2006-10-18, 18:40
Medlem
>>Operator<<s avatar
På tal om tidningarnas ökade skriverier om svampar och skadorna med dem.

Om vi nu för ett kort ögonblick ska ägna oss åt logik måste vi nog också titta på dödssvampen nummer 1, som följt människan sedan urminnes tider. Saccharomyces cerevisiae är ju en gammal-gammal svamp som står för de flesta dödsfall i samband med drogintag för att alternera medvetandet i mänsklighetens hela historia helt utan konkurrens, kanske dags att någon säger det snart?

Frågan är bara varför man inte förbjuder den verkliga dödssvampen?

Fakta:
En femtedel av alla som söker aktut läkarhjälp i Sverige har på ett eller annat sätt påverkats av biprodukter från svampens ämmnesomsättning, dess piss kan man säga. Varför kommer detta inte fram?
Eller vad sägs om den lilla bifaktan att pisset från denna svampen dödar betydligt mera än alla andra droger tillsammans?

LOGIK?
.
Citera
2006-10-18, 18:43
Avslutad
*Flinar*

Tror minsann att vår operatör har plockat/ ätit semilanceata, minsann..
Citera
2006-10-18, 19:51
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arioch
*Flinar*

Tror minsann att vår operatör har plockat/ ätit semilanceata, minsann..

Neeep!

I afton tog jag mod till mig för att möta pisset från den rykteslösa svampen som åstakommit mest skada av alla drogerna i mänsklighetens historia!

Skål tamefan!

Citera
2006-10-18, 23:01
Medlem
ants avatar
Saccharomyces cerevisiae säger mig ingenting... Är det mögel eller?
Citera
2006-10-18, 23:58
Medlem
vådkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
'

jäst, svamp som pissar alkohol
undra hur många som tänker på att de dricker restprodukterna från en svamp?

lycka till med drickandet operator
Citera
2006-10-19, 01:22
Bannlyst
LOL

Har undrat samma sak länge...
De Kalla P.Cub. och CB för "dödsknark" och sen går de o dricker lösningsmedel.. (Etanol)
Smart...
Citera
2006-10-19, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
På tal om tidningarnas ökade skriverier om svampar och skadorna med dem.

Om vi nu för ett kort ögonblick ska ägna oss åt logik måste vi nog också titta på dödssvampen nummer 1, som följt människan sedan urminnes tider. Saccharomyces cerevisiae är ju en gammal-gammal svamp som står för de flesta dödsfall i samband med drogintag för att alternera medvetandet i mänsklighetens hela historia helt utan konkurrens, kanske dags att någon säger det snart?

Frågan är bara varför man inte förbjuder den verkliga dödssvampen?

Fakta:
En femtedel av alla som söker aktut läkarhjälp i Sverige har på ett eller annat sätt påverkats av biprodukter från svampens ämmnesomsättning, dess piss kan man säga. Varför kommer detta inte fram?
Eller vad sägs om den lilla bifaktan att pisset från denna svampen dödar betydligt mera än alla andra droger tillsammans?

LOGIK?
.
Håller med dig!
Sicken planet vi lever på va?!
Citera
2006-10-20, 14:43
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Det är en socialt inmöglad psykos som framkallat hallucinationerna kring Saccharomyces cerevisiae urinära legalitet och andra medvetandeförändrande företeelser och substanser kan man nog lätt tänka sig.

40% av alla som psykiatrin kommer i kontakt med har problematik med denna substansen
men den är inte alls illegal, antagligen pga av den sociala grupphallucinationen som uppstår närhelst urblåstenheten blivit organiserad och kallar sig kultur. För då gäller inte logik, vetenskap eller några andra rimliga regler längre....

Jag är intressad av fakta för det hjälper mig att förstå verkligheten. Kan någon förklara detta för mig?
Citera
2006-10-20, 14:47
Bannlyst
Operator> Det kallas för masspsykos... =)
Citera
2006-10-20, 14:49
Medlem
snuffomans avatar
Har kollat i denna tråden ett par gånger nu och inte fattat ett endaste skit. Men nu äntligen kopplade jag

Jag ska förmodligen inmundiga stora mängder svamppiss ikväll iallafall, men varför ligger denna tråden i hallucinogener?
Citera
2006-10-20, 14:56
Medlem
>>Operator<<s avatar
Urinet från Saccharomyces cerevisiae har såpass potenta egenskaper att den gett flera generationer människor socialkulturella grupphallucinationer. Därför ligger tråden om denna svamp i ämmnesvalet: hallucinogener.

Hur ska man annars kunna förklara dagens lagstiftning på logiskt vis?
Citera
2006-10-20, 15:04
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
Har kollat i denna tråden ett par gånger nu och inte fattat ett endaste skit. Men nu äntligen kopplade jag

Jag ska förmodligen inmundiga stora mängder svamppiss ikväll iallafall, men varför ligger denna tråden i hallucinogener?

Som en protest mot att våra kära psi-svampar är illegala, trots att detta svamppiss som kommer från Saccharomyces Cerevisiae är långt mycket värre i skadeverkningar på både det sociala som det fysiska planet är lagligt, och antagligen kommer fortsätta vara det en lång tid framöver...

..för min del kommer jag ALDRIG NÅGONSIN att respektera statens drogpolicy så länge som de tillåter detta svampexkret + nikotin, och till råga på allt skor sig på det hela!

EDIT: Det var min första tanke på det hela, fast det där med "grupphallucinationerna" var ju inte helt galet det heller

EDIT 2: Kan även tillägga att även om staten skulle klassa de "lagliga" rusmedlen så skulle jag knappast respektera lagstiftningen så pass att jag hade avhållit mig, men jag hade iaf inte gått och retat mig på detta hykleri
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in