2006-10-17, 00:56
Medlem
Lobengulas avatar
Nu får det vara nog!

Kvällspressen får Sverige att framstå som ett skämt. Det är patetiskt hur man försöker gräva fram pseudoskandaler. Naturligtvis måste Billström betala tv-avgiften. Men betala den då, ta böterna. Sedan är det nog.

Vi kan inte hålla på att fjanta runt med skitsaker när det finns så mycket viktigare saker att ägna oss åt. Det här är fan i mig värre en medeltidens inkvisition. ALLA (utom någon frireligiös fjant) har något bagage som inte är 100% korrekt. Så är det.

Göran Persson och Pär Nuder borde veta hut. De försöker fixa fram billiga poäng och offrar landets trovärdighet. Vilket patrask. Landsförrädare.

Jag vill ha politik och debatter, inte Se&Hör skvaller.
Citera
2006-10-17, 01:08
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Billström har nog fått en släng av bögpest. Han är faktiskt en folkgrupp som man inte får hetsa mot!
Hur är det nu med honom?

I ministerspresentationen skrevs där: "Familj: flickvän", men RFSU räknade med honom som HBT-person.

(Speler ingen roll - för mig kan han sitta kvar.)
Citera
2006-10-17, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Random_Fool
Men för i helvete vad vekt. Be journalisterna dra åt helvete och kör på oavsett vad de säger.

Som politiker så borde de veta om att allt som görs längre tillbaka i tiden än ett par månader helt innan valet i stort sett är betydelselöst. Folk kommer glömma både att du gett dem godis eller strypt deras mormor innan d ess.
Politikerna (i det här fallet Billström och Reinfeldt) har ju dock kört på snarare än vikt sig. Det är icke-politikerna Stegö Chilò och Borelius som har vikt sig under pressen från pressen. När skandalmurvlarna kommer upp i varv framstår ju paparazzifotografer som värdiga medmänniskor i jämförelse... när man låser in sig på muggen och tror man är säker där kommer det upp en hand med en mikrofon ur toalettstolen. Det här är helt sinnessjukt, nu får någon stor farbror ta hela mediasverige i örat och säga "Vet hut. Skäms ni inte? Fattar ni inte att det är ni, inte Reinfeldt, som gör Sverige till en bananrepublik?"

Det slår mig att det här är första gången vi byter regering under internet-epoken. 1994 var det bara en handfull entusiaster som satt i Netscape 1.0 och harvade med 14.4-modem. Allt blir sju resor värre när informationen och åsikterna flödar med ljusets hastighet i alla riktningar.
Citera
2006-10-17, 01:18
Medlem
Lobengulas avatar
Reinfeldt måste visa var skåpet ska stå. Han borde omedelbart gå ut med information om att tv-licensen ersätts av ett skattefinansierat system. Radiotjänst i Kiruna läggs ned med omedelbar verkan.

SVT reformeras från grunden. Alla kända politiskt aktiva förpassas till tändsticksräknarkontoret. Styrelsen ersätts med mediaproffs. Politiskt oberoende får makten över nyhetsavdelningen (ja det behövs bara en i public service). SVT får synnerligen strama tyglar.

Dra in allt presstöd (hej då SvD).

Reinfeldt är statsminister, han måste ta tag i den här farsartade situationen. Sätt ned foten och fatta beslut!!
Citera
2006-10-17, 01:26
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Reinfeldt är statsminister, han måste ta tag i den här farsartade situationen. Sätt ned foten och fatta beslut!!
Ett ord i rättan tid. Fast jag misstänker att det står lite illa till. Grabben verkar ha gått från skolbänk till reality. Var är rådgivarna nu när dom behövs som bäst? Eller var dom avlönade bara för att fixa valsegern?
Citera
2006-10-17, 01:39
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ett ord i rättan tid. Fast jag misstänker att det står lite illa till. Grabben verkar ha gått från skolbänk till reality. Var är rådgivarna nu när dom behövs som bäst? Eller var dom avlönade bara för att fixa valsegern?

Javisst är det obegripligt. Alliansen bör väl ha en ledningsgrupp som har kompetenta rådgivare? Den coola/lugna stilen som Reinfeldt försökt köra med håller inte. Han måste läxa upp media och opposition och visa vem som har makten.

Nu påminner det här om ett gäng apor (media, Persson, Alliansen) som försöker avgöra vem som är dominant alfahanne.

Det är nu direkt pinsamt hur Sverige görs till åtlöje i utlandet.
Citera
2006-10-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jag tror han är lugnare och mer självsäker än de flesta anar. Jag tippar att det har handlat mer om att han varit helt uppe i hektiskt jobb med budgeten än att han är ett mähä. Han kan sätta ner foten. Kom ihåg alla gånger han tryckte till självaste HSB i olika valdebatter - hade Reinfeldt varit en grabb från skolbänken hade HSB mosat honom som en insekt.

Igår sa han i någon tidning apropå kaoset att "äh, jag är en lite udda personlighetstyp -- jag trivs bäst när det blåser lite."

My point is... vi känner inte Reinfeldt än. Gör inte om Gammal Hårdrockares misstag och tro att ni vet hur exakt hur landet ligger redan ett par veckor efter regeringsförklaringen.
Citera
2006-10-17, 02:09
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
My point is... vi känner inte Reinfeldt än. Gör inte om Gammal Hårdrockares misstag och tro att ni vet hur exakt hur landet ligger redan ett par veckor efter regeringsförklaringen.

Nej, jag hoppas att du har rätt. Men snart måste han agera. En första kraftfull åtgärd skulle vara att lägga ned Radiotjänst. Lars Lindberg som är vd måste "straffas". Vi kan inte ha en situation där public service polisanmäler ministrar. Det strider mot all organisationspolitik. SVT och dess dotterbolag Radiotjänst ska veta sin plats. De ska göra program inom ramen för public service, inte bedriva politik.

En helt annan fråga, är din avatar riktig? Säg att det inte finns ett djur som ser ut så där.
Citera
2006-10-17, 02:10
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag tror han är lugnare och mer självsäker än de flesta anar. Jag tippar att det har handlat mer om att han varit helt uppe i hektiskt jobb med budgeten än att han är ett mähä. Han kan sätta ner foten. Kom ihåg alla gånger han tryckte till självaste HSB i olika valdebatter - hade Reinfeldt varit en grabb från skolbänken hade HSB mosat honom som en insekt.

Igår sa han i någon tidning apropå kaoset att "äh, jag är en lite udda personlighetstyp -- jag trivs bäst när det blåser lite."

Jag hoppas du har rätt. CFO Borg visade kyla i budgetdebatten. Han har den där coola approachen som FR borde ta lärdom av. I st f att se gravallvarligt bekymrad ut.
Citera
2006-10-17, 02:32
Medlem
Citat:
Nej, jag hoppas att du har rätt. Men snart måste han agera. En första kraftfull åtgärd skulle vara att lägga ned Radiotjänst. Lars Lindberg som är vd måste "straffas". Vi kan inte ha en situation där public service polisanmäler ministrar. Det strider mot all organisationspolitik. SVT och dess dotterbolag Radiotjänst ska veta sin plats. De ska göra program inom ramen för public service, inte bedriva politik.
Amen.

Citat:
En helt annan fråga, är din avatar riktig? Säg att det inte finns ett djur som ser ut så där.
Njae, jag snodde den från nån tok som lagt ut ett helt galleri där han klistrat människoansikten på katter. Hittar inte länken men håll till godo med Animal Crossbreed gallery.
Citera
2006-10-17, 03:01
Medlem
HAL 9000s avatar
Citat:
Exakt! Tilläggas kan att Lindberg är en jävla sosse-politruk, före detta chefredaktör för Norrländska Socialdemokraten som han är. Är det någon som på fullaste allvar tror att det inte spelade någon roll för beslutet att polisanmäla de berörda ministrarna?

Och nu räcker det med hetsen mot stackars Tobias Billström. Han var ju den enda som var rakryggad från början och utan omsvep erkände att han gjort det av ideologiska skäl, men att han nu ångrar sig. Heder åt den gossen!
Citera
2006-10-17, 09:37
Medlem
weirdwolfs avatar
Nu är det Anders Borgs garderob man rotar i. En liten tröst är ju att dom snart gått igenom alla ministrar.

Iran har sitt väktarråd, Ryssland sina oligarker medan Sverige har kvällspressen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in