
2006-10-23, 22:10
Medlem
Champiss avatar
Jag har äntligen fått alla pengar som krävs för att uppgradera min gamla burk. Jag har kommit fram till att det antagligen är bäst att inte bygga ihop den själv (är inte så het på det, och jag vill ha en så säker garanti som möjligt), och fastnade för det här paketet när jag såg det:
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10168

Min fråga är om det är ett paket som är värt att köpa och om jag behöver göra några förändringar vilka de då skulle vara?

Tacksammast Champis
Citera
2006-10-23, 22:12
Medlem
Flärps avatar
Jag skulle ha tagit bort Multikortläsaren och bytt ut mot en floppy. Annars ser det bra ut.
Citera
2006-10-23, 22:18
Medlem
Champiss avatar
Okej. Det var jag inne på sedan tidigare. Även att byta chassi mot det här
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316368&CKS=PCW
har jag funderat på, vad tror du?

Har även funderat på om det är värt att skaffa sig ett bättre ljudkort? Funderar på om det här kan vara värt sina pengar?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320933&CKS=PCW
Jag har sängen långt ifrån datorn uppe i taket och skulle vilja kunna byta låt och sånt däruppe :P

Sen undrar jag om det är svårt att fixa en liten lcddisplay som visar vilken låt som spelas just nu och lite sånt som man lätt kan koppla till och från datorn? Vill inte ta med displayen när jag lanar utan bara ha den hemma så jag kan se vilken låt jag spelar när jag ligger i sängen?

Hoppfullast Champis
Citera
2006-10-23, 22:22
Medlem
Flärps avatar
Annars är originalchassit ganska så bra, Cooler Master gör rätt så fina chassin. Men det du länkade till ser väl bra ut, kanske en aningen plastigt för min smak.

Hur menar du ändra låt från sängen? Via en IR-mottagare? Du kan köpa IR-mottagare + Fjärrkontroll som bara kräver en USB-port annars, jävligt smidigt. Jag vet dock inte om det är billigare och hur stor mellanskillnaden är, om det bara är en hundring eller två så kanske ett fetare ljudkort skulle vara på sin plats, som du har länkat till.

Exempel på IR-kit: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324233

Edit: La till länk.
Citera
2006-10-23, 22:28
Medlem
Champiss avatar
Jag gillar bärhandtaget på toppen, lanar mycket så det är perfekt!

Hmm, ska kolla upp en sån fjärrkontroll, du har inget tips på vilken man bör satsa på?

Hur bra tror du datorn kommer stå sig? Kommer jag kunna spela på fram till nästa höst eller hur ser det ut?

Frågvist Champis
Citera
2006-10-23, 22:30
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champis
Jag gillar bärhandtaget på toppen, lanar mycket så det är perfekt!

Hmm, ska kolla upp en sån fjärrkontroll, du har inget tips på vilken man bör satsa på?

Hur bra tror du datorn kommer stå sig? Kommer jag kunna spela på fram till nästa höst eller hur ser det ut?

Den jag länkade till ska väl funka alldeles utmärkt, tror inte att det är stor skillnad på mottagare som mottagare. Fast du kanske menar vilket ljudkort man ska satsa på? Fråga dig själv, behöver du verkligen ett bättre ljudkort? Jobbar du med musik på datorn eller vill du bara ha lite lyx i ljudet när du spelar/lyssnar på musik?

Datorn kommer att stå sig ett bra tag, särskilt med 2gb minne. Jag köpte min dator för ca 14 000:- för fyra år sen, och den håller fortfarande
Citera
2006-10-23, 22:37
Medlem
RyaNns avatar
Säger vel som många andra anatgligen också skulle säga:

Just nu är det Intel core 2 duo som regerar bland procssorerna. Grym prestanda vs pris!

finns massa tester som tyder på detta kolla tex på sweclockers.. (har dock inte tid att länka, sry)
Citera
2006-10-23, 22:37
Medlem
Champiss avatar
Tänkte först på fjärren men som du säger, lär inte vara någon större skillnad.
Jag vill ju kunna dra på ordentligt utan att det blir problem med ljudet, har relativt schysst 5.1 system så man vill ju kunna utnyttja det till fullo.

Tangetbord har jag funderat på om man ska slå till på ett Logitech G15 Gaming Keyboard
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312712
någon som har koll på hur stödet ser ut för dem idag? Vad mycket snack när det kom vill jag minnas?

Mus behöver jag också tips på, vill ha en stabil spelmus som ligger bra i handen och har en mjuk scroll (alltså en som inte klipper fram), framåt/bakåt-knappar och helst två knappar till. Helst med sladd.

Citat:
Ursprungligen postat av RyaNn
Säger vel som många andra anatgligen också skulle säga:

Just nu är det Intel core 2 duo som regerar bland procssorerna. Grym prestanda vs pris!

Jag får leta efter ett paket med en sån då! Någon som har ett bra tips på rak arm?

Köpsuget Champis
Citera
2006-10-23, 22:38
Medlem
Champiss avatar
-Felpost-
Kan man inte ta bort dem då?
Citera
2006-10-23, 22:39
Medlem
Rans avatar
Precis. För ett år sedan så var det AMD som vann överallt, nu är AMD helt underlägsen i alla test.
Citera
2006-10-23, 22:41
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champis
Tänkte först på fjärren men som du säger, lär inte vara någon större skillnad.
Jag vill ju kunna dra på ordentligt utan att det blir problem med ljudet, har relativt schysst 5.1 system så man vill ju kunna utnyttja det till fullo.

Tangetbord har jag funderat på om man ska slå till på ett Logitech G15 Gaming Keyboard
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312712
någon som har koll på hur stödet ser ut för dem idag? Vad mycket snack när det kom vill jag minnas?

Mus behöver jag också tips på, vill ha en stabil spelmus som ligger bra i handen och har en mjuk scroll (alltså en som inte klipper fram), framåt/bakåt-knappar och helst två knappar till. Helst med sladd.

Köpsuget Champis

Vad jag vet så ska det inte vara nåt problem med G15 idag, det funkar iallafall bra till WoW.

Vad beträffar mus så är det svårt som fan att bara säga nåt Jag skulle rekomendera en Razor eller valfri sort från Logitech MX-serie, sjukt bra möss.

Edit: Typo.
Citera
2006-10-23, 22:47
Medlem
Champiss avatar
Hur är G15 stödet till andra spel? Börjar tillverkarna anamma det?
Ska spana runt lite bland mössen och se vad jag hittar.

Jag hittar inget bra, färdigbyggt system, från komplett med Core 2 duo. Och datorbutikens sida ger mig huvudvärk. Finns det möjlighet att få burken ihopbyggd och testad av komplett?

Hur underlägsna är AMD nu? Är det något jag kommer märka av _på riktigt_ eller är det mest siffror?

Undransvärt Champis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in