2006-10-19, 08:09
Medlem
stRs avatar
Jag vet inte vad jag ska laga, har massa grejer hemma. Hjälp mig!
Till mitt förfogande finns,

Kyckling filé
Köttfärs
Bacon
Pasta (Gnocchi, Spaghetti och Fullkornsmakaroner)
Ris
Potatis
Gul lök
Röd paprika
Ketchup
Heinz chili sås
Sweet chili sås
Vanlig soja (antar att den är kinesisk)
Flytande margarin (kanske värt att köpa hem margarin till matlagning? :S)
Olivolja
Solrosolja
Frysta wokgrönsaker
Brocoli
Dijon senap
Inlagd annanas (skivor/ringar)
Champinjoner (konserv)
Krossade tomater
Kikärtor (konserv)
Kidney bönor (Konserv)
Feta ost
Oliver
Piri piri sås (liknande tabasco)
Vita bönor i tomatsås (heinz konserv)
Nudlar (både ris och ägg)
Honung
Och ett ganska bra utbud utav kryddor (svart/vit peppar, kummin, örtsalt, salt, chili/paprika, oregano osv...)

Detta är då basen, behövs något extra så är det helt klart tillåtet men snälla ge mig tips! Jag har totalt hjärnsläpp! Annars får det bli köttbullar och makaroner den här veckan också.
Citera
2006-10-19, 08:21
Medlem
skär upp dina kycklingfileer på sidan , men inte så att det går igenom.
du vill få som en liten ficka innuti. Fyll fickan med fetaost och finhackad paprika.
Linda in fileen i bacon så det blir som en korv och fäst ihop med tandpinnar. Stek tills gyllenbrun i stekpanna
sen i ugn några minuter så att osten smälter.
Citera
2006-10-19, 09:13
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
skär upp dina kycklingfileer på sidan , men inte så att det går igenom.
du vill få som en liten ficka innuti. Fyll fickan med fetaost och finhackad paprika.
Linda in fileen i bacon så det blir som en korv och fäst ihop med tandpinnar. Stek tills gyllenbrun i stekpanna
sen i ugn några minuter så att osten smälter.

Fan vad överambitiöst, jag vill ju inte göra världens simplaste grej men det där kan jag inte tänka mig är något man lagar till sig själv till middag.
Citera
2006-10-19, 09:28
Medlem
varför inte , du har ju prylarna.
Citera
2006-10-19, 22:27
Medlem
hEikis avatar
Nåt enkelt som är gott är att bara slänga in en kycklingfilé (eller så många du vill ha) i ugnen i en långpanna tillsammans med några klyftade potatisar som är kryddade med diverse kryddor.
Glöm inte olja!!
Citera
2006-10-19, 23:15
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Annars får det bli köttbullar och makaroner den här veckan också.
Då får du gå och handla köttbullar, för det står inte på listan..

Fast du kanske är så duktig att du rullar dina egna köttbullar..

Är köttfärssås och spagetti för trist och enkelt annars, det var vad jag först tänkte på du kunde laga till..

Annars Flygande Jakob, då måste du dock handla, grädde, jordnötter, och bananer om du vill ha det i.
Chili con carne annars...
Citera
2006-10-20, 05:43
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Då får du gå och handla köttbullar, för det står inte på listan..

Fast du kanske är så duktig att du rullar dina egna köttbullar..

Är köttfärssås och spagetti för trist och enkelt annars, det var vad jag först tänkte på du kunde laga till..

Annars Flygande Jakob, då måste du dock handla, grädde, jordnötter, och bananer om du vill ha det i.
Chili con carne annars...

Nej nu har jag varit och handlat, köttbullar hade jag hemma redan men ville inte ha med det på listan, gjorde en ny variant av köttbullar.. Tinade dom lite lätt i mikron sen skivade jag upp dom och fräste med svartpeppar och lite frysta wokgrönsaker, serverades med fullkorns makaroner, ketchup och ett knippe oregano.. Mumma faktiskt!

Idag står det mellan kyckling gryta med dijon och grädde eller köttfärsås, lutar åt det sistnämnda för nån av grannarna gjorde köttfärsås så det luktade gott i trappen här om dagen, då blir man ju sugen.

EDIT: Jag har bestämt mig för att fräsa på kycklingfilé med röd paprika och några stänk piri piri, för att sedan lyxa till med lite matgrädde, smaka av med svartpeppar och dijon senap.. Sen tänkte jag klyfta små potatisar samt stava morötter och göra dem i ugn med ripplad olivolja och örtsalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in