2006-10-20, 15:07
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ado0
Som en protest mot att våra kära psi-svampar är illegala, trots att detta svamppiss som kommer från Saccharomyces Cerevisiae är långt mycket värre i skadeverkningar på både det sociala som det fysiska planet är lagligt, och antagligen kommer fortsätta vara det en lång tid framöver...

..för min del kommer jag ALDRIG NÅGONSIN att respektera statens drogpolicy så länge som de tillåter detta svampexkret + nikotin, och till råga på allt skor sig på det hela!

EDIT: Det var min första tanke på det hela, fast det där med "grupphallucinationerna" var ju inte helt galet det heller

Dessvärre är förmodligen inte alternativet att våra magiska svampar blir lagliga utan snarare att alkohol förbjuds.. Så egentligen borde man kanske inte klaga och istället vara glad över att vi får droga oss lagligt med något iaf.
Citera
2006-10-20, 17:26
Medlem
>>Operator<<s avatar
Logiken i regalskeppet har kanonerna högt upp.

Alla lagar med orimlig proportionalitet blir förr eller senare utsatta för en kraftig rekylering. Köra ihjäl 1, handikappa en annan gravt för livet, 3 månaders fängelse under ruset av urinen från Saccharomyces cerevisiae! Ett några år gammalt fall iofs men vad säger det?

Det råder heller ingensomhelst tvekan om att det är den drog som ger mest genetiska skador på de oskyddade fostren av alla - hur jävla schysst var det då, eh?
Citera
2006-10-20, 17:41
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Operator> Det kallas för masspsykos... =)

Jovisst

Och de mest skadliga drogerna av alla skolen finnas lättillgängliga för folket, ty redan i bibeln stodo det:

Giv människorna usla droger att hantera legalt! Butangasen ska varda billig och i var mans hand. Bensinen tillgänglig för alla att hantera som vill hava sig ett oefterhärmligt starkt rus medelst bastanta hallucinationer. Den såsom söka droger behöva icke leta länge i något samhälle, sniffa mina ord.

Haltaren kap. 3,

Eller?

Citera
2006-11-06, 09:54
Medlem
>>Operator<<s avatar
Man ska heller inte glömma att försäljarna av detta ämne inte alls har dragit sig för att kriga ut andra droger och förlustelseämnen historiskt sett. De lyckades bland annat göra kaffe illegalt, då brännvinshandlarna upplevde kaffehandeln som ett stort hot mot sin egna verksamhet.

Kaffet har totalt sett varit illegalt 4 gånger i den Svenska historiken, men fortfarande är den drog som bevisligen skadar mest av alla droger inte illegaliserad - Det är det en hallucinogen sociologi vi lever i, när ska den landa?

Skål tammefan.
Citera
2006-11-06, 10:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Usch, måste nog undvika produkter som kommit från jästsvampen om den är sådär farlig... Får se till att bara dricka sprits som tagits fram genom destillation i fortsättningen... Då är jag nog säker...
Citera
2006-11-06, 11:00
Medlem
zerxezs avatar
yep, får hålla mig till butangas i fortsättningen
Citera
2006-11-07, 22:26
Medlem
Kuyichis avatar
Trams raderat / mod
Citera
2006-11-08, 01:05
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Usch, måste nog undvika produkter som kommit från jästsvampen om den är sådär farlig... Får se till att bara dricka sprits som tagits fram genom destillation i fortsättningen... Då är jag nog säker...

Destillation? Det betyder filtrering

Men jag undrar iaf, hur tar dom fram den alkohol som vi dricker? Finns väl inget annat sätt än jäsning om det ska bli drickbart, eller?
Citera
2006-11-08, 01:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Destillation? Det betyder filtrering

Men jag undrar iaf, hur tar dom fram den alkohol som vi dricker? Finns väl inget annat sätt än jäsning om det ska bli drickbart, eller?
Är ingen expert på produktionen, men de drycker som destilleras blir väl jästa nån gång tidigare i produktionen... Men jag tror nog det finns andra sätt att tillverka etanol också, det hela beror väl antingen på att jäsning helt enkelt är smidigast/mest ekonomiskt eller så handlar det helt enkelt om tradition (som väldigt, väldigt mycket gör när det gäller tillverkning av alkoholdrycker)...
Citera
2006-11-08, 01:35
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Är ingen expert på produktionen, men de drycker som destilleras blir väl jästa nån gång tidigare i produktionen... Men jag tror nog det finns andra sätt att tillverka etanol också, det hela beror väl antingen på att jäsning helt enkelt är smidigast/mest ekonomiskt eller så handlar det helt enkelt om tradition (som väldigt, väldigt mycket gör när det gäller tillverkning av alkoholdrycker)...

Läste i någon annan tråd igår att alkohol som används i rengöringsmedel kan innehålla bland annat bensen och metanol eftersom det produceras på ett annat sätt som är mer kostnadseffektivt (typ syntetisk framställning istället för organisk). Låter rimligt..
Citera
2006-11-08, 01:38
Medlem
Saccharomyces cerevisiae

aka ÖL
Citera
2006-11-08, 02:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diversion
Läste i någon annan tråd igår att alkohol som används i rengöringsmedel kan innehålla bland annat bensen och metanol eftersom det produceras på ett annat sätt som är mer kostnadseffektivt (typ syntetisk framställning istället för organisk). Låter rimligt..
Säkert, finns väl många sätt att etanol på, och om man slarvar så blir slutprodukten nog inte så ren... Dock så tror jag nog det går hur bra som helst att få ren etanol utan att först gå via jäsning, det kan som sagt handla om att jäsningen kostar minst, men det kan lika gärna vara så att det finns flera billigare sätt, men som traditionen inte tillåter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in