2013-01-20, 00:05
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Ja om man jämför med cigg så det blir mycket farligare. Jag som rökte hasch eller tobak i pipan ibland så den blev helt tätad av tjära, bara att föreställa sig hur det ser ut i lungan om man röker ca 20 cigg varje dag.

edit:
Mitt Prillan Norrland är klar nu. Konsistensen är som Ettan eller Röda Lacket men lite kramvänligare, inte alls blöt som vissa påstår, bara att det är väldigt lättbakat. Smakar som hö, märker inte av Gruv mix alls. Tror inte att kylen kommer hjälpa något för att få fram Gruv mixen, så kanske jag ska köpa någon annan smakarom.

Tro mig, efter 1-2 veckor kommer det blir mycket bättre. I min sats som jag kör nu (Prillan Norrland), hade jag i Kungssnus Grova arom, och var så djävla besviken. Men efter 1-2 veckor började saker hända, som vanligt, och nu (runt 1 månad senare) är den riktigt fin.

Ge snuset tid att få gotta sig i kylen, även om du, som jag, snusar den under tiden.
Citera
2013-01-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Tro mig, efter 1-2 veckor kommer det blir mycket bättre. I min sats som jag kör nu (Prillan Norrland), hade jag i Kungssnus Grova arom, och var så djävla besviken. Men efter 1-2 veckor började saker hända, som vanligt, och nu (runt 1 månad senare) är den riktigt fin.

Ge snuset tid att få gotta sig i kylen, även om du, som jag, snusar den under tiden.

Låter bra det Ja får väl se hur den smakar senare. Jag tycker just nu att smaken har sin charm, men önskar det kunde ha blivit bättre. Får se hur mycket kylen hjälper.
Citera
2013-01-20, 06:54
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Låter bra det Ja får väl se hur den smakar senare. Jag tycker just nu att smaken har sin charm, men önskar det kunde ha blivit bättre. Får se hur mycket kylen hjälper.
-Absolut 1-2v måste det nästan stå för att eventuella smaksatser ska göra sin rätt...
Citera
2013-01-20, 15:30
Medlem
Ja det är nog sant som ni säger, jag blev besviken lite för tidigt. Redan dagen efter min dosa fått "vila" kan jag konstatera att det smakar mindre hö nu, så den blir säkert bara bättre och då kanske gruv mixen kan visa fram sig. Förövrigt är den skitbra så jag är glad att jag skippade gummi arabicum eller extra glycerol.
Citera
2013-01-20, 15:49
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ja det är nog sant som ni säger, jag blev besviken lite för tidigt. Redan dagen efter min dosa fått "vila" kan jag konstatera att det smakar mindre hö nu, så den blir säkert bara bättre och då kanske gruv mixen kan visa fram sig. Förövrigt är den skitbra så jag är glad att jag skippade gummi arabicum eller extra glycerol.
Inget gummi arabicum? Det blir ju jättesmuligt utan det.

Ja, ibland tycker man olika. Men jag blev förvånad att du ratar Gummi arabicum.

1 till 2 veckor som sagt skall snuset mogna för att få en mjukare och bättre smak. Jag upplever att färskt snus har en starkare, skarpare och sämre smak. Färskt snus smakar i alla fall oftast inget bra.
Citera
2013-01-20, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Inget gummi arabicum? Det blir ju jättesmuligt utan det.

Ja, ibland tycker man olika. Men jag blev förvånad att du ratar Gummi arabicum.

1 till 2 veckor som sagt skall snuset mogna för att få en mjukare och bättre smak. Jag upplever att färskt snus har en starkare, skarpare och sämre smak. Färskt snus smakar i alla fall oftast inget bra.

Nej mitt blev tillräckligt bra med dessa tillbehör som medföljer. Konsistensen är som Ettan eller Röda lacket, alltså det räcker med en hand för att få fram en fin prilla som sitter ihop mycket bra. Smular inte efteråt heller. Enda nackdelen är att den kan kännas lite för mjuk men det ordnar man lätt genom att baka lite.

Vet inte om det kan bero på Prillan Norrland eftersom andra folk verkar ha fått samma konsistens, däremot de andra snussatser har jag sett klagomål på.
Senast redigerad av nonexistence 2013-01-20 kl. 17:34.
Citera
2013-01-20, 17:39
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Nej mitt blev tillräckligt bra med dessa tillbehör som medföljer. Konsistensen är som Ettan eller Röda lacket, alltså det räcker med en hand för att få fram en fin prilla som sitter ihop mycket bra. Smular inte efteråt heller. Enda nackdelen är att den kan kännas lite för mjuk men det ordnar man lätt genom att baka lite.

Vet inte om det kan bero på Prillan Norrland eftersom andra folk verkar ha fått samma konsistens, däremot de andra snussatser har jag sett klagomål på.

Mm, Prillan Norrland verkar hålla ihop bättre än de andra Prillan satserna verkar det som. Har iof ej testat de andra satserna. Men precis som du har jag läst det.
Citera
2013-01-20, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Mm, Prillan Norrland verkar hålla ihop bättre än de andra Prillan satserna verkar det som. Har iof ej testat de andra satserna. Men precis som du har jag läst det.

Jag kör prillan norrland nu i väntan på min prillan stark och prillan norrland gillar jag skarpt, håller ihop hur perfekt som helst
Citera
2013-01-21, 04:43
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:

-Enligt Prillan innehåller Norrland bara ljustobak. Är svagare än de andra satserna (ingen Burley i).. Men så är den Nyare på marknaden så att folk lär nog hinna klaga ska du se..
Citera
2013-01-21, 07:32
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
-Enligt Prillan innehåller Norrland bara ljustobak. Är svagare än de andra satserna (ingen Burley i).. Men så är den Nyare på marknaden så att folk lär nog hinna klaga ska du se..
Jag förstår inte. Säger någon "norrländsk snus" så tänker jag på mörk och grov och ren tobak för riktiga skogshuggare.
Citera
2013-01-21, 12:12
Bannlyst
Snabb fråga, när ja tar ut snuset efter 36 timmar, ska jag låta det svalna en stund innan ja tillsätter aromen?
Citera
2013-01-21, 13:31
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chealen
Snabb fråga, när ja tar ut snuset efter 36 timmar, ska jag låta det svalna en stund innan ja tillsätter aromen?

Jepp. Låt den svalna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in