har nu fått av läkare Sonata 10mg så jag har 2frågor...har läst att man kan få samma effekt nästa likadant som Stilnoct 10mg...men va tycker ni om effekten av att bli bäng?Hur stor dos för att bli påverkat o är den huvudtagen skönt?
Andra frågan:
har läst lite olika biverkningar:
.domningar i armar och ben
.okoordinerade rörelser
.minskat aptit
undrar eras personliga erfarenheter...själv tränar jag Muay Thai samt joggar...kommer denna minskaa min träningseffektivit?Kan det vara nån idé att ta koffein tablett 100mg*2 några timmar innan träning?Kommer dessa biverkningar huvudtagen uppstå om jag följer effter läkarens recept..allså 10mg/kväll?
tacksam för alla seriösa svar...
P.S Första frågan angående om att bli bäng gäller om ja inte tycker medicinen funkar så ger jag bort till min polare, andra frågan gäller för mig som själv tränar seriöst D.S
På mig fungerar sonata inte alls som insomningsmed, kan äta hur många som
helst utan nån effekt.
Det enda dom fungerar på för mig är om jag vaknar mitt i natten och har en
sonata precis vid sängen då hjälper den mig att somna igen.
Ok...men skillnaden mellan sonata o Stilnoct...själv när ja vill må bra o njuta så käkar ja mellan 10-40stilnoct 10mg...hur mycket ligger skillnaden styrka mellan dessa medicin...jämför med 1st 10mg stilnoct till sonata 10mg?
Sonata fungerade inte alls för mig som insomningsmedicin. Det enda som hände var att jag fick ont i huvudet efter 20min och den höll i sig långt in på dagen efter. Den bästa sömnmedicinen jag testat är SNRI:n Remeron, icke beroendeframkallande och effektiv. Vissa blir dock feta av den, eller helt väck dagen efter. Fast det kan ju inte vara värre än Theralen-effekten...
Det slog mig första gången jag testade att flumma på Sonata hur "lika" dom e Stilnoct, det är som att något händer med ens sett att se på saker, och synen blir konstigt förändrad. Dock tyckte jag att sonatan saknade allt det där mysigt ångestdämpande som stilnoct har, jag upplevte alltså typ som ett stilnoct-rus fast relativt klar i huvet och ingen eufori alls
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!