2006-10-21, 21:59
Medlem
Edit: har beställt nu! tack för svaret i alla fall sloppy!
Citera
2006-10-21, 23:18
Medlem
För att kunna spela Gothic 3 och andra spel så behöver du ett nyare grafikkort och minst 1gb ram. Och då räcker 1gb räcker knappt till Gothic, 2gb är att rekommendera.

Eftersom du inte vet var du har för moderkort och processor så kan jag inte ge så mycket tips, men jag skulle inte vara förvånad om de är på väg att ge upp också.

Om den är en AMD Athlon eller P3:a, så kan de också behövas uppgraderas snart. Du kan försöka hitta prylar som både funkar i din nuvarande dator och i en framtida, men då får du lägga närmare 3000kr och din processor kommer då att vara flaskhalsen.

Det jag kan rekommendera är att antingen få en polare att kolla på din dator eller ta reda på själv var du har för nått, för annars kan du inte göra mycket med vad du har nu.

Det kan vara värt för dig att kolla in Datorbutikens uppgraderingspaket. Då ingår moderkort, processor och RAM. Du får ganska bra med prestanda för en liten prislapp, och så kan du återanvända chassit/nätagget. Du behöver nog köpa till ett grafikkort då också. Radeon 9600 kan funka medans du väntar på pengar, men du kan glömma att se de nya spelen med allt det nya grafikgodiset som shaders, bloom, HDR, stora texturer och allt vad det heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in