2006-10-22, 20:16
Bannlyst
Tänkte vi kunde diskutera det här med att käka frukost ute, t ex på hotell eller kafé. Jag har blivit lite sugen på att prova olika ställen i Lund och behöver lite info om hur man ska bedöma en frukostbuffés kvalitet gentemot priset och dylika ting.

Diskutera.
Citera
2006-10-22, 20:24
Medlem
Jaadu, allt beror på hur mycket man vill ha för pengarna! Ju mer du betalar ju bättre får du/mer får du!

Man kan ganska snart se hur bra beffén är...Är det mycket lull lull runt osten? Mycket grönsaker kring korven, fina skålar? Då brukar det vara riktigt bra...Scandic tycker jag är helt klart duktiga på detta! Deras frukost är väldigt bra...Arbetade på Scandic i Sthlm för några år sen där Buffén var "halvstor", men gud vad god den var....!
Citera
2006-10-22, 22:26
Medlem
dayms avatar
Dom senaste 2 gångerna jag bott på hotell hare varit på scandic och deras frukostbuffé är helt underbar, vet inte dock vad det gick på då jobbet betalade, men dom har allt man kan tänka sig, förutom bacon!
Citera
2006-10-22, 22:57
Medlem
Vet inte om det är något som duger för dig...
Du kanske eftersträvar hotellvarianter men eftersom topic var UTE i allmänhet ...

Donkens frukost är inte fyskam,har somjag skrivit innan snöat in på
den...
Är det jag lägger pengar på helst där...
Synd bara att de höjt priserna en del...

Zinkensdamms värdshus och vandrarhem har en prisvärd frukost tycker
jag...
Ingår: fil,gröt,ägg,div pålägg,div bröd,juice,kaffe,flingor,sylt,frukt
Har en viss förkärlek för Zinkens vhem av ngn anledning-hemkänsla...
bra minnen

Edit:Hoppsan ,såg att det var i Skåneland det gällde först o främst
MEN du kanske kommer till Sthlm ngn gång så...
Nu blev jag sååå sugen på frukostbuffe(ganska mkt fel tid på dygnet om man säger så)
Citera
2006-10-22, 23:06
Medlem
Konrad Haifas avatar
I Lund ligger ett minihotell med kombinerad liten bar precis bakom Hotel Lundia. Där har dom fin frukostbuffé.
Citera
2006-10-22, 23:14
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Scandic, då i Lund säkert också(och övriga hotell med för den delen) brukar ha frukost-buffé mellan 5.45-10.00 vardagar och något senare på helger.
Om man inte sovit på hotellet brukar de ta mellan 55-75 kr per person för att få äta deras buffé.
Då jag reser mycket brukar jag slinka in och äta sådana frukostar, så jag kan tala om att buffé innehållet varierar mellan hotell, men scandic brukar vara bra. Min favorit buffé ska ha en korg full med frukt så man får pressa sin egen juice. Det är viktigast av allt.
Men sen nybakat bröd, och en massa pålägg. Fil och yogurt. Men sen riktigt Té, och helst massa dagstidningar.
Sen brukar t.o.m vissa hotell ha, korv, bacon och äggröra. Blev hungrig nu ju..
Citera
2006-10-23, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
MEN du kanske kommer till Sthlm ngn gång så...
Planerar faktiskt en Sverige-resa senare i år då jag ska rendezvousa med allt nätfolk jag känner så det ska jag lägga på minnet.

Citat:
Nu blev jag sååå sugen på frukostbuffe(ganska mkt fel tid på dygnet om man säger så)
Det tyder på att man är en otråkig människa
Citera
2006-10-23, 00:25
Bannlyst
Passerar faktiskt Scandic när jag tar mig till plugget. Någon som käkat frullebuffén där? Bra/anus? Hur är det med Grand i Lund? Har de en sjyst frulle?

Jag är förresten en riktig karl när det kommer till frukostar. Inget fransosiskt bögposerande med latte & cigg här, nej. Det ska vara rejäla doningar. Massvis med onyttig föda, kaffe i mängder, gärna en cigarill till käften och självfallet en hög tidningar av god standard (eller Sydsvenskan, i brist på annat). Och ett ariskt sliddjur som observerar de luculliska fröjderna med beundran i ögonen, så klart
Citera
2006-10-23, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
I Lund ligger ett minihotell med kombinerad liten bar precis bakom Hotel Lundia. Där har dom fin frukostbuffé.
Utveckla?
Citera
2006-10-23, 01:47
Medlem
erikgottfrids avatar
I lund kan jag tyvär inte tipsa om något men däremot i Halmstad så har vi ett litet fik nära järnvägsstationen som både billigt och nybakat samt med massor att välja på. Öppnar redan vid 6,00 snåret. Var en gammal tant som hade det innan men nu vet jag inte. Verkligen mysigt ställe det där.
Citera
2006-10-23, 16:28
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Lundensis
Utveckla?

De har alltså en välsmakande frukostbuffé med rikt utbud. Jag vet inte vad det kostar att äta där eftersom jag endast gjort det som hotellgäst.

Hade jag vetat namnet hade jag skrivit det, har glömt bort det. Men du kan knappast missa det, går du från Centralen och har Lundia på vänster sida så ligger detta ställe till vänster direkt efter korsningen där. På hörnet änna.
Citera
2006-10-23, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
De har alltså en välsmakande frukostbuffé med rikt utbud. Jag vet inte vad det kostar att äta där eftersom jag endast gjort det som hotellgäst.

Hade jag vetat namnet hade jag skrivit det, har glömt bort det. Men du kan knappast missa det, går du från Centralen och har Lundia på vänster sida så ligger detta ställe till vänster direkt efter korsningen där. På hörnet änna.
Ja, det ligger nära Juridicum. Ville veta mer om menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in