2009-08-10, 18:34
Medlem
Servias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Vehabije har inte attackerat någon i Bosnien till skilnad från cetnici

Du behöver ju inte dra upp dem ? Jag har ju inte direkt skrivit Balija eller poturica till någon ? Men för att svara på din fråga med en egen fråga : Har det inte varit överfall från Wehabbitiska imamer mot vanliga?
2009-08-10, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Servia
Wehabije växer i Bosnien vad har Wehabism i Brcko att göra ? För 2 år sen fanns dem inte där.
3% är en naturlig reaktion med tanke på vad storserberna gjorde mot de liberala muslimerna. Vad gäller Brcko så har man implementerat beslutet att införa religionsfrihet vilket innebär att medborgarna tvingas stå ut med wehabiter på samma sätt som vi exempelvis är tvungna att stå ut med den serbiska ortodoxa kyrkan.

Citat:
Har det inte varit överfall från Wehabbitiska imamer mot vanliga?
Nej, inte i Bosnien.
2009-08-10, 18:46
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Iofs så kan jag hålla med dig på den punkten dom kan i vissa fall vara mer extrem än en vanlig mussla.

En annan lösning kanske vore om man styrde upp Kroatism dvs som Albanism att etnicitet går före religion.

Btw är du Kroat moderatswing?

Jag är svensk!

Som du säger kan nationalism vara bra för att bekämpa religion (speciellt fanatisk religion) vilket albanerna ska ha all respekt för!
Får hoppas att även Bosnien kan hålla fanatisk islam ute på samma sätt.

Det är möjligt att det är svag nationalism i Kroatien som gör att de söker sig andra identiteter och därför blir muslimer. Dock verkar man i artikeln mest gå till angrepp mot katolska kyrkan och att den inte är tillfredsställande.
2009-08-10, 18:46
Medlem
Ännu ett balkanland förlorat till muslimerna. Synd.
2009-08-10, 18:48
Medlem
moderatswings avatar
Förresten, hur ser det ut för kroaterna i Bosnien? Mer eller mindre benägna än kroaterna i Kroatien att söka sig till islam?
2009-08-10, 18:49
Medlem
Servias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pce
Ännu ett balkanland förlorat till muslimerna. Synd.

Nejdå Kroatien har en lika stor religiös homogenitet som Serbien 95 % + är kristna
2009-08-10, 19:02
Medlem
Decimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Förresten, hur ser det ut för kroaterna i Bosnien? Mer eller mindre benägna än kroaterna i Kroatien att söka sig till islam?

Kroaterna i Bosnien är betydligt mer muslimfientliga än kroater från Kroatien. Har förstahandsinformation kring det.
2009-08-10, 19:03
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Du behöver ju inte dra upp dem ? Jag har ju inte direkt skrivit Balija eller poturica till någon ? Men för att svara på din fråga med en egen fråga : Har det inte varit överfall från Wehabbitiska imamer mot vanliga?
Fyfan vad barnslig du är Cetnikrörelsen existerar i Serbien än idag och visst har de en historia av krigsförbryteser. Jag sa inte att du var en cetnik vad vet jag, det är din ensak
Jag ogillar också vehabije de är bakåtsträvande och jobbiga nästan värre än Jehovas vittnen
De har dock inte attackerat någon trots att Bosnien har varit full med utläningar de senaste 15 åren.
Så alla dessa bärettelser är "lite" överdrivna.
De har tjafsat med vanliga imamer i ett par moskeer attackerat är ett överdrivet påstående.
Serbiska medier brukar blåsa upp vehabijefrågan titt som tätt, sanningen är att ingen bryr sig om dom i Bosnien och de håller sig för sig själva..
2009-08-10, 19:07
Medlem
Servias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Fyfan vad barnslig du är Cetnikrörelsen existerar i Serbien än idag och visst har de en historia av krigsförbryteser. Jag sa inte att du var en cetnik vad vet jag, det är din ensak
Jag ogillar också vehabije de är bakåtsträvande och jobbiga nästan värre än Jehovas vittnen
De har dock inte attackerat någon trots att Bosnien har varit full med utläningar de senaste 15 åren.
Så alla dessa bärettelser är "lite" överdrivna.
De har tjafsat med vanliga imamer i ett par moskeer attackerat är ett överdrivet påstående.
Serbiska medier brukar blåsa upp vehabijefrågan titt som tätt, sanningen är att ingen bryr sig om dom i Bosnien och de håller sig för sig själva..

Nej men menar jag tar ju inte upp sånt vad "poturice" för att vara sån nu gjort mot serber. Nåväl ! Jag hörde bara sjukt mkt ont om dem från banliga bosnjaker i Brcko familjevänner dvs ! Sjukt att dem ens vinner mark..
2009-08-10, 19:08
Medlem
Servias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Kroaterna i Bosnien e galet nationalistiska haah
2009-08-10, 19:12
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Nej men menar jag tar ju inte upp sånt vad "poturice" för att vara sån nu gjort mot serber. Nåväl ! Jag hörde bara sjukt mkt ont om dem från banliga bosnjaker i Brcko familjevänner dvs ! Sjukt att dem ens vinner mark..

Yea right
2009-08-10, 19:13
Medlem
ErikPontis avatar
Visst finns det säkert kroater som konverterar men jag tror att det här är en gnutta överdrivet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in