2006-10-20, 16:23
Medlem
Dr_knass avatar
Hejsan. Var såhär att jag bytte bort min mage för ett tag sedan mot en warrior. I WoW. Men sedan blev jag hackad av en nolla så jag har blivit av med warrior accountet. Han har bytt lösen och nu till problemet.

För att kunna få tillbaks accet måste jag få kontakt med han jag bytte med. Men han använde sig av en engångs mail för att byta accet. Så han är aldrig online på msn. Och han har bytt server och jag vet inte hur jag ska få kontakt med honom. Vet inte hans adress eller något.

Kan man fråga blizz vilken server han spelar på nuförtiden? Eller finns det något sätt att få reda på vart jag kan få kontakt med honom.

Hjälp mig snälla.
2006-10-20, 17:10
Medlem
Hardtails avatar
Nej, Blizzard ger -aldrig- ut någon form av personliga uppgifter. (jag har själv försökt, i annat syfte dock.)

Det är nog lika bra att skaffa ett nytt acc och / eller sluta deala med fiktiva konton ska du se.
2006-10-20, 17:20
Medlem
virre_01s avatar
japp , du är körd.
2006-10-20, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_knas
Hejsan. Var såhär att jag bytte bort min mage för ett tag sedan mot en warrior. I WoW. Men sedan blev jag hackad av en nolla så jag har blivit av med warrior accountet. Han har bytt lösen och nu till problemet.

För att kunna få tillbaks accet måste jag få kontakt med han jag bytte med. Men han använde sig av en engångs mail för att byta accet. Så han är aldrig online på msn. Och han har bytt server och jag vet inte hur jag ska få kontakt med honom. Vet inte hans adress eller något.

Kan man fråga blizz vilken server han spelar på nuförtiden? Eller finns det något sätt att få reda på vart jag kan få kontakt med honom.

Hjälp mig snälla.

Det råkar inte vara så att du inte bytade svaret på secret question frågan? Så tog han tillbaka accet.. så kan han sälja det igen, massor med folk gör så

för att svara på frågan.. nej du är nog körd, blizzard uppmuntrar inte direkt till att byta accounts heller (gissa varför :P)
2006-10-20, 17:26
Medlem
Cesses avatar
Haha. Om du inte tog warrior-accountets "secret question" så är du redigt körd grabben =)
2006-10-20, 17:30
Medlem
virre_01s avatar
Killen du bytte konto med är säkert samma person som skammade dej, så skamma idioten tillbaka .

Sno tillbaka ditt gamla konto med (secret password) hoppas du kommer ihåg det , annars finns det inget att göra.
2006-10-20, 20:53
Medlem
ÜberJürgens avatar
Du kan enbart ta tillbaka ditt eget konto i det här fallet. Kan du inte frågan så skicka ett mail till blizzard så skickar de tillbaka ett mail med information som du ska skriva. Bland annat måste du kunna Cd-keyn, namnet, adressen, och allt sådant för att bevisa att du är ägaren.

Edit: Alla ni andra som någon gång tänkt byta konto på något spel kan lära er en läxa ut av det här, byt ALDRIG såvida ni inte vet vem personen är för oftare än inte blir folk lurade.
2006-10-21, 15:52
Medlem
Spaders avatar
För det första så blir ditt nuvarande account med största sannorlikhet avstängt om du erkänner för Blizzard att du har handlat med WoW-konton.

För det andra: Varför skulle snubben du bytt account med bara "ge tillbaka" ditt account med din mage på? Bytt är väl ändå bytt?

Så ja, du är nog körd. Men det tredje och viktigaste är ändå:
att det redan finns ett halvt dussin WoW-trådar; det behövs inga fler på forumet. Vill du diskutera detta så får du göra det i de befintliga trådarna.

*** tråd låst ***

/Spader, mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in