2006-11-08, 18:33
Medlem
>>Operator<<s avatar
Kärt barn har många namn

Urina sublimata (medeltidslatin),
Menstruum vegetabilis,
spiritus vivis,
sangus menstrualis,
spiritueux,
alcool,
alcool éthylique,
âme du vin,
eau flagrante,
eau permanente,
eau éternelle,
mercure végétale,
air animal,
esprit subtil,
esprit de vin,
eau du vie (franska),
álcool (portugisiska)

Själva ordet alkohol الكحل‎ verkar de flesta vara överens om kommer från arabiskan, men därefter går en del meningar i sär.....

Som framkallare av hallucinationer betraktat är alkohol synnerligen potent & kan ge mycket kraftfulla hallucinationer när man SLUTAR använda det. Vilket gör det relativt unikt bland hallucinogenerna. Tillståndet kallas delirium tremens och är ibland dödligt i sig. Alternativa benämningar kan vara alkoholhallucinos. Det vardagliga uttalet "dille" beskriver fenomenet.

http://susning.nu/Alkohol_hallucinos på svenska.

Mer om Dille på engelska: http://en.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens
Citera
2006-11-09, 14:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Som framkallare av hallucinationer betraktat är alkohol synnerligen potent & kan ge mycket kraftfulla hallucinationer när man SLUTAR använda det. Vilket gör det relativt unikt bland hallucinogenerna. Tillståndet kallas delirium tremens och är ibland dödligt i sig.
Delirium tremens är väl inte ens unikt bland hallucinogener, utan förekommer helt enkelt inte alls... Alkohol är dock ingen hallucinogen, utan en GABA-drog, precis som bensodiazepiner, barbiturater, GHB, GBL, osv, och bland GABA-droger är det ju inte alls ovanligt efter tillräckligt lång konstant användning...
Citera
2006-11-09, 16:04
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Delirium tremens är väl inte ens unikt bland hallucinogener, utan förekommer helt enkelt inte alls... Alkohol är dock ingen hallucinogen, utan en GABA-drog, precis som bensodiazepiner, barbiturater, GHB, GBL, osv, och bland GABA-droger är det ju inte alls ovanligt efter tillräckligt lång konstant användning...

Jag förstår alldeels utmärkt vad du menar och du har rätt. Vad jag menar är att det finns en hallucinogen sociologi runt det fenomenala urinet från Saccharomyces cerevisiae, som drog betraktat - Det är nämligen den skadligaste av alla droger mänskligheten känner till.

Men den är legal.

Detta gör sammantaget alkohol till den potentaste av de hallucinogena drogerna, för den har fått både logik och lagstiftning att halta, iofs så verkar ju aldrig narkotikapolitik och skadlighet gått hand i hand speciellt ofta. Men hur ska man annars kunna förklara lagstiftningen i det hela på annat sätt än att logiken hallucinerar? Den farligaste drogen är legal. Då kan man ju kanske konstatera att totalpopulationens helhetshälsa inte var målet för förbudspolitiken?

Javisst är det hela skrivet lite på skämt, men det finns ändå ett visst allvar i det hela.
.
Citera
2006-11-10, 23:12
Medlem
>>Operator<<s avatar
OK det är bara att krypa till korset då.... nu igen

Har förlorat mig själv i djupare tankegångar kring syntetisk öl och behöver input. Kan någon hjälpa mig?

Alltså etylacetat och natriumhydroxid i rätta proportioner bör ju kunna skapa ok kemisk sprit utan att gå via dödssvampen. Efter utspädning och dubbla destileringar så bör man ju kunna fixa fram bra 96% sprit.

Men hur går jag därifrån till att skapa mig min kemiska öl? Någon som har pejling?
(ja ja jaag vet, men jag vill testa det innan jag dör..)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in