Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-21, 17:14
  #1
Medlem
gött att sova på, chilla, ta bort oro, flumma på etc?, någon extra bra kombo med fm1 eller stilnoct?, Dosering etc?

alla åsikter är av intresse.
Citera
2006-10-21, 17:22
  #2
Medlem
Vet att det är OT, men jag hijackar tråden för en snabb och enkel fråga: betyder "fm1" = flunitrazepam 1mg? Eller är det nån helt annan substans? Har aldrig fått nån klarhet i det. Ursäkta om det är en dum fråga.

Edit: har aldrig provat nitrazepam.
Citera
2006-10-21, 17:25
  #3
Medlem
Spider Mikes avatar
All benz funkar! om det inte slår riktigt så skicka i dig ett par groggar/öl
Citera
2006-10-21, 17:37
  #4
Medlem
picci ah det stämmer.

gbl, jo det fattar jag väll med men det finns ju en anledning till att det finns olika benzo!, dom funkar olika och är bra på olika saker.

all ghb/gbl funkar så drick tvål/rengörnings medel funkar lika bra typ samma liknelse
Citera
2006-10-21, 17:45
  #5
Medlem
GaiNs avatar
En av de bensodiazepinderivat jag gillar främst, inte speciellt starkt men funkar bra för mig att sova på- och även mot ångest. Favoriten är dock Iktorivil och sedan Halcion. Eller det beror på situation, diazepam måste jag ha för att klara vardagen...Xanor om man ska "flöddra" tycker jag väl...slår fortfarande mäkta hårt på mig med några stavar och några öl- trots otrolig benstolerans.

Asså detta är ju så svårt att svara på, men jag gillar dem i alla fall. Ungefär som att jag ÄLSKAR sobril när jag har ÅNGEST, det är dock INGET som fungerar för mig att "flöddra" på- vilket jag iofs sällan gör. Tar bensodiazepinderivat mest medicinskt och ibland för att boosta på Opiater/Opioider.

Man får helt enkelt testa och känna efter. Det brukar ju dock inte vara favoriten hos folk, utan i topp brukar ju Diazepam, Flunitrazepam och Alprazolam ligga.

Flunisar är imo överskattat, men underbara när man har sömnproblem.
Citera
2006-10-21, 17:47
  #6
Medlem
det e främst ångest jag vill bli av med så det kanske funkar bra..är så jävla nera nu...
Citera
2006-10-21, 19:13
  #7
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myra
picci ah det stämmer.

gbl, jo det fattar jag väll med men det finns ju en anledning till att det finns olika benzo!, dom funkar olika och är bra på olika saker.

all ghb/gbl funkar så drick tvål/rengörnings medel funkar lika bra typ samma liknelse
Jo det var ju en riktigt bra likelse..Typ som att "vatten innehåller alkohol,drick 39 badkar så blir du full..
Citera
2006-10-21, 19:24
  #8
Avstängd
Diazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myra
gött att sova på, chilla, ta bort oro, flumma på etc?, någon extra bra kombo med fm1 eller stilnoct?, Dosering etc?

alla åsikter är av intresse.

Tycker inte att Nitrazepam är någon höjdare. Flödrad blir du ju efter nån karta, men nåt roligt flödder är det inte. Någon ångest lindring upplever jag inte heller.

Blir mest seg, irreterad, zombi korkad och får lite "roppe rage" light typ (något som sällan händer med roppar).

Rekomenderar att du flöddrar på något annat och bara använder Nitrazepamen för att boosta lite.

EDIT: Sova brukar funka för dom flesta iaf.
Citera
2006-10-21, 20:12
  #9
Medlem
Funkar gör dom ju om du inte har nån vidare tolerans. Släng i dig 3 o lägg 3 under tungan så borde det hända nåt i så fall.
Men som Diazepam säger så kan dom ställa till med lite aggressioner om man dricker på dom. Själv skulle jag skjuta en kompis o sen gick jag ut med en stor jävla förskärare o viftade på stan (så nära psykos man kan komma känns det som).

Men när dom funkar så e dom sköna.
Citera
2008-04-28, 16:29
  #10
Medlem
Nitrazepam

Idag fick jag utskrivet Nirtazepam för mina sömnproblem ( har gått igenom lergigan, propavan, theralen, nizonan, imovane och stilnoct innan ) .

Vad tycker befolkningen om dom? Bra att sova på, bra att flumma på?
Är Nitrazepam starkare än tex. xanor och stesolid?
Är det vanligt med minnesluckor, som man får ev tex. imovane och stilnoct ?
Citera
2008-04-28, 17:43
  #11
Avstängd
Zteks avatar
Som jag tidigare nämnt i andra trådar ang Nitrazepam så blir jag sjukt trött på dom men om man trycker i sig 4-5 st börjar flummet komma men det slutar förr eller senare med att du antagligen deckar. Så va det för mig iaf. Mycket bra sömntablett faktiskt.
Citera
2008-04-29, 15:09
  #12
Avstängd
ensamseglarens avatar
Riktigt värdelös sömtablett tycker jag! Däremot riktigt bra morgonpiller, ta två på morgonen med en kopp kaffe för bästa effekt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback