Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-10, 19:14
Medlem
Servias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPonti
Visst finns det säkert kroater som konverterar men jag tror att det här är en gnutta överdrivet.

en gnutta? Sjukt överdrivet haha.
2009-08-10, 19:17
Medlem
ErikPontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
en gnutta? Sjukt överdrivet haha.

Vad tycker du om kristna som konverterar till islam? några tankar eler synpunkter?
2009-08-10, 22:08
Bannlyst
Citat:
Vad tycker du om kristna som konverterar till islam? några tankar eler synpunkter?

jag tycker folk få konvertera sitt religion till vilket som helst men ge fan att bli extremist och islam fanatiker efteråt då är det farlig med dess personer som blir mer ännu hjärntvättade........

arab jävlarna som har förstört hela världen de måste utrotas........
2009-08-10, 23:48
Medlem
konstigkonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zNaR
jag tycker folk få konvertera sitt religion till vilket som helst men ge fan att bli extremist och islam fanatiker efteråt då är det farlig med dess personer som blir mer ännu hjärntvättade........

arab jävlarna som har förstört hela världen de måste utrotas........
Här bjuds det på intelligens.

OnT:
Jag tycker det är ganska underligt att de byter religion. Är det inte enklare att bara sluta tro på en högre makt?
2009-08-11, 00:00
Medlem
DorianGrays avatar
Detta är väl ingen sensation. Nästan hälften av Bosnien-Hercegovinas befolkning är väl konverterade kroater.
2009-08-11, 00:26
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorianGray
Detta är väl ingen sensation. Nästan hälften av Bosnien-Hercegovinas befolkning är väl konverterade kroater.

Hur tänker du nu exakt?
Menar du att Bosniens muslimska befolkning egentligen utgörs av kroater som konverterat från katolicismen och inte bosniaker?
2009-08-11, 00:27
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Hur tänker du nu exakt?
Menar du att Bosniens muslimska befolkning egentligen utgörs av kroater som konverterat från katolicismen och inte bosniaker?
Det är en stor andel. Man kan inte säga att alla är det. Tänk på att Bihac en gång i tiden var Kroatiens huvudstad.

Min tanke är att många i västliga delarna av BiH är konverterade kroater.
2009-08-11, 00:58
Medlem
DorianGrays avatar
Citat:
Hur tänker du nu exakt?

Ja. Var jag otydlig?
Senast redigerad av DorianGray 2009-08-11 kl. 01:01.
2009-08-11, 01:00
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorianGray
Ja. Var jag otydlig?

Men då ändrar du ju de etniska definitionerna genom att se bosniakerna som kroater. Jag menar nuvarande uppdelningen mellan bosniaker, serber och kroater.
2009-08-11, 01:03
Medlem
DorianGrays avatar
Citat:
Men då ändrar du ju de etniska definitionerna genom att se bosniakerna som kroater. Jag menar nuvarande uppdelningen mellan bosniaker, serber och kroater.

Enligt dig kanske.

Bosniaker är ett påhittat sagofolk. De hör hemma i Tolkiens värld, bland dvärgar och alver.
2009-08-11, 12:02
Medlem
Servias avatar
Citat:

Jag tycker att det är helt okej sålänge personen ifråga inte helt plötsligt blir "bosnjak" vilket kan hända eller att han blir extremist. Touchy subject liksom
2009-08-11, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
Jag tycker att det är helt okej sålänge personen ifråga inte helt plötsligt blir "bosnjak" vilket kan hända eller att han blir extremist. Touchy subject liksom

Vadå "bosnjak"? Jag trodde verkligen att du var insatt i ämnet Servia. Men som alltid, det går inte att diskutera med er serber. Ni är för trångsynta helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in