2006-10-16, 12:17
Medlem
Var det ngon mer n jag som uppmrksammade att det gjordes reklam fr en porrtidning med medfljande porrfilm i aftonbladets sportbilaga frra veckan? I annonsen fanns ven en bild p tidningen.

Vad finns det fr lagar om snt? Tycker att aftonbladet borde granska sina annonser lite bttre. Knner sjlv att jag skulle inte vilja att mina barn (om jag nu hade ngra) skulle se snt i vanliga dagstidningar.

Ursktar mig ven om det finns trdar om det redan jag fattar inte hur fan man sker p rtt stt, fr bara upp skit.

Edit: Kan ngon mod ndra rubriken ocks. Srskrivning.se
Citera
2006-10-16, 12:32
Medlem
Detta r vl knappast en ovanlig freteelse i just sportbilagor? Tycker det r "porrannonser" nstan varje dag i bde Aftonbladets och Expressens motsvarighet.
Citera
2006-10-16, 12:53
Medlem
Schtroumpfettes avatar
Porrannonser har funnits i kvllstidningarna s lnge jag kan minnas. Vissa mycket vrre n den du syftar p. Men jag vet inte, de har kanske ndrat sin etik p det omrdet p senare r? Minns tminstone frr det kunde listas titlar p de mest mrkliga porrfilmer som innehll ord som "neger" och annat som inte knns helt PK, och det var inte ens speciellt lngesen. Men det var ett tag sedan jag kpte en kvllstidning s jag har ingen aning hur det ser ut nufrtiden.
Citera
2013-04-07, 18:07
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jefvul
Detta r vl knappast en ovanlig freteelse i just sportbilagor? Tycker det r "porrannonser" nstan varje dag i bde Aftonbladets och Expressens motsvarighet.

Ingens vanlig svensk har ngra som helst klagoml i det avseendet. Om Jan Helin r s jvla svag och dum att han viker i den frgan, s frtjnar Aftonbladet att g under som tidning.

Men frst ska givetvis Jan Helin ha en traditionsenlig spark ut frn redaktionen. Det r bara vlfrtjnt fr en chefredaktr som inte begriber sig p tidningens ekonomiska situation. Hejd, Janne !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in