Citat:
Ursprungligen postat av
Bloodbound
Har nu börjat snusa igen efter ett längre uppehåll. Provade på en sats med Prillan portion, men jag tycker att påsarna är så jäkla platta/tomma så man behöver ju ta två varje gång för att få ut något av det. Smaken är ingen höjdare heller. Finns det något vettigt alternativ när det gäller portionssnus som man "gör själv" i någon grad? Smakmässigt gillar jag Knox och General bl.a. Men Rapp funkar också. Är ute efter nåt som smakar mer snus och där påsarna känns mer välfyllda.
Swedsnus.nu tycker jag är ok, speciellt deras Premium Portion som man inte behöver blöta. Tänk bara på att det smakar inte som general etc, har kört salmiak senaste åren så gillar du lakrits är den god.
Men den är inte superbillig, du behöver köpa många för att få billigaste priset på ca 16kr dosan.
Senast jag testade deras General var den väldigt parfymig, men det var när dom hade mycket större storpack. Samma med deras Rapé, den luktade mest lavendel. Men tror dom ändrat recepten lite.
Deras som man behöver blötlägga luktar inget vidare heller, brukar ta Buster som är fylligast. Men dom är inte supertjocka heller.
Har dock inte testat deras relativt nya Instant Portion Genuin som är smaksatt snus som man fuktar själv.