• 1
  • 2
2006-10-21, 21:11
Medlem
Presidentens avatar
Det senaste jag hörde om George Scott var att han skulle jobba (bli chef?) för någon slags träningsanläggning i Thailand, tror jag det var. Blev det något av det projektet?

Han hade ju en sorglig proffskarriär. Var ganska framgångsrik, strax under den yppersta världseliten, och drog in bra med pengar tack vare tv-avtal med TV 1000 men brände iväg alltihopa på advokatkostnader i en tvist med sin manager.

Det skulle vara kul om det gick bra för honom. Någon som vet?
Citera
2006-10-21, 21:34
Medlem
Flash Pecketts avatar
Det enda jag vet är att han bor i Uppsala och brukar synas på krogen ibland.
Har inte sett honom själv men några kompisar har.
Citera
2006-10-22, 00:59
Medlem
Hur kan en karriär vara sorglig men samtidigt ganska framgångsrik?

Scotts ekonomiska sinne kanske är eller var sorgligt men hans karriär var väldigt framgångsrik:

Wikipedia: George Scott, tidigare George Cramne, född 1966 i Liberia, svensk boxare som tog OS-silver 1988 och 5 SM-guld innan han blev proffs i USA 1991. Blev 1995 världsmästare i lättvikt då han vann WBU-titeln. En titel han behöll fram till 1997.

OS-silver är inte någonting jag spottar på i alla fall.
Citera
2006-10-22, 01:38
Medlem
vinbras avatar
Det känns inte som att det kommer sluta bra för honom
Citera
2006-10-22, 06:12
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Det känns inte som att det kommer sluta bra för honom

Nä, han var väl redan varit inblandad i en del "mindre" saker som inte bådar gott.
Citera
2006-10-22, 11:26
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hur kan en karriär vara sorglig men samtidigt ganska framgångsrik?

Scotts ekonomiska sinne kanske är eller var sorgligt men hans karriär var väldigt framgångsrik:

Wikipedia: George Scott, tidigare George Cramne, född 1966 i Liberia, svensk boxare som tog OS-silver 1988 och 5 SM-guld innan han blev proffs i USA 1991. Blev 1995 världsmästare i lättvikt då han vann WBU-titeln. En titel han behöll fram till 1997.

OS-silver är inte någonting jag spottar på i alla fall.
Det sorgliga ligger i att karriären störtdök i och med tvisten med Gary Trevett (managern). Dubbelt sorgligt att hans ekonomi också störtdök. Jag hade sannerligen unnat honom ett liv utan finansiella bekymmer.

Jag spottar verkligen inte på Scott, tvärtom. "Ganska framgångsrik" är, när jag tänker efter, snålt tilltaget. OS-silver som amatör och bland de fem-tio bästa i världen som proffs är sannerligen inte fy skam.

WBU:s världsmästartitel kan man ta med en nypa salt (han blev förbundets allra första mästare), men matchen då han knep titeln, mot världsboxaren Rafael Ruelas, är minnesvärd. Matcherna mot Naas Scheepers, Homer Gibbens och Robert Rivera minns jag också med välbehag. liksom första WBU-titelförsvaret mot Shane Gannon som Scott knockade i första ronden. En sådan slagstyrka såg man sällan hos honom.

Det är fortfarande ett mysterium hur Scott kunde bli så tröttkörd mot Jake Rodriguez. Det hände aldrig annars, varken före eller efter matchen mot "The Snake".
Citera
2006-10-23, 22:11
Medlem
Fula Gubbens avatar
George Scott och "senior advisors" dricker happy hour-öl på sunk-hak på Hantverkargatan, fångade av Fula Gubbens candid-kamera förra sommaren.

http://i14.tinypic.com/4gf216f.jpg

Paparazzi-värde 15-20 kr.

- F.G
Citera
2006-10-23, 22:25
Medlem
Nämn fem boxare det gått bra för efter karriären.
Citera
2006-10-23, 22:45
Medlem
StigAllans avatar
Han har ju slagit ner allas vår Lillen Eklund!
Det bör ge honom kredd för ett bra tag framåt!
Citera
2006-10-23, 23:04
Medlem
JackassTREs avatar
Gick inte han en K1 match nyligen?
Citera
2006-10-23, 23:30
Medlem
Förra året mot vad fan heter han........... hur som helst scott torska.
Citera
2006-10-25, 12:40
Medlem
Senast jag träffade George Scott (ca tre år sedan) jobbade han i dörren på en krog i Uppsala.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in