2024-03-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mpkk
nej ingen ugn. nu får tiden så köper jag lössnus som man blandarmed vatten men det blev körigt när jag skulle iväg så jag glömde locket resten går att läsa tidigare inlägg

Är det Swedsnus satser så är det nog lugnt, däremot kan det krävas lite mer vatten.

Det tar ju minst en vecka innan snuset är färdiglagrat, under den tiden kan man få lägga till vätska, själv kör jag 8dl på en 40 hink + aromer, efter ett par veckor krävs det ytterligare vätska.

Glöm inte koka vattnet först, dessutom tillsätter jag det varmt.
Citera
2024-03-15, 08:22
Bannlyst
Ok Tack för svar. ja det är swedsnus. alltid Tidigare använt kallt vatten o tagit snus direkt.
Men ska prova ditt svar nästa gång!
Citera
2024-03-27, 15:44
Medlem
Psykbrynts avatar
Såg att Swedsnus ska sluta med sina "Lössnus Express"-satser. Undrar varför?

Tråkigt att utbudet för hembakat stadigt minskar.
Citera
2024-04-15, 00:17
Medlem
Gurraballes avatar
Hej! Jag testade att odla några plantor tobak i somras och det blev fem dugliga dosor. Har dock funderat på att försöka göra luktsnus denna säsong. Är det någon som har någon erfarenhet utav att göra eget? Har letat på nätet men inte hittat någon information alls. Är luktsnus samma som torrt finmalt lössnus?
Citera
2025-04-24, 12:46
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbrynt
Såg att Swedsnus ska sluta med sina "Lössnus Express"-satser. Undrar varför?

Tråkigt att utbudet för hembakat stadigt minskar.

Blandas det med eller utan elvisp? Funderar på att testa men har ingen elvisp men bör la gå att röra om med någon slev?
Citera
2025-04-24, 23:44
Medlem
A-Good-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Blandas det med eller utan elvisp? Funderar på att testa men har ingen elvisp men bör la gå att röra om med någon slev?
Tror du får ett bättre resultat om du använder en visp, snuset blandas då på ett bättre sätt än om du håller på med en slev. Sen kan jag rekommendera Swedsnuspåsen som jag tycker funkar bra för att få bra krambarhet på snuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in