2011-11-09, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeran
Många grejer kommer förhoppningsvis röra om i grytan till nästa år, men det där är nog bland det viktigaste. Bautista har verkligen gjort bra ifrån sig både på träningar och race om man har i åtanke den cykel han suttit på. Vill verkligen veta hur långt han skulle kunna gå om han hade en honda till förfogande.

Instämmer helt, särskilt sista halvan av säsongen har han ju imponerat. Bautista har helt klart potential och är i min mening en färgklick i cirkusen. Och sen om Suzuki lämnar, Kawasaki är ju borta.. känns som det bara blir Honda kvar snart.

Citat:
Har varit en omväxlande intressant och tråkig säsong den här gången, inte minst på grund av Stoner. Jag anser att han tagit körningen till en ny nivå, men samtidigt saknar han helt någon personlighet vilket gör det rent plågsamt att se honom dra iväg varenda race. Jag hoppas att förarna studerar hur Stoner kör och lär sig av det istället för att hålla sig till gamla vanor och bara låta cykeln utvecklas. Vill man köra på högsta nivå ska man pusha både sig själv och maskineriet så långt det går.

Stoner verkar ärligt talat vara lite av en översittare. Rent PR-mässigt var det nog ingen klok ide att dryga sig mot Rossi när han försökte be om ursäkt för sitt misstag där i början av säsongen.. bara det faktum att säga "i guess your ambition outweigh your talent" till en niofaldig världsmästare känns ju otroligt korkat Även de Puniet var han väl på om någonting också om ja inte minns helt fel.

Citat:
Nu blir det en lång och jobbig väntan till nästa säsong...

Påminn mig inte.. Och som bekant är ju även Superbike slut sen ett bra tag tillbaka. Blir en lååång väntan till Qatar.
Citera
2011-11-09, 03:46
Medlem
Lite komiskt. Läste mig precis till att det går starka rykten om Bautista till Honda Gresini Det låter riktigt lovande! Då får han ju äntligen chansen på en fabriks- Honda. Även att Randy de Puniet hoppar på Rizla Suzuki, han imponerade tydligen idag och slutade 4:a i testerna på Suzukin. Skulle vara roligt om det hela blir sanning
Senast redigerad av hayyden 2011-11-09 kl. 03:51.
Citera
2011-11-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Instämmer helt, särskilt sista halvan av säsongen har han ju imponerat. Bautista har helt klart potential och är i min mening en färgklick i cirkusen. Och sen om Suzuki lämnar, Kawasaki är ju borta.. känns som det bara blir Honda kvar snart.

Man hoppas att fler tillverkare ska komma tillbaka nästa år men det är möjligt att det blir lite Moto2 över MotoGP-klassen om det inte går som planerat. Det tråkiga är att Honda egentligen inte har någonting att förlora på att slå ut de andra tillverkarna.

Citat:
Stoner verkar ärligt talat vara lite av en översittare. Rent PR-mässigt var det nog ingen klok ide att dryga sig mot Rossi när han försökte be om ursäkt för sitt misstag där i början av säsongen.. bara det faktum att säga "i guess your ambition outweigh your talent" till en niofaldig världsmästare känns ju otroligt korkat Även de Puniet var han väl på om någonting också om ja inte minns helt fel.

Håller med. Jag gissar på att Stoner gottar sig i det faktum att han vann på Ducatin som Rossi har problem med, ganska respektlöst. Dessutom kör han på ett komplett idiotiskt sätt ibland. Tror det var på Motegi som Stoner hamnade bakom efter wobblet med framhjulet och körde ikapp sig, men lyckades under den kappkörningen nästan stryka Hayden från tävlingen på grund av oerhört dåligt omdöme.
Kan väl även säga att jag tycker att Lorenzo och en del av de andra nya förarna visar liknande tendenser. Känns som att stämningen vid banan är ganska tryckt.
Citat:
Påminn mig inte.. Och som bekant är ju även Superbike slut sen ett bra tag tillbaka. Blir en lååång väntan till Qatar.

Jag har faktiskt inte följt Superbike alls eftersom det inte verkar gå på svensk TV, måste man se det på internet eller finns det alternativ?

Citat:
Lite komiskt. Läste mig precis till att det går starka rykten om Bautista till Honda Gresini Det låter riktigt lovande! Då får han ju äntligen chansen på en fabriks- Honda. Även att Randy de Puniet hoppar på Rizla Suzuki, han imponerade tydligen idag och slutade 4:a i testerna på Suzukin. Skulle vara roligt om det hela blir sanning

Tycker att det går starka rykten hela tiden om vars Bautista ska hamna någonstans haha. Jag ska då åtminstone hoppas att han hamnar hos Gresini, de behöver verkligen en ny superförare efter Simoncellis bortgång.
Puniet kan bli intressant. Jag hade inte lagt märke till honom mycket alls under säsongens gång men han gjorde imponerande bra ifrån sig på träningen i Valencia. Ska hålla ögonen öppna från och med nu.
Senast redigerad av Ikeran 2011-11-09 kl. 17:20.
Citera
2011-11-09, 21:40
Medlem
Citat:
Kan väl även säga att jag tycker att Lorenzo och en del av de andra nya förarna visar liknande tendenser. Känns som att stämningen vid banan är ganska tryckt.

Japp, Lorenzo är ju likadan han.. Kanske därför Stoner och han verkar stå varandra ganska nära

Citat:
Jag har faktiskt inte följt Superbike alls eftersom det inte verkar gå på svensk TV, måste man se det på internet eller finns det alternativ?

Det går på Eurosport, om du har det. Annars kan man köpa deras onlinetjänst för 49kr/mån eller dyl och se där. Tror att dom har kontrakt åtminstone ett år till på Superbike och Supersport.

Citat:
Tycker att det går starka rykten hela tiden om vars Bautista ska hamna någonstans haha. Jag ska då åtminstone hoppas att han hamnar hos Gresini, de behöver verkligen en ny superförare efter Simoncellis bortgång.
Puniet kan bli intressant. Jag hade inte lagt märke till honom mycket alls under säsongens gång men han gjorde imponerande bra ifrån sig på träningen i Valencia. Ska hålla ögonen öppna från och med nu.

Men nu är det klart!

http://www.motogp.com/en/news/2011/R...ista+part+ways

Grymt kul Hoppas han överlever bara...
Citera
2011-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Det går på Eurosport, om du har det. Annars kan man köpa deras onlinetjänst för 49kr/mån eller dyl och se där. Tror att dom har kontrakt åtminstone ett år till på Superbike och Supersport.

Tack så mycket. Vet inte riktigt hur jag kunnat missa det tidigare, men ska bli roligt när det drar igång. Max Biaggi var en av de första förarna jag blev ganska imponerad av, har velat se honom köra igen ända sedan han slutade i MotoGP.

Roligt att det äntligen blev klart för Bautista! Förhoppningsvis passar han bra ihop med teamet så han kan köra utan problem.

Såg nu att listan på förare som kommer köra nästa säsong börjat fyllas. Ser verkligen fram emot att se vad BMW och Apriliacyklar kan uträtta. Har en känsla att det blir tufft ett tag men kanske kan satsningen löna sig en bit in i tävlingen eller året därefter.
Senast redigerad av Ikeran 2011-11-10 kl. 22:59.
Citera
2011-11-11, 23:25
Medlem
Citat:
Tack så mycket. Vet inte riktigt hur jag kunnat missa det tidigare, men ska bli roligt när det drar igång. Max Biaggi var en av de första förarna jag blev ganska imponerad av, har velat se honom köra igen ända sedan han slutade i MotoGP.

Nåja, det är ju inte direkt så att Eurosport har marknadsfört Superbike stenhårt Inte i Sverige iaf, i Italien och Spanien är ju roadracing nästan religion.

Åh minnen, Biaggi och Rossi hade ju många trevliga dueller tidigare på 2000-talet. Också roligt att se andra gamla rävar som Carlos Checa (årets vinnare) och Marco Melandri bla.. Tycker att Suberbike kan vara riktigt underhållande, det är inte alls så mycket sämre racing än MotoGP som vissa vill göra det till. Sen är banorna faktiskt roligare imo, där tycker jag MotoGP ska följa efter.. som tex byta tillbaka till Donington. Och Portimao istället för Estoril, det är ju en helt fantastisk bana.

I vilket fall så är det trevligt med en till RR-fantast här på forumet.. Vi är ju inte så många, tror jag
Citera
2011-11-12, 16:27
Medlem
Citat:
Nåja, det är ju inte direkt så att Eurosport har marknadsfört Superbike stenhårt Inte i Sverige iaf, i Italien och Spanien är ju roadracing nästan religion.

Sverige kanske anses för kallt? Av någon anledning känns det också som att de flesta svenskar är extremt intresserade av lagsporter, inte individuella tävlingar.

Citat:
Åh minnen, Biaggi och Rossi hade ju många trevliga dueller tidigare på 2000-talet. Också roligt att se andra gamla rävar som Carlos Checa (årets vinnare) och Marco Melandri bla.. Tycker att Suberbike kan vara riktigt underhållande, det är inte alls så mycket sämre racing än MotoGP som vissa vill göra det till. Sen är banorna faktiskt roligare imo, där tycker jag MotoGP ska följa efter.. som tex byta tillbaka till Donington. Och Portimao istället för Estoril, det är ju en helt fantastisk bana.

Det var faktiskt Biaggis, Rossis och Setes dueller som väckte mitt intresse för MotoGP där kring 2003. Verkligen synd att vi inte har något liknande nu eftersom det är vad (tycker jag) sporten egentligen handlar om.

Vad jag förstått så tycker folk Superbike är sämre eftersom hastigheterna inte är i närheten av GPcyklarnas. Har alltid framstått som ett ganska dåligt argument för mig, det är ju inte precis som att vi pratar om 100 km/h. Det viktigaste är väl ändå att tävlingen kan producera intensiva, engagerande race och det ska väl knappast vara omöjligt även om hastigheten är lägre. När du dessutom har en massa stjärnförare som ger allt oavsett maskinen de sitter på har du ett ruskigt fint upplägg.

Banorna har jag ingen vidare koll på ska jag erkänna. Det är först i slutet av den här säsongen som jag börjat lägga märke till hur banorna är utformade samt längd när jag följt en massa träningar. Gillar dock Laguna Seca rätt mycket även om det är lite för mycket raksträcka för att det ska bli ett bra race.

Citat:
I vilket fall så är det trevligt med en till RR-fantast här på forumet.. Vi är ju inte så många, tror jag

Med tanke på hur länge sedan denna tråd startades och hur många inlägg den har är jag böjd att hålla med . Dock är Flashback kanske inte det bästa stället om man vill hitta RR-fantaster, finns väl ett antal andra svenska forum om motorcyklar?

http://motomatters.com/news/2011/11/...ith_lcr_h.html Är en rolig nyhet. Förhoppningsvis kommer Bradl göra bättre ifrån sig än Toni Elias.

Vore förresten roligt att höra dina åsikter om Doviziosos flytt till Tech 3 och vad han förväntas göra där. Tror själv att det blir tufft för honom nu, det var svårt nog att göra (relativt) bra ifrån sig på hondan.
Citera
2011-11-14, 12:26
Medlem
Citat:
Vad jag förstått så tycker folk Superbike är sämre eftersom hastigheterna inte är i närheten av GPcyklarnas. Har alltid framstått som ett ganska dåligt argument för mig, det är ju inte precis som att vi pratar om 100 km/h. Det viktigaste är väl ändå att tävlingen kan producera intensiva, engagerande race och det ska väl knappast vara omöjligt även om hastigheten är lägre. När du dessutom har en massa stjärnförare som ger allt oavsett maskinen de sitter på har du ett ruskigt fint upplägg.

Banorna har jag ingen vidare koll på ska jag erkänna. Det är först i slutet av den här säsongen som jag börjat lägga märke till hur banorna är utformade samt längd när jag följt en massa träningar. Gillar dock Laguna Seca rätt mycket även om det är lite för mycket raksträcka för att det ska bli ett bra race.

Nej, precis.. hastigheterna är ju försvinnande liten marginal Sen är det väl mycket ryktet som SBK har, man går ju inte direkt uppåt i karriären när man flyttar dit.

Angående banorna så är det egentligen bara Englands och Portugals jag har synpunkter om, med tanke på att alternativen är så mycket bättre. Annars gillar jag MotoGP banorna, Laguna Seca som du säger är ju verkligen en bana av klass och producerar nästan alltid bra race.

Citat:
http://motomatters.com/news/2011/11/...ith_lcr_h.html Är en rolig nyhet. Förhoppningsvis kommer Bradl göra bättre ifrån sig än Toni Elias.

Ja visst är de det. LCR Honda klarar nog inte av ännu ett sånt praktfiasko och förväntningarna kan ju inte vara skyhöga på honom direkt. Förresten, roligt det där att han hade försökt övertyga Veissman att följa med upp i MotoGP. Är ju inga småsummor direkt Att slänga in 80-100 mil euro på en helt grön förare.. ja, då ska man verkligen tro på honom

Citat:
Vore förresten roligt att höra dina åsikter om Doviziosos flytt till Tech 3 och vad han förväntas göra där. Tror själv att det blir tufft för honom nu, det var svårt nog att göra (relativt) bra ifrån sig på hondan.

Vad jag har förstått det som, så ville inte repsol honda ha honom kvar längre? Jag fattar inte riktigt deras krav på honom, han slutade ju faktiskt trea bakom förra årets världsmästare och självaste Stoner. Det borde ju vara Pedrosa som skulle bort om någon.. men men.

Tror också det blir svårt för honom, om det jag skrivit ovan stämmer så har säkert självförtroendet tagit sig en törn. Och rent maskinellt så lär han ju bytt ner sig ett snäpp, men man vet iofs aldrig. Han kanske har en mycket bättre känsla på Yamahan, och det ska inte underskattas. Samt kanske ett bättre stöd från teamet..
Senast redigerad av hayyden 2011-11-14 kl. 12:39.
Citera
2011-11-14, 18:58
Medlem
hesons avatar
Citat:
Vad jag förstått så tycker folk Superbike är sämre eftersom hastigheterna inte är i närheten av GPcyklarnas. Har alltid framstått som ett ganska dåligt argument för mig, det är ju inte precis som att vi pratar om 100 km/h. Det viktigaste är väl ändå att tävlingen kan producera intensiva, engagerande race och det ska väl knappast vara omöjligt även om hastigheten är lägre.

För mig är det din sista tes som falerar, jag har försökt kolla på superbike, men det något som saknas, det är inte hastigheten för den ser man ändå inte på TV det kan gå 200 eller 300 ser inte speciellt olika ut. Jag tror att det är de extrema hojjarna med extrema inställningar som gör det, om roadracing vore hästkapplöpning så vore motogp terrängritt (fälttävlan) på rodeohäst (eller kanske tjur).
Citera
2011-11-15, 09:32
Medlem
Citat:
Vad jag har förstått det som, så ville inte repsol honda ha honom kvar längre? Jag fattar inte riktigt deras krav på honom, han slutade ju faktiskt trea bakom förra årets världsmästare och självaste Stoner. Det borde ju vara Pedrosa som skulle bort om någon.. men men.
Han har trots att han sitter på den bästa motorcykeln inte vunnit någon tävling. Hans enda seger var i regn förra säsongen. Dani vinner då och då, har varit skadad flera tävlingar men har väl tre vinster i år. Honda ser antagligen mer potential honom helt enkelt.
Citera
2011-11-15, 13:43
Medlem
Citat:

Tror också det blir svårt för honom, om det jag skrivit ovan stämmer så har säkert självförtroendet tagit sig en törn. Och rent maskinellt så lär han ju bytt ner sig ett snäpp, men man vet iofs aldrig. Han kanske har en mycket bättre känsla på Yamahan, och det ska inte underskattas. Samt kanske ett bättre stöd från teamet..

Som full_pull säger så har Dovizioso den bästa möjliga motorcykeln, men han presterar regelbundet mycket sämre än både Pedrosa och Stoner. Det kan inte finnas mycket incitament för Honda att ha tre förare på tre extremt dyra cyklar när en av dom kör på en lägre nivå. Varken Pedrosa eller Stoner ser ut att ha nått toppen av deras förmåga heller, vilket är lovande att investera i.

För Doviziosos skull hoppas jag att dom kan utveckla Yamahan, men om Tech 3s nivå ligger som den gjort under säsongen som varit kommer det bli nästan omöjligt för honom att prestera. Det du säger om teamet är en bra poäng dock. Vi vet ju att Honda, åtminstone tidigare, nästan bara fokuserat på att vinna och inget annat betyder något. Det är möjligt att någon som Dovizioso har fått genomlida mycket på grund av hans uteblivna resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av heson
För mig är det din sista tes som falerar, jag har försökt kolla på superbike, men det något som saknas, det är inte hastigheten för den ser man ändå inte på TV det kan gå 200 eller 300 ser inte speciellt olika ut. Jag tror att det är de extrema hojjarna med extrema inställningar som gör det, om roadracing vore hästkapplöpning så vore motogp terrängritt (fälttävlan) på rodeohäst (eller kanske tjur).

Förstår hur du tänker. Det finns en känsla av att man vill se det absolut bästa, och man kan undra hur ett race sett ut med bättre cyklar. Jag har som sagt inte sett Superbike själv, men jag tror man får ta det för vad det är: Lite långsammare fordon, men en möjlighet att se andra förare samt tidigare favoriter som inte kunnat eller velat vara med i MotoGP.
Citera
2012-02-11, 03:05
Medlem
Okej, tillbaka i tråden igen. Säsongen börjar närma sig för oss alla RR fantaster.

Jag är ju stort Bautista fan, och särskilt nu när han och Michele Pirro kör för Gresini Honda. Det ska bli trevligt.

Även otroligt trevligt att Alexander Lundh är med i Moto2. Men är lite förvånad att inte Marc Marquez inte kör MotoGP i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in